Help, Chocolademouse

Misschien klopt het niet, maar is het niet zo dat je geen rauwe dingen mag omdat daar de mogelijkheid dat er misschien een bacterie (zoals Listeria of Salmonella) in zit groter is? Maar dan hoeft het er toch niet in te zitten? Tis meer dat je het beter kan vermijden omdat je natuurlijk liever geen risico neemt, maar de kans dat het er in zit is toch redelijk klein. Ik eet bijvoorbeeld al jaren en jaren biefstuk (medium gebakken), maar heb nog nooit Listeria opgelopen. Toch zal ik niet snel een biefstuk nemen als ik denk dat ik zwanger ben. Dat idee dus. Maar misschien zit ik ernaast...
Listeria en Salmonella zijn beiden bacterien die echt heel heftig zijn. Als je die had gehad, dan had je het intussen echt wel gemerkt, lijkt me.
Succes met de echo!

Fijn dat je een echo krijgt visje. Hoop voor je dat alles goed is, en dat je gewoon effe lekker naar je kleine mag zwaaien. Laat het maar weten morgen.

Esp, Wat je zegt is gedeeltelijk waar. De kans dat die bacterie in je (rauwe) eten zit is idd maar klein. Maar je kunt niet met zekerheid zeggen dat je nog nooit geinfecteerd bent geweest. Van listeria, salmonella en toxoplasmose heb je als gezonde volwassene vrijwel nooit last. De bacterie zit dan wel in je, maar je afweer is zo goed dat je er niet ziek van wordt. Jonge kinderen en bejaarden kunnen er wel goed ziek van worden. En je ongeboren kind dus ook.

Thanks! Weer wat geleerd . Niet dat ik trouwens risico zou lopen hoor! Ik kan me visjes ongerustheid wel voorstellen, maar het zal vast goed aflopen.

Groetjes, Esk

Hoi hoi,

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nog nooit van heb gehoord dat er in chocolademousse rauwe eieren zaten!!!! Ik dacht alleen in tiramisu. Maar goed, weer wat geleerd. Het staat nergens op een lijstje met wat je niet mag eten, dus ik neem aan dat het risico erg klein is, anders dan bij listeria. Lastig hoor, al die dingen die je niet mag. Mijn advies is, vraag het een deskundige, want wij leken weten het ook niet. Maak je in ieder geval geen zorgen, je voelt je goed, dus zal het allemaal ok zijn!!!! Succes verder.

Jolie
32 weken en 1 dag zwanger

Hallo meiden,

Afgelopen dinsdag bij de verloskundige geweest
en we hebben het hartje van de kleine zien kloppen op de echo.

Alles was goed dus we gaan lekker genieten!

Ik ben nu 9 weken en 3 dagen uitgeteld 20 juli 2009

Bedankt voor al jullie reacties!

X
Visje

Hoi Jolie,

Er zit in vreselijk veel (lekkere) toetjes rauwe eieren verwerkt. Daar ben ik achter gekomen toen ik het kerstmenu ging samenstellen (iedereen komt dit jaar bij ons omdat ik geen zin meer heb in ver rijden)

Heb het grote dessert boek gepakt omdat ik iets aparts wil gaan maken. En bij bijna alle recepten (mousse, ijs, custard ed) worden rauwe eieren gebruikt. Of ik moet een taart oid gaan bakken, maar dat is me te zwaar na een heel kerstdiner.

Na lang zoeken eindelijk een recept gevonden voor mango-yoghurtijs zonder ei.

Overigens zouden toetjes uit de supermarkt (voorverpakt) wel veilig moeten zijn. dacht ik.... hoop ik

Terug
Bovenaan