help!darmkrampjes!!

he meiden..

Ik zit met mn handen in het haar..Mijn dochter is nu 6 weken oud en ze is 5 weken te vroeg geboren.Het is een heel gedoe geweest met drinken,logisch als ze zo klein is maar toch,ze dronk heel erg slecht en ze heeft zelfs een maagsonde gehad voor 2 weken.
Nu drinkt ze hartstikke goed en groeit super.

Maar nu zijn er darmkrampjes.Ik weet dat het erbij hoort.
En ze had er alleen savonds last van.Maar vanochtend na de voeding van 6 uur heeft ze eventjes geslapen en daarna krijste ze het uit.Ik schrok me rot.
En maar trappelen met die beentjes,harde buik en ze loopt helemaal rood aan.ze laat echt heel veel windjes en dat doet ook echt zeer bij haar.Ze is dan echt niet te troosten.Heb alles al geprobeerd.

En als ze dan zoveel windjes laat en zo aan het persen is dan denk je:nou dat zal een flinke poepluier zijn maar nee hoor nix.

Nu heeft ze 1x per dag een poepluier en ook gewoon zacht,varieerd van donkergroen naar lichtbruin.

nu heb ik het consultatieburo vanochtend gebelt,en die zeiden dat ik over mocht gaan
op friso 1 comfort voor krampjes en spugen.Normaal gebruikte ik friso 1. en nu moet ik die 2 gaan mengen..

maar mijn vraag is dus:hebben jullie nog tips of iets,want ik vind het zo ontzettend zielig..het breekt echt mijn hart dat ik het niet kan verlichten..

dus graag tips of ervaringen....

liefs een onzekere moeder..

- alleen de variant geven voor krampjes?
- VSM heeft druppeltjes om de ontlasting zachter te maken en druppeltjes tegen darmkrampjes: werkte bij ons erg goed. (We wisten precies wanneer we het vergeten waren)
- met je vinger zachtjes de buik masseren: je begint bij de navel met het geven van zachte prikjes in haar buik. Je doet dit in rondjes met de klok mee, dus de cirkel wordt steeds groter. En dan begin je weer bij de navel, etc. In het begin kan het zijn dat ze het nog meer zeer doet, maar dan is het zeker nodig dat je dit doet. Hierdoor stimuleer je de inhoud om door de de darmen te gaan, vertelde de chiropractor. Je helpt als het ware de inhoud verder te gaan.

In ieder geval veel succes! Niets is vervelender als een kind wat pijn heeft! (Ik dacht weleens, laat mij maar bevallen als zij nu maar geen pijn heeft!)

Hey,

Wij hebben heel veel gehad aan sab-simplex.
Ook wij hadden alles geprobeerd maar uiteindelijk heeft de sab-simplex geholpen.

Het is een duits product als je googelt dan kom je het vanzelf tegen.

Groetjes

Hallo,

Ik heb goede ervaringen met de Cinababy van VSM. We weten precies wanneer we 1x hebben overgeslagen. Bij accute darmkrampjes kun je ook elk uur 3 druppels geven. Het werkt echt super.

Verder kun je een warm badje proberen of een warm zacht kruikje op de buik leggen (cosibag, verkrijgbaar bij de betere babywinkels)

Suc6

Mama van Sijn 5 weken oud.

Hoi,

Tom heeft dit de eerste week ook zo erg gehad.

Deze drie dingen hielpen hier goed, bij ons tenminste:

-VSN Cinababy druppeltjes
-Kindje op zijn buik op jou handpalm laten leunen.. dat zeg de onderhoud tegen jou handpalm gedrukt word
- Met de beentjes van het kindje, de buik masseren.. dus 'dubbel vouwen', zeg maar.
Als je zelf buikpijn hebt trek je ook je benen op dat je buik warm blijft... en zo dan gaan 'fietsen' met de beentjes van het kindje, zodat je de buik raakt.

Tis zo lastig he, je kleine vent/meis heeft pijn, krijst het uit, en je kan zo weinig doen..
en ze zijn al zo hulpeloos..

Weet nog precies hoe het voelt..

Groetjes Nens

Hoi,

ook wij hebben van alles geprobeerd, maar alleen  de druppels van sab simplex hielpen.
het is inderdaad een duits product en moeilijk in nederland te krijgen.
maar bij drogisterij mensink in hengelo is het te krijgen. Als je niet in de buurt woont wordt het ook opgestuurd. Kijk maar eens op de website van hun, daar staat een heel stuk over de druppels.

Heel veel succes en sterkte.
Groetjes Angelique

In Duitsland verkopen ze ook Lefax. Dit hielp bij ons heel goed, kun je gewoon 1 of 2 pompjes aan de fles toevoegen.

Vond ik iets makkelijker dan de officiële toepassing van Cinababy; half uur voor de voeding een x-aantal druppeltjes
Bij bv kun je Lefax geloof ik met een lepeltje geven direct  voor de voeding.
Zo zie je maar weer onze Oosterburen hebben het weer beter voor elkaar qua middeltjes tegen krampjes!

Groetjes Sas

De werkzame stof in Lefax is Simeticon (Dimeticon). En dat zit ook al jaren in Nederland in verschillende producten. Het is wel een medicijn, bij een baby die zo jong is altijd eerst met een arts overleggen!!!

Terug
Bovenaan