help!darmkrampjes!!

Hoi Kimberly,
Ik weet helemaal hoe je je voelt. Brenda en Samantha waren 4 weken te vroeg (inmiddels 21 wk). Samantha moest 2 weken in het zh blijven omdat ze onder de 2 kilo was en oa haar temp nog niet onder controle had. Ze heeft een week een sonde gehad omdat ze niet de energie had om haar flesjes leeg te drinken. Ook hier ging het daarna erg goed met de kleine.
Beide meisjes hadden erg veel krampjes. Omdat ze voornamelijk tussen 17.00 en 04.00 krampjes hadden gaven wij niet de hele dag door de cinababy druppels. Die hielpen wel goed. Ze raakten eerst uit hun paniek-huilen door de smaak van de druppels waardoor ze daarna weer iets beter troostbaar waren. Wij hebben ze met hun buikje tegen ons aangelegd zodat onze lichaamswarmte de buik liet ontspannen. Dit hielp goed. Vaak vielen ze toch weer in slaap tot het weer tijd was voor de volgende voeding. Ze zeggen ook dat je een warme washand op het buikje kan leggen, maar omdat die natuurlijk ook weer afkoelt heb ik dat niet gedaan.

Tegen de hoeveelheid windjes kan je proberen om haar minder lucht binnen te laten krijgen tijdens het leegdrinken van haar flesje. Dit kan door hem iets strakker dicht te draaien. Dat had bij ons ook veel effect. Ze moesten natuurlijk wel iets meer moeite doen om de fles leeg te zuigen, maar dat was niet erg aangezien ze altijd binnen 5 minuten hun flesje leeg hebben. (nu ook terwijl ze inmiddels 170 ml drinken).

Veel succes ermee!!! Ik hoop dat je iets kan vinden wat helpt. Het is idd hartverscheurend om je kleintje zo te zien huilen en alles wat je probeert niet genoeg werkt om haar te helpen. Ik zelf ook een paar tranen weg moeten vegen.

Groetjes,
Petra

PS. Mocht het geen effect hebben om de 2 friso voedingen te mengen is het misschien ook een idee om een ander merk te proberen.

he meiden,

hartstikke bedankt voor al jullie tips.Na heel veel huilen en slapeloze nachten en dagen en na zoveel telefoontjes naar het cb,die telkens zei,wacht nog maar 2 dagen af bla bla.Sorry dat kan je na 2 weken lang echt niet meer horen!

Mn man heeft het centrale nummer van ons in de regio gebeld en kreeg iemand van een ander dorp aan de lijn,want in ons dorp was niemand bereikbaar.

En die heeft ons super geholpen.

Ze vertelde dat we de friso 1 en friso 1 comfort niet meer hoeven te mengen maar volledig de comfort konden geven en ze vertelde ook dat we teveel voeding gaven.

Wij maakten steeds een flesje van 120 cc klaar omdat ze na het flesje van 90 nog steeds honger had.En het cb van ons dorp zei,je kan gerust 120 geven want ze is toch heel klein en moet een hoop aankomen.
Maar die mevrouw vertelde dat max 100 cc zat was omdat teveel voeding ook weer krampjes veroorzaakte(wisten wij veel).Wij waren allang blij dat ze zoveel dronk,na haar moeilijke start.

dus ze is nu aan de friso 1 comfort 7x per dag en ik heb een heel ander kind na 2 dagen.

En dat terwijl ik 2 weken geleden al vroeg aan het cb of dat geen optie was

ze heeft nog wel een klein beetje last maar helemaal over gaat het nu toch niet,maar ze is nu tenminste te troosten.

de cinababy werkte niet bij haar,ze vond het alleen erg lekker hihi en daarna ging ze weer verder met huilen.

dus moeders hartstikke bedankt voor alle tips..

liefs een uitgeslapen moeder...

Terug
Bovenaan