help, dochter van net 2 jaar wil niet meer s'middags slapen!

Hallo allemaal,

Sinds kort wil onze dochter van net 2jaar  niet meer slapen tussen de middag.
Elke dag is het weer een drama om haar in slaap te krijgen. Het is echt KRIJSEN
in bed. En heel zielig om mama roepen (hoezo schuldgevoel bij mama...).
Wie herkent dit en heeft tips, of is al gestopt met het middagslaapje?
Het zou wel lekker zijn als ze nog even een middagdutje zou willen doen want ik ben
38wkn zwanger van de derde en zou een uurtje rust best kunnen gebruiken...
Maar ik wil niet dat dat ten koste van haar gaat natuurlijk!!

liefs Daan
 
Hoi.
Het ligt er denk ik aan of ze het echt niet meer nodig heeft.. Als je ziet dat ze haar slaap toch wel nodig heeft, moet je misschien even doorzetten. Maar als ze gewoon echt geen slaap heeft, is het natuurlijk heel zielig om haar dan toch in bed te leggen alleen omdat jij een dutje wil doen..
Mijn zoontje van 2,5 sliep eigenlijk altijd nog van 1 tot half 4, maar die had er ook ineens geen behoefte meer aan toen ik 36 weken zwanger was. Ik deed altijd een dutje mee met hem, maar ik vond dat ik het niet kon maken om hem op bed te leggen als ie geen slaap had, alleen omdat ik moe was...
Kijk dus gewoon naar je dochtertje, die geeft waarschijnlijk zelf het antwoord wel..
Gr. Anne-Marie
mama van Tim (2,5) en Jesse (3 weken)
 
Hoi,
Bedankt voor je reactie.
Ze heeft het nog echt wel nodig. Als ze eenmaal slaapt slaapt ze 2 uur en wordt ze weer vrolijk wakker.
Ze poetst ook in haar ogen rond 1200.
Mijn oudste dochter sliep ook tot haar 3e nog een uurtje s'middags.
Ik denk dat het ook wel een beetje dwarsigheid van haar is. Ze begint natuurlijk haar eigen willetje te krijgen!
Ik hoop dat deze strijd snel weer over gaat!!

liefs Daan
 
3 jarig zoontje va mijn man wil sinds kort ook niet mer slapen, maar wil ook 's avonds met moeite naar bed met het gevolg dat hij rond het etenstijd in slaap sukkelt, die hier ook een beetje het zelfde probleem. hoop dat het een fase is.
 
Hallo,

Mijn zoontje sliep met 2 jaar ook niet meer 's middags. Hij is inmiddels 3 jaar en heeft gewoon weinig slaap nodig. Af en toe is hij weleens een beetje moe, maar gaat dan een beetje kleuren of met een boekje op de bank zitten. We eten wel vroeg zodat hij niet te moe is met het eten. Hij ligt om 7 uur op bed en slaapt dan tot de volgende morgen. Ik zou het juist erg prettig vinden als hij 's middags wel zou slapen omdat ik het soms best lange dagen vind zeker omdat ik 's avonds werk, maar je kan een kind niet dwingen. Ieder kind is nu eenmaal anders en het ene kind heeft meer slaap nodig dan de het andere.
 
hallo
 onze dochter van 2 slaapt ook niet meer smiddags .
als ze niet meer de behoefte heeft,hoeft ze van mij ook niet meer te slapen.
gedwongen op bed doen helpt niet .
raakt het alleen maar gestrest van heb je ook niks aan .
dan zijn ze helemaal niet te hanteren ik zou zeggen luister ook naar je kind en niet alleen naar je zelf omdat je nu zwanger bent.
 
Hallo meiden,

Ze slaapt gelukkig alweer een paar dagen heerlijk. Ze was zo moe zonder haar middagslaapje!
En het zou natuurlijk te gek zijn als ze van mij moest slapen alleen omdat ik zwanger ben!! Daar kiest zij niet voor.
Maar nu ze toch weer haar 2 uurtjes s'middags slaapt heeft ze weer energie en kan ze gelukkig weer lachen.
Bedankt voor jullie reacties!

liefs Daan
 
Hoi hoi,

nou, ik kan me goed voorstellen hoor dat je het erg lekker vindt dat zij weer 's middags eventjes slaapt. JUIST nu je zo ver in de zwangerschap bent!
Tuurlijk, als zij geen slaap meer nodig heeft, heeft het ook geen zin om het vol te houden. Maar je ziet zelf idd wel of je kind dat volhoud of niet.
En ik vind het helemaal niet gek dat je het ff probeert, om haar weer op bed te krijgen. Het moet natuurlijk ook niet meteen zo zijn, dat wanneer het kind even protesteert, je het maar meteen uit bed haalt.

Sorry misschien voor deze reactie t.o.v. sommige anderen, maar krijg een beetje het idee dat het haar kwalijk wordt genomen dat zij het wel lekker vind dat haar kind nog 's middags slaapt, nu ze zwanger is. Ik ben ook zwanger en mijn dochter is bijna 2, maar zou het overheerlijk vinden als zij voorlopig nog door gaat met haar slaapje.
En het is nu eenmaal zo, dat het alleenmaar gezond is voor een kind om veel te slapen.

gr CJ
 
Terug
Bovenaan