help, dochter van net 2 jaar wil niet meer s'middags slapen!

Hoi Cj,

Bedankt voor je reactie!
Ik had dat idee ook een beetje, maar snapte daar al niks van. Ik had er toch duidelijk bij gezet dat ze het echt nodig leek te hebben en dat als ze eenmaal sliep ze wel 2 uur vol maakte.
Bovendien heb ik nog een dochter van 5 dus de middagdutjes zijn zeker niet iets wat dagelijks gebeurt. Maar als het een keer kan... heerlijk toch!
Hoe gaat dat bij jou?
Hoelang ben je al zwanger?

liefs Daan
 
Hay Danie,

nou, dan heb je het helemaal lekker druk met nog een kleine van 5.
Onze dochter slaapt in principe wel zo'n 2 tot 2,5 u achter elkaar. Maar we zijn net begonnen haar wat korter te laten slapen, omdat ze 's avonds, wanneer ze om 19:00u naar bed gaat, vaak pas rond 21:00 in slaap valt.
Kijken of dit wat helpt.
Maar hoop zo lang mogelijk de middag slaapjes erin te houden hihi! Dat is net ook lekker ff een momentje rust voor jezelf. Zolang het nog kan, geniet ervan!
Ben zelf trouwens pas 11w2d zwanger. Dus nog pril. Maar rond januari gaat onze dochter voor het eerst naar de peuterspeelschool, dat zal wel heftig zijn, waardoor ze denk ik wel meer slaap weer nodig zal hebben.
 
Mijn zus heeft 3 kids. En de 3e sliep ook al héél snel niet meer 's middags, nou, dat is echt gelijk een stuk drukker hoor!

Maargoed, succes met je verdere zwangerschap. Weet je al wat het wordt???

Gr CJ

 
Hoi hoi,

Ik ben ook zwanger en mijn zoon van bijna 2 wil af en toe ook niet slapen. Ik vind dat hij gewoon in zijn bedje moet liggen, slapen hoeft niet als hij dat niet wil, maar mamma moet even slapen. Dit helpt. en dan is ie zo weer twee uur onder zijl. ook helpt het wel eens als hij met mama in het grote bed mag slapen, dan is ie ook zo vertrokken. ( de laatste optie is natuurlijk niet zo pedagogisch verantwoord, maar wel effectief)
succes
 
Terug
Bovenaan