Help! dramaslaapster 7.5 maand overdag en snachts

<p>Hallo allemaal,</p><p>Mijn eerste keer hier, maar zit ook echt een beetje met mijn handen in het haar!</p><p>we hebben een hele slechte slaapster zowel overdag als in de nacht.. in 7 maanden tijd heeft ze ook maar 3x doorgeslapen.</p><p>Het begint al met het in slaap komen, dit duurt uuuuureeen als ik er niet bij blijf.  we doen een schone luier, slaapzakje aan, gordijntjes dicht, liedje zingen en dan naar bed. Zodra ik wegloop is het huilenhuilenhuilen ( en dat houd niet op) we hebben de 10min regel al toegepast een week lang zonder succes!! zowel overdag als in de nacht! eigenlijk hebben we bijnq alles al wel geprobeerd... </p><p>Nu is het zo dat ik haar overdag in slaap "zing" en dan slaapt ze max 45 min per keer! </p><p>als je naast haar ga liggen is ze met 5 min vertrokken en soms voor wel 2 uur.. maar na 7 maanden vind ik het ook wel fijn om eens eventjes tijd voor mezelf te hebben</p><p>snachts komt ze om de 45 min.. nu hebben we haar in een cosleeper maar ook dit heeft geen effect..  soms word ze zo overstuur uit het niets wakker.. en is ze ontroostbaar!</p><p>wat me wel opvalt is dat ze als ze wakker word gelijk omdraait.. of wil omdraaien en dan gelijk gaat huilen.</p><p>ze is verder ontzettend vrolijk en lekker druk! huilt dus eigenlijk nooit alleen bij het wakker worden of weglopen uit haar kamer! eet en drinkt super goed. wel krijgt ze HA2 voeding ivm allergien. </p><p>Iemand een gouden tip?? i need it! </p>

Inbakeren al geprobeerd? En op je pink laten zuigen? Me dochter is dan altijd zo vertrokken naar dromenland. Ik weet niet of je borst of fles geeft maar ik geef mijn dochter in de avond voor bedtijd iets meer voeding en daardoor slaapt ze dus ook langer (soms wel 6 uurtjes) 

Oja, mijn dochter vind t ook altijd fijn als ik in de buurt ben dus als ze dan slaapt ga io gewoon een tijdschrift of boek lezen terweil ik naast dr zit en dan slaapt ze heerlijk en doe ik toch nog iets voor me zelf ;)

bedankt voor je reactie!
Ze kruipt het hele bed rond.. dus kan niet meer inbakeren helaas!
We hebben een speentje wat ze soms wil.. ook dat niet altijd! 
eerste maanden borstvoeding gegeven en ze krijgt nu al een tijdje hypoallergenen flesvoeding! 
ze gaat savonds tussen 7 en 8 uur naar bed.. laaste flesje krijgt ze rond 2300 Als ze zelf komt.. en anders laten we haar liggen maar, nadat ze op bed ligt.. komt ze helaas iedere 45min en dat de hele avond en nacht lang!
overdag lig ik er al naast.. omdat dat vrijwel de enige manier is dat ze langer als 45min slaapt.. en nu dus snachts ook omdat ik anders heen en weer blijf lopen. 
Zodra ze op haar kamertje ligt en ik blijf erbij valt ze meestal na een half uur in slaap.. maar ook voor 30/45min.

bedankt voor je reactie!
eerste maanden borstvoeding gegeven en ze krijgt nu al een tijdje hypoallergenen flesvoeding! 
ze gaat savonds tussen 7 en 8 uur naar bed.. laaste flesje krijgt ze rond 2300 Als ze zelf komt.. en anders laten we haar liggen maar, nadat ze op bed ligt.. komt ze helaas iedere 45min en dat de hele avond en nacht lang!
overdag lig ik er al naast.. omdat dat vrijwel de enige manier is dat ze langer als 45min slaapt.. en nu dus snachts ook omdat ik anders heen en weer blijf lopen. 
Zodra ze op haar kamertje ligt en ik blijf erbij valt ze meestal na een half uur in slaap.. maar ook voor 30/45min.

bedankt voor je reactie!

Ach, dat klinkt allemaal super vermoeiend zeg! Het lijkt mij dat ze echt ergens last van heeft als ze zo vaak en  zo overstuur wakker wordt en dat ze dus deels jouw geborgenheid en veiligheid nodig heeft.
Wat er zou kunnen spelen (denk ff mee hoor, zijn natuurlijk wilde gokken..) zijn oorpijn, verborgen reflux?  Misschien hoofdeinde wat ophogen? 
Stoot ze tegen de spijlen van het bedje aan als ze draait? Hier was het campingbedje een uitkomst. 
Succes en sterkte! Hier ging het rond 1 jaar opeens heel veel beter, maar dat duurt nog even bij jou...

Een slaapzakje? Lars kan echt niet zonder! 
Wat bij ons ook helpt is om hem pas weg te leggen als hij echt niet meer kan. Anders gaat hij ook omdraaien en spelen etc. En een badje voor het slapengaan werkt goed! 
Ik weet niet of het misschien kan helpen, maar wij hadden een schaapje met baarmoedergeluiden.. Zou dat haar niet helpen? Geeft misschien net wat rust/vertrouwen?
En een muziekdoosje werkt hier ook heel goed. Of een nachtlampje? Misschien vindt ze slapen eng/spannend?
Sterkte mama! Liefs x
(Wij doen het bedritueel op de volgende manier, misschien heb je er iets aan of niet.. https://halloliefkleintje.nl/2018/09/24/blog-53-een-bedritueel-voor-je-baby/)

Terug
Bovenaan