Help! dramaslaapster 7.5 maand overdag en snachts

Heftig... ik herken het bij mijn even oude zoontje.
is dit probleem altijd al? Hier heb ik het idee dat het “sprongetje” net weer voorbij is. Ineens slaapt hij wel stabiel middagslaapjes van 1,5-2 uur zonder probleem.
volg je moederhart en als je denkt dat er wat is, trek dan net zo lang aan de bel tot je een antwoord hebt. Ostheopaat , manueel therapeut etc kan helpen maar daar moet je wel achter staan natuurlijk.
het boek baby in een droomritme heeft me inzicht gegeven hoe slapen werkt bij baby’s op hormonaal niveau, dat werkte best verhelderend. 
Verdere tips:
lulla doll 
deur van slaapkamer open laten staan
Matrasje iets omhoog bij hoofdeind (ik heb een opgevouwen handdoek eronder)
oortjes laten controleren
bed op andere plaats
proberen elke dag opnieuw vertrouwen te hebben... het ging hier een stuk beter toen ik er zelf relaxter in kon staan. Mijn stress reflecteerde compleet op de baby.
Wat hier altijd werkt.... de baby gigantisch aan het lachen maken voordat hij moet slapen. Hij slaapt veel beter in als hij lekker heeft geravot en geschaterlacht...

hoe ziet je voedingsschema er uit?
toen ik bijvoorbeeld brood ging geven, werd het ook drama. Na lang googlen toch maar eens glutenvrije pap gaan geven... probleem over. Geen idee maar misschien zijn de gluten/tarwe nog te zwaar

en verder: hou vol en bedenk dat het een lange fase is. Mijn schoonvader zei: over een paar jaar lach je hier om. Dat gaf het voor mij ineens een positieve draai

Ohja wat hier ook goed werkt: lakentje/dekentje strak over de baby heen spannen, met opgerolde handdoek tussen ledikant en matras. Dan is hij niet zo bezig met bewegen en geeft hij zich sneller over. 
Heeft je baby al een vaste slaapknuffel? Daar vindt mijn baby ook heel veel troost bij. Zoekt hem altijd op.
en slaapt je baby wel eens op de buik?
sinds hij eindelijk ontdekt heeft dat hij zijn hoofd lekker kan neerleggen terwijl hij op de buik ligt, heeft hij al 2x een nacht doorgeslapen (daarvoor nooit). Die fase duurde ook heeeeeel lang.... wel op de buik rollen maar bleef zijn hoofd omhoog houden en begon dan te huilen van vermoeidheid (terwijl hij al lang terug op de rug kon rollen)

oh wauw wat ben ik blij met jullie reacties! 
medisch is alles uitgesloten! maar misschien toch voor de zekerheid nog een keer een orencheck.. 
campingbedje idd ook geprobeerd ze blijft dan heel lang aan het gaas krabben haha en gaat vervolgens huilen...
slaapzakje heeft ze ook aan inderdaad, anders zit er weer een voet of beentje klem tussen de spijlen. Dekentje schopt ze iedere keer weer af.. blijf haar telkens terug leggen en instoppen, misschien inderdaad een handoek er tussen rollen.. 
nachtlampje hebben we! 
muziekdoosje gaat ze lekker meezingen en gek doen maar niet slapen.. zelf zingen (voor zover je het zingen kan noemen werkt vaak het beste) saai en eentonig waarschijnlijk.
Heb het zazu schaapje met geluiden laatst van mijn moeder gehad, werkt alleen niet ?
ze zoekt inderdaad veel troost in haar roze knuff van happy horse! 
Meestal word ze panisch als ze op haar buik ligt, en heeeel soms geeft ze eraan over! 
misschien ook maar eens proberen om te kijken om het brood weg te laten.. maar ze vind dat onwijs lekker!
voedingsschema is als volgt; 
begin de dag met een fles 180+6 gaat meestal op en daarna slaapt ze verder tot 0800/0900
1000 vers fruit
1200/1300 heel broodje en meestal een flesje van 150+5drinkt ze nooit helemaal leeg..
1500/1600 maisstengel of klein koekje 
1700/1730 warm eten.. potje of vers
1900/1930 fles 180+6 ( deed hiervoor een papfles maar ben daar weer even meegestopt.. ik dacht misschien ligt het daaraan) maar het blijft hetzelfde
en dan komt ze meestal nog rond 2300 en drinkt ze de hele fles van 180+6 leeg
Ik probeer haar iedere dag in haar eigen bedje in slaap te laten vallen.. maar het vertrouwen dat het ooit lukt? het zal vast wel een fase zijn ja.. maar meeeeenn die fase duurt al zooooolang! al die hazeslaapjes.. en dan die nacht! killinggg 
nogmaals ontzettend bedankt voor jullie reacties! heel blij mee!!! en superlief!
ohjaa, en dat bedje verschuif ik bijna om de 2 weken om te kijken of het dan wel lukt! valt ze toevallig binnen 5 min in slaap denk je yes!!! maar de eerst volgende poging daarna mislukt dan vaak alweer

Wat vervelend zeg en zeer herkenbaar. 
Mijn zoontje sliep na een half jaar ook vreselijk slecht ineens, en je gaat de oorzaken overal zoeken.
Het bedje staat verkeerd, hij zal wel honger hebben, z’n dekentje moet strakker om het matras, z’n dekentje moet juist losser om het matras etc etc.
Wij waren ook de wanhoop nabij. Toen werd mij het boekje ‘slaap kindje slaap’ van Dr. estivill aangeraden.
Heel kort en bondig, heel duidelijk en, waar veel ouders tegen zijn: liefdevol laten huilen en ze laten weten dat je er bent.
Na maanden kang kapot te zijn geweest van vermoeidheid, grepen we alles aan. Boekje was snel uit, dus meteen begonnen. Het wonder geschiedde: na 1 nacht was het al beter en na 3 nachten sliep hij door!! Ik voelde me eerst schuldig, maar later zag ik dat hij zichzelf ook veel beter voelde en niet meer moe was.
Hij is nu bijna 6 en sindsdien de beste slaper die er is.
Van vele anderen ook hele goede reacties gehoord.

Ik zou zeggen: lees het gewoon en kijk of je erachter staat.

succes!! (Kan ‘m ook via IBooks kopen, heb je ‘m voor vanavond nog gelezen?)

oh en weer een tip! superfijn! ga hem zeker lezen! 
en ook zo blij dat ik herkenbaarheid zie!  Het leek wel of wij de enige in onze omgeving waren met een baby die gewoon niet wilde slapen!

Terug
Bovenaan