help!!!! driftbuiene ne vreselijk krijsen

HELP!!!!

ik ben aan het einde van mijn latijn....
mijn zoontje van 2.5 is nu al een tijdje met vreselijke driftbuien bezig en als hij zijn zin niet krijgt zet hij een vreselijke keel op...krijzen,bijten en met spullen gooien.ik weet niet meer wat ik moet doen..........van alles al geprobeerd van toegeven tot negeren maar niks helpt.zwanger van mijn derde kan ik ook nog niet van genieten........wie kan mij aan een goeie tip helpen of heeft ervaring met dit soort nare trekkjes.advies en tips zijn van harte welkom.ze zeggen wel het word tijd voor de peuterschool maar of dat werkt?

een radelose moeder..........die het vooral voor haar kind erg vind.....
 


Hoi,
Ik zit met hetzelfde probleem. Ben 2 maanden geleden bevallen van mijn tweede en opeens veranderde mijn oudere zoon (2.5) van een heel lieve en gehoorzame naar een boze driftige peuter. Ik heb alles geprobeerd: negeren, straf, stickers plakken.... Helaas nog geen oplossing gevonden. Ik hoop dat het tijdelijk is en dat het vanzelf overgaat.

 
Ik zit hier ook met een drifkoppie van 2 jaar. Als ze haar zin niet krijgt gaat ze huilen en als dat niet helpt dan gaan ze krijsen en schreeuwen en op haar hoofd slaan. Tja...ik heb   ook vanalles geprobeerd. Uiteindelijk werkt het even op de gang zetten en daar uitrazen het beste. Omdat ik dat ook geen contact kan zoeken met haar en zij dus ook niet met mij. Even uit het zicht. Zodra ze rustiger is dan ga ik wel direct erheen. Zo laat ik zien dat als ze rustig is mama weer tijd voor dr heeft.

Misschien om te proberen????Succes ermee

gr Linda
 
Oh ja als ik haar op de gang zet zeg ik helemaal niks. Komt er dan toch niet door. Pas als ze rustig is en van de gang afgaat vertel ik(hoe jong ze ook is) waarom ze er heeft gezeten.
 
Hallo,

Hier nog zo n driftkop van bijn 2,5 jaar, ikzelf blijf er nog aardig rustig onder en zet hem ook regelmatig op de gang, daar gaat hij dan maar even lekker te keer met schoppen slaan en echt oorerdovend krijsen. Hij doet het vooral als hij zijn zin niet krijgt of als ik aan de telefoon zit. Het liefste zit hij de hele dag bij mij op schoot, maarja dat kan niet altijd, hij kon zich altijd goed vermaken maar dat is ook ineens afgelopen, zal wel bij de leeftijd horen denk ik, maar het is soms wel eens lastig. Ben weleens benieuwd hoe andere moeder/ouders hiermee omgaan.

Groetjes Tirza
 
hier nog een driftkoppie ook van 2,5 jaar! ik zie dat alle driftkoppies hier rond de 2 jaar zijn. dus ik troost mij dan maar met de gedachte dat het een fase is en dat het hoort bij deze leeftijd.
ik weet af en toe ook niet wat ik nou moet doen. boos worden, negeren. eigenlijk moet hij gewoon even uit razen en meestal laat ik het hem op de trap doen want dan is hij even uit mijn zicht en kan hij even tot rust komen. als hij weer rustig is mag hij weer in de kamer komen.
wat ik het ergste vind is als hij dat in een winkel doet! dan gaat hij op de grond liggen krijsen of hij gaat met dingen gooien. ik loop dan vaak weg en als hij me niet meer ziet komt hij heel snel achter mij aan. maar mensen in de winkel heb altijd wel hun mening klaar. daar kan ik me zoooo aan ergeren!!! af ze hebben een opmerking tegen mij dat ik hem moet aanpakken. of ze beginnen tegen mijn zoontje te praten. dan heb ik echt zin om te zeggen dat ze zich er niet mee moeten bemoeien!.

nou ja het zal wel een fase zijn en ik hoop dat deze fase dan ook niet zo lang meer duurt!
 
Die van ons loopt op veel gebieden veel voor (vooral verbaal) en op emotioneel gebied achter. Ook zo frusti. Negeren werkt bij ons het beste. Ik zet haar op de gang, laat haar 15 minuten razen en daarna valt ze me in de armen en zegt sorry....

Ook bij ons was het lastig na de geboorte van de tweede. erg jalours. nog steeds. maar ik kan mijn kont niet keren of ze hangt ook helemaal om die kleine heen. Gelukkis is die mans(meisje) genoeg om vanhaar af te schreeuwen dat ze er niet van gediend is......
ons bolleboosje. heerlijk om dat te zien.....ik wou dat ik de oudste wat meer kon helpen. misschien toch maar wat eerder naar school.

Dagmar

tip
www.romelykidswear.nl........   niet goedkoop..maar je hebt dan wel iets unieks. Kleding van over de hele werlend.
 
Hoi,
Ik had dit bericht twee weken geleden kunnen schrijven. Jeetje wat was ik mijn kleine driftkop zat! Ik kon niet eens meer boodschappen doen, telkens lag ze op de grond, gillen, krijsen, zelfs overgeven, echt vreselijk. Ik ben toch heel streng geworden, ik liet haar eerst liggen als ik boodschappen deed, ik hoorde toch precies waar ze was en als ik dan al mijn boodschappen had, dan haalde ik haar weer op.
Toch kwam ik elke keer weer helemaal geirriteerd thuis. Ik ben dus nu een andere techniek begonnen en het lijkt te werken. Als ik met haar op straat loop mag ze zich niet op de grond gooien, dan hijs ik haar omhoog en zeg dat ze moet lopen. Als ze dit niet doet krijgt ze nog een kans en hierna pak ik haar op en hang haar over mijn schouder, op deze manier weet ze dat het niet voor het gezellige is dat ik haar oppak, maar weet ze wel dat het geen zin heeft dat ze zich op de grond gooit. Als we een stukje verder zijn dan vraag ik: Ben je klaar? en dan zegt ze zelf of klaar en dan loopt ze gezellig mee en anders zegt ze nee en dan hang ik haar nog even over mijn schouder en meestal is ze daarna weer klaar.
Thuis laat ik haar ook meestal even uitrazen en dan zeg ik na een   paar minuten, zo, nu ben je klaar. Ik zeg het wel op een strenge toon en als ze weer gaat huilen zeg ik, nee je was klaar, nu gaan we wat anders doen en meestal ga ik dan een boekje met haar lezen.
Het is toch iets wat eruit moet, de frustraties van binnen uit. ze willen alles zo graag zelf doen, maar ja, dat gaat natuurlijk niet altijd. Je moet wel heel vaak belonen, echt soms overdreven en compromies sluiten werkt ook heel goed. Zeggen: als je lief bent met boodschappen doen mag je straks op het paard bij de kruidvat.
Ik weet niet of je er wat aan ebt, maar bij mij heeft het echt geholpen, elke keer hetzelfde reageren, laten uitrazen en veel belonen. ik heb nu echt sinds twee weken mijn moppie weer terug en ik kan ook gewoon boodschappen doen zonder me te schamen! Succes allemaal!
 
Terug
Bovenaan