Help, een dwarsligger

Super Yvonne, dat is mooi zeg dat het toch nog gedraaid is. Ik hoop dat het bij mij ook nog lukt voor volgende week woensdag, we zullen zien........Hoe merkte jij dat het gedraaid was ?

Hoi,

Ik hoor hier niet thuis maar wil jullie allemaal het volgende meegeven;

aan een draaipoging en stuitbevalling zitten risico's voor de baby.
Bij een keizersnee is er nagnoeg geen risico's.
En zoals iemand al eerder zei: een baby ligt niet voor niks in stuit!!

Dus denk goed na, ik zou een keizersnee adviseren, want je hoeft die draaipoging niet te doen!!

groetjes Mariska

Hoi Bibi

Kwam dinsdag morgen uit bed en had veel minder lucht en mijn buik was vannrond naar langwerpig gegaan en de schoppen die zaten niet meer onder maar nu van boven en ik kan nu ook zijn of haar billen voelen die voelen heel anders dan een ruggeetje.
Ben heir wel heel blij mee zag een keizersnee niet zitten, zeker niet als je bijna zeker weet dat het binnen een uurtje gedaan is. Heb er een binnen 29 minuten van niets tot er uitgehad is ook geen pretje maar dan ben je r wel vanaf en met en keizersnee ben je 6 weken zoet.

Hoop voor je dat het nog draaidt zal voor je duimen ook voor de andere dwarsliggers hoor.

Groetjes Yvonne

A HREF='http://www.babybrabbel.nl' TARGET='_top'>

Hallo allemaal,

Vandaag controle gehad en gelukkig het koppie was naar beneden lag nog niet in het bekken maar dat was bij de vorige 2 ook erg laat.
Hopelijk blijft hij of zij nu zo liggen maar aan alle bewegingen te voelen draait hij of zij nog vrolijk rond. Volgende week vrijdag weer controle.

Groetjes Krista

De mijne is niet gedraaid en ik ga er ook niet meer van uit dat dit nog gebeurt. Woensdag heb ik een afspraak in het ziekenhuis voor een draaipoging en/of bespreking voor een keizersnee of stuitbevalling. Ik hebsamen met mijn man besloten om niet aan de draaipoging te beginnen en te bevallen met een keizersnee. Ik zie hier helemaal niet tegenop en ik ben me er goed van bewust dat ik daar zeker 6 weken mee zoet ben. Maar ik vind dit niet opwegen tegen de risico's die een draai of een stuitbevalling met zich meebrengt. Ik voel me er dus erg goed bij nu. Het moet gewoon zo zijn.

Hoi,

Wat zijn de risico's precies van een draaipoging?

Groetjes Krista

Wat ik zo op internet kon vinden, is dat de placenta beschadigd kan worden, de navelstreng kan om de nek komen, de hartslag van de kleine zakt sowieso tijdens de draai en die moet dan weer goed op gang komen, anders wordt het direct een keizersnee en nog wat van dat soort dingen. Het risico is maar iets van 1 %, maar dat is mij 1% teveel. En de kans op een succesvolle draai is "maar" 40%, dus nee, wij gaan er niet voor.

Hallo,

Mijn twee zoontjes hebben beide in stuit gelegen en zijn met een keizersnede gehaald. Ik ben nu 37 weken zwanger. Ons kindje heeft een hele tijd in stuit gelegen, maar was toch gedraaid. Toch geloof ik dat afgelopen weekend ons kindje weer terug in stuit is gedraaid. Ik voel de schopjes niet meer boven, maar meer aan de zijkant....

Even over de keizersnede. Ik heb het helemaal niet ervaren als dat ik zes weken onder de pannen was na de keizersnedes. Zeker niet na de laatste keizersnede. Ik kon in het ziekenhuis uitrusten en was eigenlijk na ruim een week weer de oude (met af en toe een slaapje tussendoor en ik mocht natuurlijk niet te zwaar tillen).
Ik krijg nu weer een keizersnede. Die staat al gepland. Ik teken voor net zo'n herstel als de vorige keer en.......ipv dat de hechtingen tussen de benen zitten, zitten ze nu iets hoger....dat is natuurlijk voor later altijd prettiger .

Iedereen succes en sterkte met eventuele keizersnedes of bevallingen.

Groetjes Nijny

Terug
Bovenaan