Help! een mola!

Hallo,

Hier ben ik dan helaas weer, heb vorig jaar januari (2006)  een miskraam gehad met 7 wkn en mijn verhaal daarna op dit forum gezet.
Begin februari (2007)  had ik weer een positieve test, en het voelde ook goed, last van honger/veel eten en stemmingswisselingen (hihi arme medemensen). Maar toen ik bijna 6 weken was kreeg ik weer bloedverlies, maar het was heel weinig en ik had nog sex gehad dus had ik de hoop dat het daardoor kwam. Een week later kreeg ik helaas weer bloedverlies en mn zwangerschapsverschijnselen werden minder, dus ik wist dat het weer mis was. Helaas, volgende keer beter dacht ik nog. Ik had er veel minder moeite mee dan de vorige keer. Bij elke keer bloedverlies dacht ik: oke nu komt het. De vorige miskraam had ik een paar uur buikpijn (wel erge) en toen verloor ik het vruchtje en was het over. Dus ik dacht dat het nu ook zo zou gaan. Maar het kwam dus maar niet. Met 8,5 wk een echo gehad, zoals ik al verwachtte een leeg vruchtzakje met een bloeding. Weer naar huis om af te wachten, dat leek me het beste. Na nog een week begon ik het toch wel vervelend te vinden, ik durfde ook niet naar mn werk omdat ik 80km verderop werk, dus ik kan niet effe naar huis als er wat is. Dus afspraak gemaakt met de gyn, gisteren daar geweest en het was groter geworden en er zat allemaal weefsel, de gyn dacht dat het weefsel gewoon vocht vasthoudt of dat het een mola is, maar sowiezo verstandig om het weg te halen. Dus hele middag in het ziekenhuis geweest gister om operatie (curretage)  te regelen en bloedonderzoek enzo. Omdat ik een bloedstollingsziekte heb (von Willebrand) moest er ook nog met de internist worden overlegd en die vond dat we goed moeten oppassen met een operatie en dus moet ik daar extra medicijnen voor etc.
Ik heb voor maandag een afspraak voor curretage, maar het is dus nog de vraag of het dan doorgaat want misschien wil de internist nog wachten op meer uitslagen van bloedonderzoek ofzo, pff gedoe.
Net belde de gyn dat het dus wel een mola is, echt balen, dat wordt dus zo een jaar niet zwanger worden.
Zijn er nog andere meiden die ervaring hebben met een mola? (niet te enge verhalen alsjeblieft). Baal er gigantisch van, was ik net zo ver dat ik vrij relaxed was onder de miskraam, krijgen we dit gedoe.
Nou in ieder geval alvast bedankt voor jullie luisterende oor.

Lin

Hoi Lin,

Ik herken jouw verhaal niet, maar misschien een hele rare vraag wat is een mola?

Ik wens je veel sterkte toe in ieder geval.
Heb zelf een MK gehad nu bijna 3 weken geleden en heb nog steeds bloedverlies.. wordt er ook niet lekker van moet ik je eerlijk zeggen!

Liefs,

Suus

ja sorry in het gedoe vergeet ik erbij te zetten wat een mola is,  een uitleg  hierover kun je vinden op deze mola link  dat is makkelijker dan het zelf uit te leggen.
Vervelend dat het zo na blijft slepen, het zou fijn zijn als je er een punt achter kon zetten he, maar door dat bloedverlies wordt je er steeds weer aan herinnerd, balen, sterkte!

Lin

Hoi Lin,

wat een verhaal zeg, ik heb het even doorgelezen!! valt niet mee lijkt me ook!

Nou heel veel sterkte hoor, voor jou is het allemaal een stuk vervelender zie ik al dan voor mij..

liefs,

Suus.

Bah, bah, bah.
Ik heb het gelukkig niet meegemaakt, alleen dachten ze er bij mij in het begin van mijn zwangerschap wel aan, ben 2 weken door die hel gegaan, want die verhalen erover daar wordt je echt niet blij van, maar had geluk.
Heel veel sterkte! Neem goed de tijd voor jezelf.

Hoi Lin,

Ik had nog nooit van een mola gehoord, en lees net je verhaal en ook de link die je had toegevoegd.
Tjee, dit is niet niks wat je mee maakt!
Ik wil je dan ook ontzettend veel sterkte toewensen!

Groetjes,
mama Peet

Dankjewel voor jullie lieve reacties. Ik laat het allemaal maar over me heen komen en probeer er niet teveel aan te denken, het is wel jammer dat dit allemaal een flink stuk van mn 'tijd' afsnoept, ik ben ook al 31, maar als het maar een keer goed komt vind ik het al best.
Ik weet ondertussen dat ik maandag gecurreteerd wordt, hopelijk ben ik er dan snel vanaf, ben wel benieuwd wanneer mn HCG-waardes naar beneden gaan daarna.
Suus, het is voor mij niet erger dan voor jullie hoor, het is maar net hoe je het beleeft en wat je ervan verwacht, "gewoon" een miskraam is ook heel erg als je er zo op gehoopt had, ik wens jullie ook veel sterkte.

Liefs Lin

Terug
Bovenaan