HELP!!! Er komt binnenkort MMM achter mijn naam te staan!

A

Anoniem

Guest
Vorige maand heb ik volgens mijn temp geen eisprong gehad. Toen we 2 weken geleden een lichte stijging in mijn temp zagen, waren we erg blij ik dus wel een eisprong heb. Er zat naar mijn mening wel weinig tijd tussen de ovulatie en menstruatie (10 dagen). Gisteren zijn we daarvoor naar de huisarts gegaan omdat ik begrepen had dat dat met een simpel pilletje opgelost kon worden.

Nu zei mijn huisarts gister tegen me: ´je hebt niet eens een ovulatie gehad ´. WEER NIET!!!! Eigenlijk wilde hij me niet doorsturen (we zijn sinds begin dit jaar bezig), maar toen ik zei dat ik het erg jammer vind om nog een paar maanden energie erin te steken terwijl we van te voren weten dat het dus niet gaat lukken. Uiteindelijk zei hij dat hij als huisarts daar niks aan kon doen en gaf hij me dus een verwijzing. Thuisgekomen besef ik pas wat dat betekend en kan ik er pas over na gaan denken wat dat gaat betekenen.

Aan de ene kant ben ik er erg blij mee, want nu wordt er iets aan gedaan. Aan de andere kant ben ik ook erg bang voor wat komen gaat. Nu ik voorzichtig informeer zeggen ze me wel dat het meevalt en het op me af moet laten komen, maar ik ben erg bang. Daarnaast werkt het natuurlijk ook niet mee dat ik erg preuts ben en nog nooit een inwendig onderzoek heb gehad. Daarnaast de gedachte dat we al veel verder zijn, dan we ooit hadden gehoopt.... Normaal gesproken kom je niet in aanraking met de gyn en ben ik er ook nog erg jong voor.  Mijn leeftijd  zou ik  eigenlijk erg hard mee moeten  hebben als het om vruchtbaarheid gaat. Het laat me allemaal even in de steek.  Het is even psychisch anders dan we hadden verwacht en ik ben gewoon even bang voor wat komen gaat.

Wie staat voor hetzelfde of heet ervoor gestaan? Ik weet dat het mee zal vallen, maar mijn gevoel is even de baas over mijn verstand.....

Liefs,

Silvy, 23 jaar 7e ronde voor 1ste wondertje

Hoi Silvy

Wat een verhaal zeg. Gelukkig wilde de huisarts je wel
doorsturen. Ik heb hier zelf geen ervaring mee maar wil jullie wel heel  
veel sterkte wensen.

Groetjes Anke

quote: Silvy1 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('06-10-2005 11:16:12'));

Vorige maand heb ik volgens mijn temp geen eisprong gehad. Toen we 2 weken geleden een lichte stijging in mijn temp zagen, waren we erg blij ik dus wel een eisprong heb. Er zat naar mijn mening wel weinig tijd tussen de ovulatie en menstruatie (10 dagen). Gisteren zijn we daarvoor naar de huisarts gegaan omdat ik begrepen had dat dat met een simpel pilletje opgelost kon worden.

Nu zei mijn huisarts gister tegen me: ´je hebt niet eens een ovulatie gehad ´. WEER NIET!!!! Eigenlijk wilde hij me niet doorsturen (we zijn sinds begin dit jaar bezig), maar toen ik zei dat ik het erg jammer vind om nog een paar maanden energie erin te steken terwijl we van te voren weten dat het dus niet gaat lukken. Uiteindelijk zei hij dat hij als huisarts daar niks aan kon doen en gaf hij me dus een verwijzing. Thuisgekomen besef ik pas wat dat betekend en kan ik er pas over na gaan denken wat dat gaat betekenen.

Aan de ene kant ben ik er erg blij mee, want nu wordt er iets aan gedaan. Aan de andere kant ben ik ook erg bang voor wat komen gaat. Nu ik voorzichtig informeer zeggen ze me wel dat het meevalt en het op me af moet laten komen, maar ik ben erg bang. Daarnaast werkt het natuurlijk ook niet mee dat ik erg preuts ben en nog nooit een inwendig onderzoek heb gehad. Daarnaast de gedachte dat we al veel verder zijn, dan we ooit hadden gehoopt.... Normaal gesproken kom je niet in aanraking met de gyn en ben ik er ook nog erg jong voor.  Mijn leeftijd  zou ik  eigenlijk erg hard mee moeten  hebben als het om vruchtbaarheid gaat. Het laat me allemaal even in de steek.  Het is even psychisch anders dan we hadden verwacht en ik ben gewoon even bang voor wat komen gaat.

Wie staat voor hetzelfde of heet ervoor gestaan? Ik weet dat het mee zal vallen, maar mijn gevoel is even de baas over mijn verstand.....

Liefs,

Silvy, 23 jaar 7e ronde voor 1ste wondertje

hallo silvy,

ik weet precies wat je bedoelt, ik ben vanmorgen bij de huisarts geweest en ben ook doorgestuurd! en kom dus ook in de mmm!
en vind het allemaal ook eng en ben ook bang voor wat er komen gaat en ik ben ook nog jong(22 jr)
en ik vind die inwendige onderzoeken ook heel eng(lees mijn topic: ben bij de huisarts geweest)
zou fijn zijn als we elkaar de komende tijd kunnen steunen en elkaar op de hoogte kunnen houden!

liefs wilma

Lieve Anke en Wilma,

Bedankt voor jullie reactie. Het is inderdaad wel fijn dat mijn huisarts me wel wilde doorsturen. Ik heb jouw verhaal Wilma ook gelezen. Wat herkennen we veel in elkaars verhaal he? Op dit moment zit ik weer even op het punt dat ik er wel enigzins blij mee ben, vanmorgen was dat weer anders en dat kan in een half uur weer anders zijn. Ben erg benieuwd allemaal, maar blijf het eng vinden. Ben nog steeds blij met verhalen van anderen  om te horen hoe het straks verder gaat.

We houden elkaar op de hoogte!

Liefs,

Silvy

lieve silvy1,

maak je er als je blieft niet  te veel zorgen over....

ik ben zelf 22 en zit in   ronde 8 ik loop ook bij de gyn en heb alle onderzoeken al gehad. bij het eerste inwenig onderzoek  was ik ook heel zenuwachtig, maar het valt reuze mee.. ik zelf vond het fijn dat mijn vriend mee was, want dat heb je een bekent en vertrouwd gezicht bij je.ik denk altijd maar het is hun werk en hun zien er heel veel op een dag..

krijg je een mannelijke of een vrouwelije gyn??

ik wil je heel veel succes wensen

groetjes brigit

Haihai!

Ik ben Cindy en ben  ook in de medische molen terecht gekomen... Sinds gisteren. was al een paar maanden geleden naar ha geweest ivm onregelmatig cycles. Toen direct doorgestuurd naar gyn. Inwendig onderzoek gehad (viel mee vond ik) en daarop was te zien dat ik veel cystes had op eierstokken. Waarschijnlijk zou ik PCO hebben. Eind vh jaar zou ik terug moeten komen als ik niet zwanger zou zijn. Nu is het inmiddels alweer 2 maanden geleden dat ik mijn menstruatie had, heb gister gebeld naar assistent gyn en mag eind vd maand komen!
Krijg ws hormonen (Clomid?) om ervoor te zorgen dat ik een eisprong krijg. Denk dat jij dat dan ook krijgt uiteindelijk. En ze prikken bloed om te kijken naar bepaalde hormonen die aanwezig behoren te zijn. is bij mij de vorige keer gedaan. Vind het ook wel spannend en definitief nu.
Zou het leuk vinden als we elkaar allemaal op de hoogte houden... liefs Cindy, 27 jaar, ronde 5.

hallo meiden..

dus bij zon inwendig onderzoek bekijken ze je eierstokken en baarmoeder enzo? en dat voelt niet vervelend??
mijn vriend gaat ook mee ben ik ook erg blij mee! want ben wel wat zenuachtig!
liefs Wilma

Ja bij zo'n inwendig onderzoek zien je de baarmoeder, eierstokken enz. Ik vond het echt niet pijnlijk. Leuk is anders om er zo bij te liggen, maar ja...
Je krijgt dan een soort staaf naar binnen met een condoom er om heen en de gyn beweegt deze wat heen en weer (en draait) zodat hij alles kan bekijken.
Zag er ook tegenop, maar mij viel het erg mee.

ik moet de 28e ook weer terug naar de gyn en ben benieuwd wat er dan gaat gebeuren...
Groetjes! Cindy

Terug
Bovenaan