HELP!!! Er komt binnenkort MMM achter mijn naam te staan!

Hoi meid,

Helaas kan ik zeggen "Join the club van de mmm meiden" ik ben er ook een van sinds kort, ga volgende week naar de gyn voor de eerste uitslagen.

Groetjes Alice

quote: Cindy78 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('07-10-2005 18:16:58'));

Ja bij zo'n inwendig onderzoek zien je de baarmoeder, eierstokken enz. Ik vond het echt niet pijnlijk. Leuk is anders om er zo bij te liggen, maar ja...
Je krijgt dan een soort staaf naar binnen met een condoom er om heen en de gyn beweegt deze wat heen en weer (en draait) zodat hij alles kan bekijken.
Zag er ook tegenop, maar mij viel het erg mee.

ik moet de 28e ook weer terug naar de gyn en ben benieuwd wat er dan gaat gebeuren...
Groetjes! Cindy

aha, dus je krijgt niet zo'n eendenbek naar binnen geschoven?? en die staaf met die condoom erop is een soort camara ofzo?
dan valt het dus wel wat mee

wat ben ik ook een schijtert he...hihihihi

liefs Wilma

Ik kreeg geen eendebek nee, maar dat heb ik ook weleens bij de huisarts gehad. Vond ik ook niet zo'n succes, maar het was te doen.
Die staaf is idd een camera.
Probeer je niet te druk te maken hoor!!! Dan verkramp je en kun je er zelfs meer last van hebben... Makkelijk gezegd ik weet het, maar toch... Succes en we lezen het wel weer???
 Cindy

hallo meiden..

Die ''staaf'' waar jullie het over hebben is gekoppeld aan het echoapparaat... voor een zg inwendige echo.. en stelt idd niet veel voor.. hiermee kan de gyneacoloog je baarmoeder, eierstokken, en eileiders zien en zo bekijken of er bijv cystes zijn of een vleesboom  en eventuele andere afwijkingen opsporen aan je inwendige geslachtsorganen.
Bij een inwendig onderzoek kan de artst voelen of er onregelmatigheden zitten aan je eierstokken en ook de grootte en ligging van je baarmoeder bepalen.. Dit gebeurt met twee vingers inwendig en een hand op je buik. Soms wordt er een eendebek gebruikt om een goed zicht te krijgen in de schede en op je baarmoedermond... Zo kan ook het slijmvlies bekeken worden om  eventuele infecties op te sporen of een uitsrijkje te maken.  Dit alles is best te doen, vooral als je jezelf een beetje kunt ontspannen...
Ik kan me voorstellen dat zo'n eerste keer best vervelend is, maar het hoort er allemaal toch een beetje bij..
Als je moet bevallen lig je ook niet op je voordeligst en kan iedereen die binnenloopt je zo zien.. Het rare is dat het je dan allemaal niks meer uitmaakt omdat je dan met hele andere dingen bezig bent..

Wens jullie allemaal veel succes met alles en je moet maar zo denken... het is voor een goed doel.. Misschien zijn jullie wel snel zwanger.. hoop het voor jullie allemaal

liefs Bats

ok dan weet ik ongeveer wat mij te wachten staat! dan sta ik niet voor verassingen!
ik zal proberen mij zo goed mogelijk te ontspannen, ik verkramp namelijk heel gauw! ook met mijn vriend als hij met zijn geslachtsdeel naar binnen gaat! met zijn vingers gaat hij nooit bij mij naar binnen omdat ik dat niet durf! dat heeft mijn vorige vriend allemaal verpest!!! die heeft mij verscheidene keren aangerand!
vandaar dat ik bang ben! ik sta er wel possitief tegenover om naar de gyn te gaan!
misschien kom ik over mijn angst heen!

liefs Wilma

Terug
Bovenaan