HELP extreme hooikoorts

<p>Dag allemaal,</p><p>Sinds 2 weken heb ik echt extreme hooikoorts, maar helaas mag ik geen tabletten gebruiken hiervoor. Heb branderige en jeukende ogen, lopende neus, jeukende en pijnlijke tong en mond en gezicht jeuken ook erg. Wat er ook nog bij komt is oorpijn. Ben op dit moment 19 weken zwanger en moet nog een aantal maanden door met de hooikoorts klachten. Ben ook nog eens heel erg allergisch voor berken bomen en ja hoor onze buurman heeft een hele mooie grote berk in de tuin staan?. Heeft er nog iemand tips voor mij, want dit nog een aantal maanden vol te houden is niet te doen. </p><p>Alle tips zijn welkom dames!! </p><p> </p>

Ooit eens gedacht aan Medical Tape? Je kan je laten tapen tegen hooikoorts, maar dan moet je natuurlijk niet allergisch zijn voor tape. Tegenwoordig kun je dat bij veel fysiotherapeuten laten doen. Ik heb bij veel mensen in elk geval minder klachten gezien en ook genoeg mensen die daarna klachtenvrij waren.
Maar mag jij helemaal geen medicijnen slikken? Ik had het nagevraagd bij de huisarts en die gaf aan dat ik degene van de kruidvat gewoon mocht slikken.

Ben laatst wel bij de huisarts geweest, maar die zei dat ik helemaal geen medicijnen mocht slikken en dat ik het zo zou moeten volhouden. Heb het echt heel erg en voel me zo beroerd erdoor

Heel herkenbaar, door hooikoorts kun je je echt ziek voelen. Medical Tape zou dan een optie zijn, want dat is niets meer dan een elastische tape met plaklaag. Dus geen medicijnen erin! 
Maar wel vreemd dat 2 huisartsen zo'n verschillend advies geven. 

Hoi! Hier ook een hooikoortspatiënt. Maar ik gebruik gewoon cetirizine, dat is een middel wat je ook bij de drogist kan halen. Mocht van de gynaecoloog omdat er in de bijsluiter niet staat dat het niet mag. Alleen dat het op advies van je arts mag bij erge klachten. 
Mijn tip is, gebruik de app van het farmacotherapeutisch kompas. Daar staan alle geneesmiddelen in met advies wel/niet gebruiken bij zwangerschap. Is heel betrouwbaar, alleen wel in medische termen uitgelegd. Dus je moet google er even bijhouden :) Die gebruik ik bij bijna iedere medicatievraag en ik kom er altijd wel uit. Als iets niet mag, staat dat er heel duidelijk bij. 

Hay happyH, cetirizine heb ik thuis, maar mijn huisarts zei dus dat ik die niet mag hebben. Heb wel vandaag even gevraagd bij de apotheek wat eventueel wel zou kunnen, maar moet maandag dan even de huisarts bellen en weer vragen of dat misschien mag. Weet de naam zo even niet meer uit Mn hoofd.
Ja ga dat dan wel een keer even bekijken bedankt!  

Wat ook kan helpen tegen hooikoorts is biologische honing van een imker uit de buurt, deze bevat een minimale hoeveelheid van veelal dezelfde pollen en dan kan je lichaam er aan wennen. Ik weet alleen niet of je dat mag, maar misschien is het de moeite waard om er naar te kijken. 

Terug
Bovenaan