HELP extreme hooikoorts

Ik mocht van mijn huisarts ook gewoon medicijnen met cetirizine. Dit zocht ze op in een online dossier terwijl ik erbij zat. Wel zei ze dat je het beter niet constant kan slikken. Dus bijvoorbeeld alleen op dagen dat het heel heftig was. Ik deed vaak een half tabletje en daar kon ik mee leven tot ongeveer 1 a 1,5 dag verder en dan nam ik een nieuwe. 
Ondertussen een gezonde dochter op de wereld gezet! 

Ik heb vandaag cromoglicinezuur oorgdruppels gehaald. Die werken lokaal mogen ook bij zwangerschap. (Merknaam prevalin). Ik heb nu vooral last van mijn ogen namelijk. Over 2,5 week ga ik weer tapen. Wat ook eerder genoemd werd. Tot ik dat vorig jaar gedaan had gebruikte ik altijd tabletten. Die heb ik daarna nog niet weer nodig gehad.

Ik heb hier ook de huisarts over gebeld, die vertelde mij de bijsluiter te lezen.
Ik gebruik de tabletten van a vogel en dan extra sterk. In de bijsluiter staat dat het geen effect heeft op de zwangerschap en borstvoeding. Ik zal deze ook gewoon gaan gebruiken anders is het echt  niet grappig met al die pollen.
Kan je eventueel een tweede mening aanvragen bij een andere huisarts of eventueel een apotheek?

Hier een allergisch astma moedertje die ontzettend allergisch is voor bomen en grassen. Toen ik vorig jaar zwanger was heb ik van de huisarts Tavegyl voorgeschreven gekregen. Dat werkt niet zo goed als de pillen die ik gebruikte buiten mijn zwangerschap om maar ja beter iets dan niets..

Terug
Bovenaan