Help! Geen slaap overdag!

Ik heb me laten vertellen dat je onder de 6 maanden nog niet zoveel slechte gewoontes aan kunt leren, en veel slaaptrainingen starten ook pas vanaf 4 tot 8 maanden. 

Wat een fijne reacties! Dankjewel! ? Of je nou 1 of 10 kinderen hebt ze doen allemaal compleet wat anders en het ontdekken hoe ze inelkaar zitten is niet altijd even makkelijk.
Witte ruis werkte hier dus ook niet, lijkt wel dat hij daarvan alleen maar bozer wordt! Met mn dochter op haar kamer spelen vind ik zeker een te proberen idee, en verder.. tja.. misschien moet ik dan maar gewoon overstag gaan en alle slaapjes die ik voor hem kan krijgen, of dat nu dragend, autorijdend of lopend is dan maar gewoon doen. Misschien geeft mijn dat, ondanks geen rust en regelmaat in mijn ogen voor hem, zelf wel iets meer rust. 
Het valt te proberen!
'S avonds in slaap vallen is ook moeizaam maar dan geeft hij het na een half uur Maximaal uur op, alsof hij dan onbewust weet dat het avond is ofzo? We hebben een vast ritueeltje bij alle slaapjes, iedereen beneden slaap lekker wensen samen naar buiten kijken gordijntje dicht slaapzakje aan etc. Niks geks althans..
En inderdaad, de eerste 3 maanden zijn we al doorgekomen. Het kan eigenlijk alleen maar beter worden, toch? Daar gaan we in ieder geval voor.
Heel erg bedankt voor de opbeurende woorden.?
liefs C

Waarschijnlijk een domme vraag... Maar baker je je kindje al in?
En lijkt je kindje overdag ergens last van te hebben? Ons mannetje is nu bijna 6 weken en leek namelijk overal veel meer krampjes te hebben. Wij deden alleen zijn armpjes vlinderen voor het slapen, maar hij heeft pas in het ziekenhuis gelegen en daar kwam een pedagogisch medewerkster langs bij ons, omdat ons mannetje zo onrustig was. Zij heeft ook een spreekuur waar je met onrustige baby's terecht kunt... misschien hebben zij nog ideeën voor je?
Je kunt ook nog een slaapblok proberen... dan liggen ze op hun zij en hebben druk tegen hun buik.

Hier vooral herkenning en erkenning. Onze dochter krijgt ook omeprazol en wij hadden ook alles geprobeerd.. ze is nu met bijna 5 maanden een week opgenomen in het ziekenhuis omdat wij er niet meer uit kwamen (wat is medicatie, bijwerkingen, koemelkeiwitallergie, problemen met de bv etc) en helemaal opgebrand zijn geraakt. Wij hebben ook nog een ouder kindje en het was hier ook niet te doen met een oververmoeide baby die niet sliep en helaas ook in de nacht hetzelfde liet zien (wij sliepen standaard 3/4 uur per nacht en soms maar 2 uur, dus echt helemaal op). Niet gehoord worden door de kinderarts speelde hier ook een rol. Op een gegeven moment raakten we zo gefrustreerd, dat het echt niet meer kon. We hebben een andere kinderarts gevraagd en die heeft de medicatie opgehoogd wat gelijk effect had. Ook pakte die door en meldde ons aan voor opname. Ondanks medicatie ophoging bleek ze volledig uit haar ritme en oververmoeid waardoor we toch voor een opname zijn gegaan. Ik heb de eerste nacht ook in het ziekenhuis geslapen en we mogen komen wanneer we willen. Ze observeren haar daar heel goed zodat we zeker niks missen en ondertussen hebben zij ook de tijd en energie om het slaap ritme helemaal op te pakken. Ze zijn heel lief voor haar en ik zie nu al een vrolijkere baby. Het was een mega stap maar we waren dan ook echt helemaal op. Weet dus dat dit bestaat en dat als het niet meer gaat, je hieraan kunt denken. We voelen ons eindelijk serieus genomen en echt geholpen nu. Jij doet in elk geval niks verkeerd! Je doet alles wat je kunt en meer, je kindje heeft last en is oververmoeid en vraagt meer van je dan je kunt bieden. Heel veel sterkte en wissel af met je partner als je niet meer rustig kunt blijven. Houd vol!

Ohja en het feit dat hij in de nacht wel slaapt, is waarschijnlijk alleen een gevolg van oververmoeidheid na wakker zijn de hele dag en niet omdat hij zich dan wel goed voelt of je dan wel iets goed aanpakt oid. Bij ons gingen de nachten eraan doordat ik overdag idd met de auto, draagzak, wandelwagen slaaptijd creëerde.

Agh wat moeilijk. Dat is echt een zoektocht. Mijn zoontje is ook een moeilijke slaper. Heel wisselend wat helpt maar bij hem werkt inbinden goed en dan een speen. Soms doe ik wat op zijn speen als appelstroop oid zodat hij hem langer inhoudt. 
Of met een zachte doek of knuffel over het hoofdje wrijven en tikken op de speen. Of bij zijn slaap rondjes draaien met je vinger. 
Verder merk ik dat als hij oververmoeid is ok heel hard gaat huilen in zijn bedje. Het lijkt een niet te willen toegeven aan moeheid. Maar bij even volhouden wordt hij dan wl rustiger. Al is dat wel heel zwaar! Sterkte!

Terug
Bovenaan