Hoi,
Ik ben Natasja, 29 jr en 6 April uitgerekend van een dochterje.
Het is mijn derde kindje en bij mijn eerste kreeg ik een ruggeprik omdat het te lang duurde met de weeen, maar het waren nog geen super 'knal' weeen zeg maar. Maar omdat ik te moe werd na anderhalve dag bezig te zijn geweest voor 2 cm...kreeg ik dus een ruggeprik zodat ik fit genoeg zou zijn voor de uitdrijving. Heerlijk was dat zeg! En ik heb maar 19 min hoeven persen toen mijn eerste zoon werd geboren (inmiddels ook alweer bijna 8 jr!)
Bij mijn tweede zn (nu 3 jr) kwamen de weeen zo snel en begonnen ze al heel heftig dat ik er enorm van schrok! Ik belandde (bleek achteraf) dus ook in een weeenstorm, ben 3x in paniek geraakt en 1 keer wezen hyperventileren... Zoonlief is in 4,5 uur geboren en alles is medisch gezien perfect verlopen.
Maar geestelijk dus echt een DRAMA voor mij!!! Ik ben nu dus echt bang voor de bevalling en zie er enorm tegenop. Op 29-01 heb ik een afspraak in het ziekenhuis om te praten over de ruggeprik, want dat wil ik weer het liefst. Als ik die zou kunnen krijgen, haalt dat eigenlijk 95 procent van mijn angst al weg.
Wie herkent dit en heeft tips?
Greets, Natasja uit Ede,
26,1 wk zwanger van een dochtertje!