HELP! Heb echt angst voor bevalling! Tips?

Als je zo bang bent, zou je eens naar mensendieck moeten gaan. Daar leren ze je ontspannen de bevalling door te brengen, en hoe ontspannender je bent hoe minder pijn je zult hebben. Dus probeer het over je heen te laten komen , en ga niet tegen de pijn in werken want dat werkt averechts. Ik ben zelf voor een natuurlijke bevalling, met een ruggeprik voel je niets en weet je ook niet wat je moet doen. Maar ieder zijn keus. Mischien kan het een tip zijn. Groetjes Anoucha, zelf al 3x thuis bevallen en nu in verwachting van een vierde kindje.

Hoi Eva en Anouscha,

Bedankt voor jullie reactie! Eva, ik zal i.d.d. eens op die site kijken en Anouscha, ik ga zeker ook nog dit verder bespreken met mijn VK, ook wat betreft het puffen, want dat weet ik ook niet meer. Ik denk dat je gelijk hebt wat betreft het 'over je heen laten komen'   en me er niet al te veel moet proberen tegen te verzetten. Ik ben ook erg bezig met de bevalling in mn hoofd, zeg maar.

Ook ben ik naar onze (evangelische) kerk geweest om ervoor te laten bidden. Ze hebben 1x per wk een soort 'inloop spreekuur' voor als je gebed wilt zeg maar, dat is voor iedereen, dus daar ben ik ook weer eens naar toe gegaan. Ze nemen echt de tijd voor je en er is een kwartier met me gebeden. Dit vond ik wel erg fijn en heb flink wat traantjes kunnen laten gaan... Voel me wel opgelucht nu en de top vd angst is er wel vanaf.

Verder nu druk bezig met info inwinnen over een badbevalling in het kraamhotel in Bennekom. Schijnt heel goed te zijn inderdaad, zo'n badbevalling, dus daar ga ik nu voor. Hoop alleen dat ik dan niet weer langer dan 24 uur gebroken vliezen heb, want dan moet ik alsnog naar het z'huis! (had ik bij de eerste 2 ook,maar VK zegt dat dit bij iedere bevalling anders kan zijn) Ben goed ZF verzekerd en ga vergoeding van de kosten aanvragen middels een medische aanvraag en verklaring van de VK, zij vind het medisch en emotioneel gezien superbelangrijk dat ik in bad kan bevallen, dus gaat haar best doen :) Erg lief!! En anders zal ik het zelf moeten betalen, maar heb het geld eigenlijk helemaal niet. Maar anders toch maar vd kinderbijslag, want de bevalling is wel superbelangrijk!! En dat die voor mij zo rustig mogelijk verloopt!  

Dus ik ga voor een badbevalling, lijkt me ook voor mij erg prettig,  ik houd echt van water, vind het heerlijk!! Dus als alles meezit zal dit me er wel doorheen kunnen dragen denk ik...Verder bood een vriendin vanavond aan direct voor me te gaan bidden als de weeen begonnen zijn, zo lief... En ik geloof  dat bidden kracht vrijzet, dus da's een supersteun voor me!

Nou, nogmaals bedankt en ik zal af en toe weer eens lezen. Jullie ook een supergoeie zwangerschap verder gewenst!!

Groetjes, Natasja uit Ede.  

Hallo,

Ik ben Caroline 19 jaar en 20 weken zwanger van een tweeling. Wat bij mij een groot voordeel is is dat ik verloskundige ben. Een badbevalling is een goede optie, je kan zelf goed ontspannen en het bevalt ook 'lekker'. Je man kan als hij wil ook in bad erbij gaan zitten, dat wordt ook wel eens gedaan als de man geen moeite heeft met al het vruchtwater e.d. Kijk eens op deze site: www.vitababytv.nl op deze site staan van allerlei filmpjes. Zo zie je ook hoe mooi, handig  het kan zijn om naar andere bevallingen te kijken, veel mensen schamen zich daarvoor terwijl dat juist niet hoeft. Ik wens je heel veel sterkte!!

xx Caroline

Hoi Caroliene,

Bedankt voor je aanvulling. Ik heb besloten i.d.d. voor een badbevalling te gaan en ga me deze wk nog aanmelden bij het kraamhotel. Mijn VK is er ook helemaal voor. Nou maar hopen dat ik niet weer langdurig gebroken vliezen heb zoals bij de eerste 2, dat alles goed gaat en ik dus in bad kan bevallen.

De angst is nog niet helemaal weg, maar langzaamaan begin ik wat vertrouwen in mezelf te krijgen, maar het wisselt zich wel af met de angst. Ik probeer mezelf ook moed in te praten door te denken dat het voor mij de laatst (geplande) keer is, dus ik 'hoef nog maar 1 keer'. En het zal wel snel gaan, want de 2de was er met 4,5 uur.

Nou, heb nog even tijd om me voor te bereiden!

Leuk om te lezen trouwens dat je zelf VK bent en zwanger van een tweeling! Bij ons had het ook een tweeling kunnen worden omdat het bij mijn man in de familie regelmatig voor komt. Veel succes!

Groetjes, Natasja.

even een reactie op anoucha

toen ik dat van jou las werd ik een beetje boos ik heb bij mijn eerste bevalling 40 uur gepuft en had rugweeen en weeen opwekkers mijn kinds hart ging niet goed en ga zo maar door en ik kreeg heel laat een ruggeprik omdat ze het zelf niet meer verantwoord vonden.
Ik kon de persweeen gewoon voelen hoor en de pijn van de hechtingen ook dus ik heb h
et vermoeden dat je niet zo goed weet waar je over praat!!
Soms kan het gewoon niet anders.

hoi hoi
ik ben het wel met je eens,ik heb 4kinderen zo op de werled gebracht en met de jongste ben ik in het ziekenhuis bevallen omdat hij in het vruchtwater had gepoept.heb toen meteen gevraagt om iets tegen de pijn.heb een spuit gekregen en jeetje wat was dat lekker.je voelt de pijn nog wel maar minder heftig.we zijn nu bezig voor een zesde en ik wil weer zo,n spuit.waarom moeten de nederlandse vrouwen zoveel pijn lijden terwijl het in de rest van werled heel normaal is om iets tegen de pijn te krijgen?dus mijn conclussie neem lekker iets tegen de pijn dan ben je zelf ook ontspannender.
liefs sil

Terug
Bovenaan