help!!heeft iemand advies?

A

Anoniem

Guest
hoi

ik wil graag weten of iemand tips heeft over de voeding   van een kindjs van 5 mnd.mijn meisje is altijd al een slechte drinker geweest maar nu is het wel heel slecht,vind ik dan.ze is 5 mnd en hoort nog steeds 5 flessen te hebben.nou vergeet het maar,ze drinkt er 4 van 200 en daar dan weer de helft van.dus inprincipe krijgt ze maar 400cc binnen en natuurlijk een heel potje groenten en fruit.is dit wel voldoende vocht?ik moet er wel bijzeggen dat je haar niet hoort,het is verder een leuk,gezellig en lacherig kind.kan iemand mij een tip geven of een voedings schema van een dag misschien is het te veel in een korte tijd?

een moeder die zich toch wel zorgen maakt.

hoihoi, mijn zoontje is ook 5 maanden en zijn schema ziet er normaal gesproken zo uit:

07.00/0730   fles van 210 water + 7 scheppen

9.30   fruithapje

11.30/12.00 fles van 210

15.00 beetje diksap soms een beetje sabbelen op een stukje liga

16.30 groentehapje

19.00 fles van 240 + 8 scheppen voeding + 3 schepjes rijstebloem

Sam doet het hier heel goed op. Het is op een gegeven moment ook echt uitvogelen wat je kleintje wil en hoe, maar samen kom je er meestal wel uit.

succes meid, liefs linda

Hallo,
Mijn dochter drinkt nooit meer dan 180cc water met 6 scheppen friso.
En krijgt 3 flessen over de dag verdeeld, en dringt een fles meestal niet leeg, en laat dan 40 cc over.
Ze doet dit al vanaf het begin.
Soms vervang ik een flesje door pap erin te doen met de lepel.
Alles wat er met de lepel in gaat, gaat prima.
Nu krijgt ze wel fruit en groenten en danoontje en brood en dat eet ze heel goed.
Ze is nu 7 maanden en groeit goed dus ze krijgt genoeg binnen.

groetjes kitty,

Hoi hoi,

Die van mij kreeg rond die leeftijd 4 flessen van 200, maar nog geen groente of fruit. Volgens mij zolang ze alert zijn en 's nachts goed slapen, komen ze niks te kort. Tenminste dat is mij verteld.

Mijn dochter is bijna 5 mnd en krijgt ook 4 flessen van 200, die ze ook niet altijd leeg drinkt. Ze krijgt sinds een paar dagen om 19 uur haar papfles en nog geen fruit/groentehapjes.
Bij het CB zeiden ze ook dat ze die flessen echt leeg moest drinken omdat ze anders te weinig vocht dronk, maar mijn redenatie is altijd dat als ze genoeg heeft ik er toch niet meer in krijg, als ik blij faandringen drinkt ze een paar slokken meer en die komen er vervolgens even later weer uit, en als je BV zou geven weet je helemaal niet hoeveel ze drinken en dan zou het wel goed zijn als ze minder krijgen. Ze geven zelf wel aan of ze genoeg hebben zo lang ze tevreden zijn, niet afvallen, genoeg plassen en alert zijn.

Groetjes Bianca

Hoi,

Ik weet niet welke merk flessen je gebruikt maar sommige flessen hebben meerdere maten.

Ik gebruik Avent die heeft speen 1 (gebruik je tot ongeveer 3 maanden) dan speen 2 en daarna 3 en 4.
De kleine van mn vriendin dronk ineens ook dr flessen niet meer leeg, maar toen ze een speen hoger ging gebruiken (in dit geval van 1 naar 2) dronk ze dr flessen wel weer leeg.
Dus kijk even naar je merk fles en of er meerdere spenen zijn en probeer eens een andere speen.

Succes

Reneke

Hoi!
Zolang de kleine tevreden is, zal het wel goed zijn!! Maar ik kan me je zorgen voorstellen, ik heb ook zo'n slechte drinker (van inmiddels 8 maanden). Mijn tip is om wel op te letten met wat je naast het drinken geeft (groenten/fruit), eventueel eerst de fles geven en daarna pas de bijvoeding, zodat het vocht in ieder geval binnen is!
Maar zoals je ook aan de andere reacties merkt: niet ieder kindje is gelijk, dus waarom zouden ze wel hetzelfde drinken?!?!?!? Let alleen wel goed op het aantal plasluiers per dag, minimaal 4 wordt toch wel vaak genoemd.
Suc6 ermee!
Groetjes!

Hoi Hoi

Onze kleine van ruim 6 maanden drink sinds kort ook zijn flessen niet meer leeg.
Hij krijgt 2 pap flessen die schoon op gaan, maar zijn 2 melk flessen drink hij maar 80 cc van.
Daarbij krijgt hij ook nog zijn fruit en groente hap, en soms liga en/of brood.
Hij krijgt van mij tussen door een flesje water of limonade, zo weet ik zeker dat hij genoeg vocht krijg.
En wat vind hij ook nog eens heel erg lekker..

succes

Terug
Bovenaan