Oooh ik herken dit ook zó erg! Mijn schoonouders wonen om de hoek, mijn eigen ouders aan de andere kant van nl (ben voor mijn vriend verhuist). Ondanks dat mijn schoonmoeder alles dus al veel meer meemaakt dan mijn eigen ouders wilt ze zichzelf graag belangrijk voelen en is de beledigd als ik graag dingen met mijn eigen moeder wil doen. Ze zegt ook steeds 'of je het nou wilt of niet, als jij bevalt zorg ik dat ik in het ziekenhuis op de gang sta mochten jullie me nodig hebben' terwijl wij ook hebben gezegd het zelf te willen doen. Ze meent het zich allemaal beter te weten, wantja zo deed ze dat bij de andere kinderen ook en is haar manier van handelen volgens haar niet meer dan normaal. Bij mijn ouders is het heel erg 'geen bericht goed bericht' en voelt niks als een verplichting, wat jij ook een beetje hebt zo te lezen.
Tuurlijk is het goed om een gesprek met haar aan te gaan maar als jouw schoonmoeder net zo koppig en vol van zichzelf is als de mijne adviseer ik je om het het ene oor in te laten gaan en het andere oor uit en je samen met je man gewoon aan JULLIE plan te houden. Bij mij zal dit helaas een struikelpunt blijven, ik hoop bij jou niet!
Tuurlijk is het goed om een gesprek met haar aan te gaan maar als jouw schoonmoeder net zo koppig en vol van zichzelf is als de mijne adviseer ik je om het het ene oor in te laten gaan en het andere oor uit en je samen met je man gewoon aan JULLIE plan te houden. Bij mij zal dit helaas een struikelpunt blijven, ik hoop bij jou niet!