HELP!! helder rood bloed verlies 5/6 week zwanger.

<p>Ik ging net naar de wc en zag bij afvegen helder rood bloed op het wc papier. En nu? Ik ben 5 of misschien bijna 6 weken zwanger nu en kan niemand vragen of dit normaal is. Ben heel erg bezorgd. Verder geen buikpijn nu, ook niet gehad</p>

Even in de gaten houden. Heb je toevallig net seks gehad? Daar kun je ook wat bloedverlies door hebben. Als het morgen nog zo is, dan zou je even contact op kunnen nemen met de vk. 

Kan best zijn dat er een adertje gesprongen is hoor..
Maar blijf niet met zorgen rond lopen, gewoon je VK bellen als je er bezorgd over bent.

Het is pas net begonnen. Dus ik kijk het vanavond en morgen vroeg even aan. Mocht het veel erger worden bel ik natuurlijk wel

Je moet vooral opletten of je buikpijn krijgt en stolsels ziet. 

20 procent van de zwangere vrouwen krijgt bloedverlies tijdens de zwangerschap. Vaak is er niks aan de hand. 
Hoe lang verlies je bloed? Paar vegen is niet erg. Blijf je bloed afvegen? Bel dan de verloskundige, maakt niet uit of je ingeschreven staat. Je kunt ook de voicemail inspreken. 

Ik heb geen buikpijn en tis een beetje bij het afvegen. Geen stolsels en echt helder rood bloed. Hoeveelheid is lastig uit te leggen gewoon echt een rode veeg op het wc papiertje echt duidelijk te zien. Maar serieus als dit vanavond blijft gebeuren moet ik dan gaan bellen ?

Dit zelf ook gehad bij de zwangerschap van mijn oudste. Ook rond de 6 weken. In een keer een plas helder rood bloed en daarna tijdje bruin met afvegen. Dag erna echo gehad en zat er nog heerlijk te chillen in mijn buik. De placenta bleek laag te zitten en hier kwamen ze pas laat achter waardoor ik de gehele zwangerschap last heb gehad van bloedingen. En alles is heel goed doorbloed tijdens zwangerschap dus een klein stootje en het bloedde destijds bij mij. Helder rood bloedverlies betekend zeker niet altijd einde verhaal wat de andere ook zeiden dan heb je vaak ook andere klachten. Als je je zorgen maakt altijd even bellen daar zijn ze voor. 

Terug
Bovenaan