HELP!! helder rood bloed verlies 5/6 week zwanger.

Ze kunnen niet zoveel doen. Ik had het en de vk gebeld, ze zei in de gaten houden en haar te bellen als het bloeden bleef maar geen stolsels en buikpijn kreeg. Dan kunnen ze je onderzoeken. Ze gaf me 50% kans op miskraam.
ook op dit forum vind je veel verhalen van vrouwen die bloedverlies hadden en alles bleek goed te zijn. Je baarmoeder kan gewoon gaan bloeden. Zei de vk ook. 
Ik ben slecht voorbeeld, had dit 2 wkn geleden. Geeindigd in miskraam. Maar ging wel binnen 4 uur van alleen bloed bij afvegen naar soort menstruatie. En later erge buikpijn en dus ook wat stolsels. Binnen twee dagen was ik uitgebloed. 

Wil je niet bangmaken hoor. Houd het in de gaten, hopelijk komt t goed, maar is wel spannend natuurlijk! Veel sterkte. Morgen sowieso even vk bellen denk ik. 

Heb net weer geplast en het was al minder erg. Morgen vroeg eens kijken of het nog zo is. Belletje kan nooit kwaad lijkt mij

Hey,
hier precies hetzelfde: bij 7 weken, sex, en direct erna een absurd geschokte partner die tijdens het schoonmaken van zichzelf in de badkamer naar me toe komt rennen en schreeuwt dat ik hoogstwaarschijnlijk aan het bloeden ben...dus naar de wc en inderdaad helder rood bloed. Meteen vk gebeld: of ik pijn had, of stolsels? Nee niks, nog geen krampje. Ok dan komt het hoogstwaarschijnlijk omdat je lichaam zich tijdens de eerste 2 maanden erg veranderd, waaronder ook de vagina en de rest daar beneden. Is in de eerste weken extra veel doorbloed daar, en veel kans op mini adertjes die springen bij een beetje druk: ik had niks gevoeld, en toch duurde het 4 wc plasbeurtjes over de hele dag tot ik geen bloed meer veegde. Nu 38 weken zwanger! Natuurlijk bestaat er een kans op miskramen, maar die gaan meestal gepaard met donker bloed en krampen/pijn. Dus even rustig aan, en morgen nog even in de gaten houden ??

Hoi, ik heb met 8 weken zwangerschap ook helderrood bloedverlies gehad bij het afvegen. Lang verhaal kort: ik had een bacteriële infectie, behandeling met antibiotica gehad en na twee dagen hield het op. De bloeding kwam niet uit de baarmoeder, maar uit de vagina zelf en iets van de baarmoedermond, dus geen gevolgen voor de baby. Houd het evt in je achterhoofd bij je controle.

Schrikken is dat hè, ik heb er ook last van gehad aan het begin. Wel met stolsels, bloed voor 4 dagen lang. Ben onderhand 24+2 weken zwanger van een kleine meid. Dus zelfs dat zegt niet zo veel.
als je het echt niet vertrouwd gewoon de vk bellen, daar zijn ze voor! 

Dat is zeker schrikken. Zelf nu 22 weken zwanger en heb nog steeds af en toe bloedverlies. De ene keer lichtroze afscheiding, dan wat helderder rood, heel soms een klein stolseltje. 
Elke controle is goed, 20-weken echo was prima, placenta ligt niet voor de baarmoedermond, oftewel, categorie 'onbekende oorzaak'. 
Maar zoals al meer is gezegd, bel gewoon de verloskundige, daar zijn ze voor. Ze kunnen je zeker niet altijd gerust stellen (want feit blijft, het kan een voorbode zijn voor een miskraam - maar dat gaat echt gepaard met pijn) maar ze staan er natuurlijk wel nuchter in en ze zijn er voor je. Je zal niet de eerste zijn die even bij ze gaat uithuilen;) En ze kunnen je vertellen waar je op moet letten verder.
Probeer ondertussen toch ook te genieten, ook als het vaker gebeurt. Je kunt er helaas weinig aan doen als het toch wel misgaat. Maar daar gaan we natuurlijk niet van uit;)

Veel succes!

Terug
Bovenaan