HELP HELP HÈÈÈÈLP

Ik had voor Yoëll (en nu nog met flesvoeding), de fles van difrax met de grote speen. Hier moet hij wijd z'n mondje open doen en lijkt dus net als de borst. Kijk maar eens op www.difrax.nl.
Hierop is ook een soort test te vinden. Vul je in wat de bedoeling is en dan komt er het product uit wat het meest overeenkomt met je wensen.

Succes

Pauline

Ik heb ook zo'n kieskeurig mannetje, maar hij kan het wel allebei (borst en fles). Als hij nou weer 's de fles niet wil dan stop ik eerst mijn tepel in z'n mond, en na een paar slokken trek ik m'n tepel eruit (auw) en stop ik gauw de speen erin. Dan blijft hij met zijn wangetje tegen mijn blote borst liggen (ruikt hij dus ook mijn huid) maar drinkt hij wel uit de fles.
Misschien heb je er wat aan.
Succes!
Liefs Phira

ps, is het vanmiddag gelukt met dat pa de fles gaf?

Mijn dochter had geen probleem met het overgaan van borst naar fles, maar dat was al met 4 weken. Waar ze wel een probleem mee had: avent flessen. Ze kreeg ze gewoon niet leeg, viel halverwege in slaap van de inspanning. Nu heb ik kruitvathuismerkflessen (van die gewone lange dunne) en dat gaat goed.

Wat betreft de tip uit zicht zijn: zorg dat je ook echt weg bent. Als je om een hoekje staat te kijken of het lukt, zal het niet gaan. Je kindje 'weet' dat er wat beters te halen is. namelijk de borst! Zeg nou zelf: lekker tegen mama's blote huid liggen en een tepel zijn heel wat lekkerder dan een siliconenspeen. Je kindje ruikt dat jij er bent en zal dus weigeren. Ga dus lekker weg, naar de kapper ofzo en laat je man, moeder enz. de klus klaren.

Sterkte!
Diane

Nou, het ging dus om de voeding van vanavond 19.00 uur. Ik was inderdaad uit zicht, maar stond stiekem om het hoekje te gluren of manlief het voor elkaar kreeg. (had het laatste berichtje toen nog niet gelezen. Het wilde echt niet. Maar ik had een nagedachtenis-bijeenkomst op mijn werk (werk in een verpleeghuis) en daar zou ik heengaan. Anton zei: ga maar heen, ik red me wel, desnoods lepel ik het erin... Nou, een hele poos later kreeg ik eindelijk de sms dat het gelukt was. Hij had er een hele tijd over gedaan en wel 3 verschillende flessen en 5 verschillende spenen geprobeert. Toen Tygo wat vermoeider werd, ging het beter (had natuurlijk ook al behoorlijke honger). Het is uiteindelijk met een AVENT-fles gelukt met zo'n speen waar 4x een 1 op staat in de rondte.
De aanhouder wint... hihi
Bedankt voor alle tips. Morgen hebben we weer een strijd ben ik bang, maar dat zien we dan wel weer.
Groetjes happyM.

Kijk ook eens even op het borstvoedingsforum bij `flesweigeren ´.
www.borstvoedingsforum.nl
Daar vond ik heel bruikbare tips. Elisabeth weigert in elk geval de 1-2-3- speen van Avent, maar de gewone 1 of 2 spenen vindt ze prima. De 1 speen is wat zachter en lijkt daardoor iets meer op je tepel. Succes!

Ik weet niet of je kindje een grote zuigkracht heeft maar gebruik dan ALTIJD een zo klein mogelijke speen! Ook al staat er op de verpakking vanaf welke leeftijd ze een speen mogen dat geldt niet voor alle kindjes. Mijn zoontje Tijs heeft een hele grote zuigkracht (ook al met borstvoeding geven, zoog mij gewoon leeg!) Toen ik op flesvoeding overging moest ik de kleinste speen gaan gebruiken, ook de Avent nr. 1. Werkte perfect. Ik ben pas deze week overgegaan op speen nr. 2. En hij is nu al 16 weken.
De 1-2-3 speen van Avent is echt alleen voor Papflessen en zelfs dan kan het nog een te groot gat zijn. Bij Tijs in ieder geval wel. Die geef ik altijd om 19.00 uur een soort van papfles en met de 1-2-3 speen ging dat veel te snel! De papfles krijgt hij altijd met speen nr. 3. Tja...mijn mannetje zuigt nou eenmaal alles direct naar binnen..haha.

Nou, gisteren was het inderdaad gelukt met de 1-speen van Avent... Vanavond was het echter weer drama. Ik ging om kwart voor zeven naar de sportschool, toen lag Tygo nog lekker te slapen. Dus hij heeft mij dit keer ècht niet gezien. Ik sms-te Anton om kwart over acht hoe het ging... Nou drama dus, net als gisteren, hij werd heel kwaad als  Anton maar met de speen in zicht kwam. Toen ik thuiskwam om twintig voor negen lag meneer in de box te huilen en had ik een gefrustreerde vriend op de bank zitten, hij had het meerdere malen geprobeert met wederom verschillende spenen en flessen.
Ik heb mijn zoon gepakt, heb hem getroost en heb even met hem geknuffeld op de bank. Hier werd hij weer rustig van. Vaak stop ik dan ook mijn pink in zijn mondje, kan hij even lekker sabbelen... AHA!!! Dat was het probleem!!!!! Ik voelde aan mijn pink dat hij aan het "melken" was en niet aan het zuigen... Hij bewoog alleen zijn onderkaak krachtig (wat hij inderdaad aan de borst hoort te doen zodat daar melk uit komt). Toen ik mijn pink er langzaam uit wou trekken, zoog hij hem krachtig weer naar binnen. Ik dacht: ja zo moet dat jongen. Mijn man gauw een nieuwe fles klaargemaakt (de vorige had hij inmiddels koud maar weggegooid) en ik met mijn pink in- en uit zijn mond. Op een gegeven moment bleef hij zuigen... Dat liet ik hem ff doen en toen gauw de pink eruit en de speen erin... En ja hoor!!! Meneer dronk zo even 200 ml melk weg in 1 keer.Pfffffff Zou dat het nou gewoon zijn??? Dat hij de knop moet omzetten dat hij niet moet melken, maar moet zuigen? Je zag ineens een lampje boven zijn hoofd gaan branden hahaha. Pfff ik hoop niet dat dit maar voor één avond werkt en dat het morgen weer drama is. We blijven volhouden!!! Ooit zal het makkelijk gaan!
Groetjes happyM.

hoi hoi
hier nog 1 die hetzelfde probleem heeft !!
demy weigert ook de fles en de fopspeen !!! en word ook echt hysterisch , wij hebben ook van alles geprobeert en nu hebben we het op gegeven , demy wil geen fles !!
Omdat ik ook dacht dat ze te weinig bv kreeg , ben ik begonnen met nutrix ik maak hier een papje van en geeft dit met een lepeltje aan haar en ze krijgt fruithapjes dit alles als bijvoeding !! En dit gaat super goed , en zo kan ik ook eens een keertje weg haha!!

succes groetjes mariska

Terug
Bovenaan