Help het gaat me te snel!

Hanna heeft afgelopen week bij opa en oma gelogeerd terwijl ik als vrijwilliger bij een kinderkamp heb geholpen. Nu heb ik wat gemist denk ik, want er zit nu een heel ander kindje thuis dan een week geleden. Rollend en draaiend gaat ze door de kamer, flessen die leeg gaan en hapjes die worden opgegeten. en zoo lief ze geeft kusjes met een smak. Owja en 2 nieuw tanden. Schrik.

Hoe is het met jullie koters?

aahhh wat schattig die kusjes. Dat doet Viviënne nog niet.
Ze heeft ook nog geen tandjes alhoewel er wel 1 puntje zit.
De flessen gaan steeds beter, ze drinkt ondertussen 'al' 200cc op een dag + der pap en andere hapjes gaan ook goed. Draaien en rollen en het kletsen gaat haar ook goed af :)
Gaat allemaal zoooooo snel idd.

Haha ik denk dat Chris dan een beetje achter loopt :) Nee, Chris heeft nog geen tandjes maar kan al wel heel goed zitten (als wij hem neerzetten, uit zichzelf kan hij niet gaan zitten) Hij heeft altijd wel goed gedronken, krijgt sinds 2 weken nu ook een boterhammetje bij de lunch. Eigenlijk eet hij alles wat er richting zijn mond komt. Hij heeft gister zelfs een stukje haring mogen proeven ha!
Sinds deze week kan hij zich ook voortbewegen, hetzij achteruit. Maar dat geeft niet hij beweegt tenminste.
En hij is natuurlijk 'pas' 7 maanden.

Kusjes met een smak.. wat lief zeg! Chris komt af en toe wel met zijn mond wagenwijd op me af, lekker!

Groetjes Daf

Paddy heeft inmiddels twee tandjes onder en boven zitten ze er aan te komen. Hij is helemaal gek op zijn zus maar speelt ook leuk met zijn broer. Hij kan zitten en begint een beetje te schuifelen over de vloer, echt verplaatsen lukt nog niet echt. Wel heb ik hem laatst op handen en knieen betrapt. Hij lacht nog steeds de hele dag en eet als een bootwerker. Hij weegt nu ruim 9 kilo en is 70cm lang, we noemen hem ook wel ons varkentje. Maaat 68 past echt niet meer dus we zijn hals over kop nog kleertjes voor de rest van de zomer gaan shoppen. Paddy is nu 7 maanden en een echte lekkere knuffelbeer.

Leuk zeg die kusjes, dat doet Paddy nog niet, hij geeft wel dikke knuffels.

ja... te snel, dat gaat het zeker. Ik heb net iemand van MaxiCosi aan de telefoon gehad, omdat ik een vraag had gesteld. We kregen Luke niet meer goed in de stoel. Na het beoordelen van wat gestuurde foto's kwam ze tot de conclusie dat hij over moet naar een grotere stoel. Hmm, helemaal niet blij mee. Hij is 6 1/2 maand, kan nog niet echt zitten, maar is gewoon wat groot (ik denk 73 cm en ruim 9 kg).
Vanmiddag worden we weer "gekeurd" (en echt gemeten) op het CB. De eerste keuring vanmorgen (fysio ivm voorkeurshouding) is goedgegaan en hij is goedgekeurd en hoeft niet meer gezien te worden.
Hij heeft ook nog geen tanden, maar de eerste is nu echt onderweg (en wittig streepje onder het tandvlees zichtbaar). Ook komt hij nog niet vooruit, maar rolt wel en draait op zijn buik om zijn as om speeltjes te pakken. Zo komt hij toch een heel eind.
Die open mond ken ik wel idd, met de uitgestrekte armen om je te knuffelen. Ook wil hij alles eten en proeven. Het liefst eet hij alles zelf. Vooral de rijstwafel is favoriet.
(als ik het zo lees gaat hij zo snel niet, hoewel ik vind van wel)

Pepijn is volgende week alweer 8 maanden.
Het gaat hard? Ja heel erg! Maar toch niet zo snel als zijn zus....
Hij tijgert de hele woonkamer door en vind alles reuze leuk en interressant. Vooral dát waar zijn zus net mee aan het spelen is. En andersom ook.
Eten en drinken doet hij als geen ander. Alles gaat erin.
Zitten kan hij nog steeds niet goed. Dus voorlopig nog niet fietsen.
We moesten de astma medicijnen afbouwen, maar binnen 2 weken zat hij er alweer aan. Dus voorlopig nu die medicijnen dus. Ook vandaag medicijn gekregen voor zijn maag. Had hij eerst bijna geen last van zijn reflux, nu heel erg. Hopelijk werkt dit goed.
Ook zijn ballen zijn nog steeds niet ingedaald. 26 aug hebben we afspraak bij kinderuroloog.
Verder is en blijft Pepijn een heel vrolijk mannetje die naar iedereen lacht en al mama zegt.
Was het eerst meer een klank, nu roept hij ook mama als ik wegloopt.....
Ja het gaat hard.
Ineens besefte ik dat hij al geen babietje meer is, maar langzaamaan een dreumesje begint te worden.
Hij heeft steeds meer een persoonlijkheid en kroelt ook graag met mama.
Heerlijk he onze kindjes....

Liefs

Mare is ook zon vlotte tante. ze wil overal bij zijn en laat niks aan de verbeelding over. zitten kruipen tijgeren optrekken tot staan. ze kan ook van die heerlijke kussen geven. ze pakt dan met biede handjes je wangen en dan het liefst vol op de mond met aardig wat kwijl erbij haha!! de hele dag babbelen, en uitproberen hoe hard ze kan gillen, en hoe er dan gereageerd word. als ik op haar mopper dan gaat ze sjansen, ze knijpt ddan heel schattig haar oogjes dicht en lacht er breed bij.

@ Reneke, Je bent wel lekker met hem bezig he. Arme jongen. Vind jij het ook zo vervelend dat je hem zo vol moet proppen met medicijnen?

Ik moet eerlijk bekennen dat het me deze keer niet te snel gaat. Bij amber moest ik bij iedere stap vooruit hard huilen (nadat ik natuurlijk eerst had gejubeld dat ze zo goed was). Dag wagenbak, dag maxi cosi, etc. Bij robin zal ik blij zijn als hij kan kruipen, zitten en lopen. Hij is door zijn reflux erg bewerkelijk. Als hij niet rechtop wordt gehouden gaat het mis. Ik sleep me helemaal ongans met een baby van 10 kilo. Mijn lichaam trekt het eigenlijk niet.
Helaas merk ik dat zijn ontwikkeling langzamer gaat juist omdat ik hem steeds til. Hij heeft gewoon minder tijd om te oefenen. Hij is beresterk, maar heeft het nog niet echt onder controle.
Verder hier allemaal bij en gelukkig hoor ;).

Terug
Bovenaan