Help het word een jongen!!!

Al tijden fantaseerde ik over mijn kindje... Alleen dan van een meisje....De kleertjes en samen haren doen en dat soort meiden dingen, maar nu blijk ik zwanger van een knul!En ik heb geen idee wat ik straks als moeder zijnde samen met mijn jongen kan doen...Met een jongen kan je niet samen tutten... En sporten is niks voor mij daar zal hij toch echt voor naar zn vader moeten dat is de sport freak van ons twee. Ook ben ik geen "gamer", spelletjes wat voor soort dan ook is niks voor mij, verder als candy crush kom ik niet. Dus alle tips en tricks zijn welkom!
 
Ga er maar vanuit dat je het niet zo bedoelde...maar het is wel heel raar wat je zegt..
Wees idd blij dat je een kindje op de wereld mag zetten. Dat is zo'n wonder en zeker niet vanzelfsprekend!!
Dus denk dat je dat beter in je hoofd kan houden ipv dit te plaatsen...
 
Bij deze wil ik even laten weten dat ik Dolgelukkig ben met mijn zwangerschap, het enige wat ik wilde vragen is wat ik moet verwachten!
Het is mijn eerste zwangerschap, en dus ook mijn eerste kindje. Heel jammer dat er gelijk zo negatief gereageerd word, in plaats van een leuk advies over wat ik in de toekomst samen met mijn zoontje zou kunnen doen.
Ik vraag om advies, niet om afgekat te worden omdat ik als onervaren moeder nog niet zo goed weet wat ik met een jongen kan gaan doen in de toekomst.
Ik straalde toen ik het nieuws kreeg!

erg jammer deze reacties
 
Op de manier waarop je het geschreven hebt, komt het over alsof je er niet blij mee bent.

Ik zag mezelf altijd als meisjesmama. Maar heb 2 heerlijke knullen. Al lijken hun kledingkasten wel van meiden. Bomvol met kleertjes. Dus daar is genoeg in te krijgen. En ze hebben hier allebei ook een popje. De rest is auto's enz. Maar denk niet dat het zoveel verschil maakt. Er zijn ook zat meisjes die een hekel hebben aan dat getut. Alleen maar broeken aan willen.

Laat het gewoon maar over je heen komen, het idee went snel en je groeit er vanzelf in.
 
Ik begrijp wat je bedoelt shanila! Allereerst wil ik je feliciteren met je zwangerschap, ik denk dat je jezelf nu drukker maakt dan nodig is. Natuurlijk droom je van al die meisjes dingen en zie je dat nu in het water vallen maar wie weet vindt jullie zoon bepaalde meisjes dingen straks wel heel leuk. Tutten zal je met een kleine meid de eerste maanden alleen met het haar kunnen, dat kan evt. bij een jongen ook als je het haar wat langer laat groeien. Zodra hij wat ouder wordt zal hij net als meisjes willen spelen, maakt niet uit met wat. Ook meisjes spelen graag met ballen en blokken. Op latere leeftijd zal het wellicht anders worden en worden het auto's in plaats van Barbies, maar dan ben je hopelijk al gewend aan je zoon en wie weet ben je dan ook al moeder van een meisje?

Probeer het een beetje te relativeren, het komt straks allemaal goed! Geniet van je zwangerschap.
 
Hoi Shanila,
Gefeliciteerd met je zwangerschap.
Ik heb zelf 2 zoontjes, de oudste is bijna 3. Die kleine knul van jouw weet precies wat hij met zijn mama kan gaan doen.En jij doet met hem mee, ook als hij je vraagt om op de kop te gaan staan :)Maak je geen zorgen en laat het lekker op je af komen en geniet ervan.
gr
mama van Pim en Caz
 
Geloof me een jongen is fantastisch! Onze oudste is ook een meisje. Ik kon me ook niks bij een jongen voorstellen, niet dat het niet welkom was hoor. Maar het werd een jongen en ja het was anders, maar net zo mooi en net zo geweldig! Een heerlijke kerel, met kwajongensstreken. Echt genieten! En wat je samen kunt doen? De eerste jaren doe je net als met een meisje.. veel spelen.. stoeien... knuffelen...Nu mag ik weer zwanger zijn en het maakt me niet uit wat het is. Onze dochter wil heel graag een zusje (ze heeft het alle dagen over een kindje in mama's buik, terwijl ze nog niet weer dat ik weer zwanger ben!) en onze zoon is nog te jong om een broertje te wensen. Ach... wij zijn zo dolgelukkig dat we weer zwanger mogen zijn dat dat ons helemaal niet uitmaakt.geniet ervan!
 
Terug
Bovenaan