Help het word een jongen!!!

Hee Shanila,

Vind het erg jammer voor je dat een aantal mensen zo heftig reageerden op je post, denk dat ze het niet hebben opgevat zoals je het bedoelde.
Goed, allereerst: Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!
En ik snap je onzekerheid, al had ik geen verwachtingen toen ik zwanger was. Zag beide helemaal voor me, maar ik kan zeker begrijpen dat het voor jou (en anderen) anders kan zijn. Ik ben zelf moeder van een prachtige knul van drie jaar en het is geweldig!
Tutten kan absoluut, zeker in de eerste levensjaren! Hij vond het prachtig om mijn kwastjes te pakken, voor de spiegel te staan en lippenbalsem op doen.

Natuurlijk houd dat na de eerste jaren op, dan krijgen ze interesse in stoere jongensdingen. Met voetballen had ik niet zoveel, maar toen hij het ging doen en heel enthousiast liet merken (toen hij nog niet goed kon praten) dat ik met hem mee moest doen ben ik GESMOLTEN en voetballen is sindsdien ontzettend leuk, haha!

Het gaat vanzelf, zoals mamaPim al zei: 'laat het lekker op je af komen en geniet ervan!'

Liefs



 
Is helemaal niet erg om je wens uit te spreken. Ik was ook geen meisjes mama. Ik ben moeder van een zoon van 8jr en van 4,5
Die van 4,5 is een echte stoere jongen, vind tractorpulling en motorcross erg gaaf terwijl mijn oudste is een zacht ei. (Ook autistisch ) Popt met zijn beer, doet haar speeltjes in, lakt nagels, leeft in zijn eigen wereld en speelt alleen met de Lego poppetjes maar heeft niks met bouwen, auto,'s fok alles wat herrie maakt.

Toen ik een jaar geleden zwanger raakte van nr 3 wilde ik prees een dochter. Idd gewoon om te poppen en te tutten. Ik was klaar om ook een meisjesmama te worden. En ik heb een dochter gekregen.
Nu ben ik weer zwanger en hoop ik op een jongen. Zodat ik een goed excuus heb om mijn dochter te verwennen met jurkjes, haar dingetjes en barbies. Mijn jongens komen ook niks te kort en hebben alles wat hun hartje begeren.
Het excuus slaat nergens op natuurlijk. Geslacht is niet belangrijk als het maar gezond is.

En het is helemaal niet erg dat je aan de gedachte moet wennen. Geloof me als hij er is ben je opslag verliefd en maakt het niks meer uit
 
Hoi,
Jouw post komt een beetje raar over, maar even door de regels heen lezen en er is niets aan de hand. Dus laat je niet gek maken hoor ;)
Ik dacht NOOIT na over kinderen, ja over het feit dat ik ze niet wilde :$. En toen gebeurde het: vorig jaar december. En het kwam in als een bom. Mijn man vond het alleen maar geweldig, want hij zag dat al eerder zitten. Binnen 3 maanden waren we zwanger. WAT?! Slik, dat was wel heel snel voor mijn gevoel, hihi. Maar ik had ALTIJD het idee dat het een jongen was. Hij wilde ook graag een knul. Denk dat hij al voor zich zag hoe wij met zijn 3en met bestuurbare RC auto's door de bossen liepen, hahaha. Bij de vorige echo konden ze nog niet goed zien wat het geslacht was. Het gerucht is dus dat als het een meisje is dat ze het voor de 20 weken nog niet goed kunnen vaststellen. Dus oh jee, daar gingen mijn gedachten al: shit, het is een meisje... Ja, zeg nou eerlijk, dat is precies wat je dan denk! en dat heeft niets met ondankbaar te maken of niet gelukkig zijn met het wondertje. Dat heet mens zijn en gevoelens hebben. Over 2 weken krijg ik de 20 weken echo en ik ben echt letterlijk op van de zenuwen. Mijn man: shit, maar een meisje is zo'n gedoe... Fijn wanneer mannen zich goed kunnen verwoorden, hahahaha! Piste bijna in mijn broek van het lachen. Dus conclusie: we hebben nog geen idee. Maar wen er gewoon even aan. Alleen omdat het een jongetje is, betekend niet dat alles gelijk anders is. Hij zal net zoveel liefde nodig hebben als een meisje, net zo veel willen knuffelen en ipv een barbie zal hij een autootje krijgen. Probeer je niet te veel te focussen op wat moet, wat is moeten? Geloof me, als de uk in je armen ligt, maakt het niets meer uit. Neem het gewoon zoals het komt. :) Misschien in de toekomst een meisje ;)
 
Hallo Shanila,
Ik heb 2 meiden en 1 zoon. Mijn ervaring is dat de meiden alleen maar bij papa willen zitten. De jongste is echt een papagek en wil van mij (mama) niet te veel weten behalve als papa aan het werk is. Mijn zoon daarentegen is meer mamagek. Zoontjes zijn meer knuffelig als meisjes. Mijn oudste nu 8 jaar bijna 9 vindt tutten dus helemaal niks aan. Af en toe een make-upje vindt ze leuk, maar met haar haar bezig no no...ze draagt haar haar het liefste los. Dus die meisjesdromen gooi ze maar snel overboort! En misschien bij de 2e wordt het wel een meisje :)Geniet van je zwangerschap en je weet zodra het er is wat je kan doen. Dat gaat vanzelf!
 
Gefeliciteerd met je zwangerschap
Mijn eerste was een dochter tutten enzo nu is ze 11 en wil ze dat allang niet meer geen rokjes en dat soort ongein terwijl het wel een echte meid is.

Mijn tweede was is een jongen verschillend ja en nee als de tijd er is dat jr echt dingen met ze kan doen weet je al niet anders en zal het automatisch gaan

Geniet er lekker van
 
Sommige reacties whahah.. 
Ik vind het juist goed en dapper dat je het durft uit te spreken. Het is soms als je het op een bepaalde manier in je hoofd hebt gewoon even wennen. Juist leuk dat je om tips vraagt. Ik ben zelf 36 weken zwanger van een jongen en hoor heel veel dat jongens idd meer mama's kindjes zijn. Ik moet zeggen, alhoewel een meisje me ook super had geleken dat ik daarbij ook een beetje angstig zou zijn dat het een kopie van mij is haha... pittig karaktertje etc. 
Je hebt nog de tijd om aan het idee te wennen en juist deze post en alle tips helpen je denk ik om een nieuw plaatje in je hoofd te creëeren. Geniet van je zwangerschap! 
 
Hier zwanger van jongen nummer 4?
Mijn ervaring is dat jongens echte mama kinderen zijn.  Dus komt helemaal goed. 
 
Bij mijn eerste zwangerschap was ik er van overtuigd zwanger te zijn van een meisje, bleek dus anders haha.
Maar is net zo leuk. 
Ik ga zaterdags mee naar voetbal en ben hun grootste fan.... ook al snap ik de ballen vd regels.
 
 
Terug
Bovenaan