HELP!! Het zijn er twee.....

Wauw, dat is echt bijzonder! Het lijkt me eerlijk gezegd best pittig, maar ik denk dat het ook heel leuk is dat je drie kinderen straks echt samen kunnen spelen en samen opgroeien! En daarbij, je hebt de tropenjaren dan wel "in 1x" gehad. Heb je mensen in je omgeving die je kunnen helpen? 
Ik wens je een goede en fijne zwangerschap!

Hoi, gefeliciteerd!! Heel bijzonder en pittig het eerste jaar ja, maar ik denk eerlijk gezegd dat het een pluspunt is dat ze alledrie rond dezelfde leeftijd zitten én dat het heel gezellig is. Is toch prachtig joh:) Wij hebben 3 kinderen waarvan er 2 maar 14 mnd schelen. Ze zijn nu 2,5 en 1,5 jaar. 
Ik denk dat als je in grote lijnen goed voorbereidt bent; de organisatie rondom alle spullen die je nodig hebt en goede afspraken maakt over de nachtdiensten, dat het allemaal goed te doen is! Ik denk dat ze qua ontwikkeling duchtbij elkaar zullen zijn wat ook voordelen met zich meebrengt. Geniet ervan, dit wordt de mooiste rollercoaster van je leven :) 

Eigenlijk alleen een hele praktische tip waar ik dan meteen aan denk. Zou je gebruik willen gaan maken van een gastouder: ga op tijd op zoek naar een die plaats heeft voor twee onder de 1 jaar (is namelijk de max voor die leeftijd) ?

[quote quote=10334084]Eigenlijk alleen een hele praktische tip waar ik dan meteen aan denk. Zou je gebruik willen gaan maken van een gastouder: ga op tijd op zoek naar een die plaats heeft voor twee onder de 1 jaar (is namelijk de max voor die leeftijd) ?[/quote] Een vriendin van mij heeft een gastouder aan huis. Dus alleen voor haar kindjes. Ze betaald het gewone tarief per kind. 
Verder kan ik mij je zorgen voorstellen. Je zal het gerust als druk ervaren, zeker omdat je nu weet hoe het met 1 kindje is. Straks met 2 zal het echt passen en meten worden. Maar ook daar komen jullie uit en uiteindelijk heb je een prachtig gezin. 
Enige tip die ik mee kan geven is dat je nu niet kan inschatten hoe het zal zijn en hoe je kindjes zullen zijn. Zorg goed voor jezelf en aanvaard de hulp die je aangeboden krijgt. Probeer het verder wat los te laten omdat je niet in de toekomst kunt kijken. Misschien dat je wel op fora met andere 2 Ling moeders wat tips kunt krijgen. 

Hier wel 2 kindjes die beiden met maar 2 jaar ertussen op 2 dagen na zelfde uitgerekende datum hebben. Ik moet zeggen dat ik het goed te doen vond en ja nr 2 is een "lastige" baby die veel huilt en meer aandacht nodig heeft dan nr 1. Ja het is soms zwaar, ja ze huilen soms allemaal tegelijk maar het is ZO waardevol dat ze zo vlak op elkaar zitten..nu ben ik weer rond dezelfde tijde uitgerekend en wordt nr 3 geboren als de andere 2 kids 2 en 3 worden. Denk dat het zo zwaar is als je het zelf maakt, maar 98% van de tijd is het voor mij gewoon alleen genieten!!

Geen tips, maar in de herfst verwachten wij een tweeling, de eerst is dan 1,5 jaar oud. Denk ook dat het wel even pittig gaat worden, maar probeer me er nu nog niet té druk om te maken (dat lukt zeker niet altijd hoor?) , miss zijn het wel 2 hele relaxete babies, ik hoop het, want we hebben maar 1 kinderkamer... 

Terug
Bovenaan