Help hoe kom ik er achter hoelang mijn cyclus is??

A

Anoniem

Guest
Hallo ik weet niet precies hoelang mijn cyclus is!!
Als ik van 28 dagen uitga dan zou ik vandaag(niet)ongesteld moeten worden!!
Maar ja voor et zelfde geld zit ik op 25 dagen en ben ik nu 3 dagen overtijd???
Kan iemand mij misschien helpen???
Gr Miranda

Hoi Miranda,

Hoe lang ben je al van de pil? Je kan het gemiddelde nemen.  Ik hou altijd ook rekening houden met mijn langste cyclus. Ik had een vrij regelmatige cyclus du dat was niet zo moeilijk te bepalen.

Gr. Sara

Dit is de eerste maand zonder pil
normaal gesproken toen ik de pil nog slikte nam ik 3 weken de pil ds 21 dagen en dan werd ik 4 dagen na die tijd ongesteld!!
dus op 25 e dag!!
Maar zo moet ik het vast niet uit rekenen ofwel?
pff lastig zeg

Ja, bij de eerste maand is het moeilijk. Dan is het afwachten. De een wordt ongi op dag 28 en de ander doet er een paar weken langer over.
Ik zelf zat op 32 dagen en dat is de eerste 4 maanden min of meer hetzelfde gebleven. Als je over een paar dagen nog geen ongi tekens hebt kan je eventueel een test doen. Ik zou het zelf nog een weekje ofzo aankijken en als er dan nog niks is een test doen. Ik heb zelf dus geen ervaring met lang wachten op de eerste ongi. Maar die testen zijn best duur dus zelf wacht ik liever iets langer anders wordt het een hele dure hobby.

Succes met wachten!!!

Groetjes,

Sara

Ik heb gehoord dat als je een onregelmatige cyclus hebt dat je van het langste uit moet gaan. bij mij zit ie ook tussen de 26 en de 31 dagen.
Ik zou al met de 27 dag een test willen doen maar ja, ik moet dan wachten tot de 31ste dag......en die dagen duren heeeeel lang kan ik je vertellen.
Ik heb hoop ik vanaf de 26ste juli weer geluk.......duimen dus.....

Groetjes,

Mootje

Mijn cyclus was eerst altijd regelmatig 28 dagen. Ik heb ook een zoontje van 15mnd. Nu willen we 2de kindje en heb ik een miskraam gehad. Nu is mijn hele cyclus in de war. Na miskraam 26 dgn en nu zelfs 23 ik zou eigenlijk pas vrijdag ofzo ong moeten worden!! Zo kan ik dus nooit berekenen wanneer mijn vruchtbaarste dagen zijn om zwanger te worden.... Wie kan me gerust stellen? 

Ik gebruik momenteel een app om bij te houden hoe lang mijn cyclussen zijn. In juli/agustus ben ik gestopt met de pil en vanaf mijn eerste 'natuurlijke' menstruatie kon ik in de app makkelijk bijhouden hoe lang mijn menstruatie duurde. De app 'plant' dan als het ware gemiddeld naar voren wanneer je vruchtbare periode is en wanneer je weer ong moet worden. Als je cyclus regelmatig is dan is dat erg handig maar ook als het onregelmatig is kun je het zo precies bijhouden. 
Zelf gebruik ik de menstruatiekalender app. Deze heeft veel handige functies en is makkelijk in gebruik!

Terug
Bovenaan