Help hoe kom ik er achter hoelang mijn cyclus is??

Als toevoeging wel nog..  Natuurlijk moet je nooit volledig vertrouwen op een app! Het is een handige leidraad maar ik denk dat een lichaam toch vaak vol verassingen kan zitten :)
Als de app aangeeft dat ik aan mijn vructbare periode begin dan doe ik bijvoorbeeld toch voor de zekerheid nog 1 ovulatietestje

Hoi allemaal, 
Voor mij is dit ook allemaal een beetje nieuw :) 
Doordat ik teveel twijfels heb ga ik toch maar even bij jullie 'raad' vragen, haha.

Hier begin september gestopt met de pil en al heel gauw ongesteld geworden. Nu 2 maanden een cyclus gehad van 27 dagen en dat zou betekenen dat ik afgelopen maandag ongesteld had moeten worden. Maar na 2 maanden, hoe betrouwbaar is mijn berekening en mijn cyclus? En vanaf wanneer zou ik een zwangersschapstest kunnen doen? 

Voor mij is het ook allemaal nog nieuw... Ik heb wel een beetje research gedaan en om je natuurlijke cyclus echt goed te berekenen heb je denk ik een aantal maanden (misschien 4 of 5) nodig. (Natuurlijk hoop je dat niet nodig te hebben haha)
Ik ben zelf in augustus gestopt met de pil.
Gestopt met de pil ('onnatuurlijke bloeding') tot 1e natuurlijke menstruatie : 30 dagen
tussen 1e en 2e : 32 dagen
tussen 2e en 3e :  38 dagen (helaas vandaag ongesteld geworden :( waarschijnlijk later omdat ik een antibioticakuur i.v.m. ziekte heb gehad.) toen ik op 35 dagen zat heb ik een test gedaan maar die was negatief.
Een zwangerschapstest zou je in principe altijd kunnen doen als je overtijd bent, Clearblue heeft bijvoorbeeld ook zwangerschapstesten die je al kunt doen voordat je menstruatie zou moeten beginnen. 
Spannend, succes! :)

Je cyclus kan je bij houden door het te noteren in je agenda bijvoorbeeld. Dag 1 van je menstruatie is dag 1 van je cyclus. En die tel je door tot dat je weer ongesteld word. Die dag voor je ongesteldheid dan stopt je cyclus. En het verschild per vrouw 28 is maar een gemiddelde. Wil je het gemiddelende weten van je cyclussen. Dan moet je eerst in kaart hebben hoe lang ze zijn. Dan tel je dat allemaal bij elkaar op en dat deel je weer door het aantal cyclussen. En dan heb je het gemiddelde.

Na lang twijfelen toch maar even mijn vraag hier stellen, omdat ik niet weet aan wie ik het anders moet vragen.
Ik ben ook nieuw hier.
Vorig jaar februari / maart (2017) ben ik gestopt met de pil. Nadat ik gestopt was, was mijn cyclus nog het zelfde als toen ik de pil nog slikte. In oktober/ november begon mijn cyclus te veranderen, vaak een paar dagen overtijd en zelfs een keer 7 dagen. Sinds 3 maanden ben ik nu elke keer 1,2 of zelfs 3 dagen te vroeg.
Hoe kan ik nu mijn cyclus uitrekenen, wanneer de eisprong en ovulatie is? Ik gebruik er al een agenda voor, maar het is soms best moeilijk.tot nu toe helaas nog niet gelukt om zwanger te worden. Heeft iemand tips voor mij.

Hoi Blondine,
Ik denk dat je het sowieso het beste bij kunt blijven houden. Misschien kun je een grove schatting maken in welke week je eisprong zou moeten zijn en dan door middel van ovulatietesten berekenen wanneer deze exact plaatsvindt. Een ovulatietest laat in ieder geval zien of je in een vruchtbare periode zit, dat kan je hopelijk al helpen.
Als je cyclus echt te vaak afwijkt en onregelmatig is kun je ook je huisarts eens raadplegen. 
Succes!!

Hoi Hoebie,
bedankt voor je reactie. Wij gaan de ovulatietesten proberen. 
Dankjewel!!

Terug
Bovenaan