Help! Hoe spreek je Yoah uit?

Wij twijfelen heel erg tussen de namen Yoah of
Joah. Mijn man zijn voorkeur is Yoah, uitgesproken als Dj-oah. Maar kan dat eigenlijk wel? Wat vinden jullie?
 
Ach je zal in t begin even moeten verbeteren, maar is dat zo erg? Als je voor djoah gaat qua uitspraak, zou ik zeker voor de Y gaan. Maar utleggen moet zo vaak.. ik heet Stephanie, dat kan ook met lange of korte e, en dus moet ik vaak zat verbeteren. Erg vind ik t niet, na 1x weet men t wel hoor. Lekker doen dus!
 
Naar mijn idee wordt de y nooit uitgesproken als dj maar als j of ij. Dus als je wil dat het als Djoah wordt uitgesproken zou ik kiezen voor Noah of Djoah. 
 
Gewoon lekker Yoah doen, en je zult het inderdaad even moeten uitleggen.

Ik heb een vrouwelijke collega die Yoa heet, en dat spreek je precies ook uit uit met een Dj. Ene vriendin heet Joni, spreek je uit met een J. Anders vriendin Yoni, spreek je uit met een Dj. Dus vaak genoeg voor, niet druk over maken.

Leuke naam! ?
 
Ik zou het inderdaad ook niet bedenken dat het uitgesproken moet worden als Djoah. Ook onlogisch om de Y als DJ uit te spreken. Dan zou ik Joah kiezen en dan nog moet je waarschijnlijk altijd verbeteren
 
Wat kindersuprise zegt, de Y spreek je niet uit als 'dj'. De J in het Engels wel, ik zou dan dus voor Joah gaan (Djoah), omdat anders de naam verkeerd geschreven zou zijn. De uitspraak van letter kun je niet veranderen haha. Persoonlijk vind ik Yoah/Joah met een J mooier.
 
Joah wordt in mijn omgeving uitgesproken met een J ;-) maar je moet doen wat jullie mooi vinden! Over de meeste simpele namen kunnen anderen moeilijk doen, Dus daarover zou ik me niet teveel zorgen maken.
 
Terug
Bovenaan