Help! Hoe spreek je Yoah uit?

Yoah met een Y vind ik prima kunnen! Ik zou in eerste instantie niet meteen weten of ik het met ‘j’ of ‘dj’ uit zou moeten spreken, maar na een keer zeggen is dat ook duidelijk toch? Bij mij in de klas zat vroeger een Yashar, uitgesproken met ‘dj’. Dus ik heb een prima associatie met Y uitgesproken als ‘dj’.
 
Ik zou juist wel de Y als dj uitspreken en je J als..j.
Dus zo zie je maar.. het is erg verschillend. Doe vooral wat jullie het mooist geschreven vinden. Mooie naam overigens ?
 
Ik zou Y nooit als Dj uitspreken (uit mezelf, wel als dat van me gevraagd wordt uiteraard, al zou ik het dan nog steeds onlogisch vinden) maar als J. Bij Joah zou ik twijfelen of ik het als J of Dj uit zou moeten spreken. 
 
Ik zou Y ook nooit uitspreken als Dj.

Wat je ook kiest, je zal het altijd moeten verbeteren... zodra je kindje geboren is, zal waarschijnlijk niemand uit zichzelf de naam uitspreken als Dj.

Wíl je dat het gelijk duidelijk is, kies dan voor Djoah. Mijn nichtje heet Djace, ook dan is het duidelijk dat het met een D uitgesproken moet worden. Anders is het altijd onduidelijk. Best vervelend voor je kindje. Want Joah is namelijk een heel normale Hollandse naam die niemand met een D uitspreekt..
 
Toen ik de naam las, sprak ik hem uit als Djoah. Maar zie dat de meningen hierover verschillen. Hoe je het ook schrijft, dat zal altijd zijn. Ik zou gewoon kiezen wat voor jullie de mooiste schrijfwijze is. En ja soms moet je de naam dan een keer verbeteren, en dan weten ze het in het vervolg. Uiteindelijk hoor je soms de meest simpele namen nog verkeerd uitgesproken worden. Dus lekker doen wat jullie mooi vinden.
 
Toen ik het las 'hoorde' ik wel een dj. Mooie naam hoor. Als jullie de spelling met Y mooier vinden zou ik dat zeker doen. Dj zou ik zelf nooit kiezen: of een Y of een J. 
 
Terug
Bovenaan