Help! Hoeveel bv kolven?

<p>Hallo! Ik weet niet meer wat ik moet aanhouden voor het kolven... </p><p>Bv’s websites geven andere rekensommen aan dan voor kunstvoeding. Namelijk minder ml dan voor kunstvoeding (want meer calorien/voedzamer). Het consultatiebureau lijkt de kunstvoeding ml’s aan te houden in het boekje. </p><p>Ik geef onze dochter nu 2x 120 ml mee aan bv naar de kinderopvang, want 120 ml x 6 kilo / 6 voedingen (ze is net 4 maand geworden). Maar nu geeft de kinderopvang aan dat ze meer wil en dat andere kindjes van haar leeftijd 180 ml meekrijgen. Maar 180 ml komt echt niet overeen met alle bv websites. Ik kolf ook bij lange na niet 180 ml in een sessie. </p><p>Hoe hebben jullie dit gedaan? </p>
 
Ik zou sws meer zakjes meegeven aan het kdv, zelfs om in te vriezen voor het geval ze toch honger krijgt. 
Ik zou de oppas van m’n kind wel vertrouwen als ze aangeven dat ze meer wil. 
 
Ja lastig he met kolven! Als je zelf voedt weet je ook niet hoeveel ze drinkt. Goed naar haar kijken lijkt me belangrijkst, rekensommetjes zijn handige indicatie maar niet meer dan dat. Ik kolfde ook altijd minder dan ze dronk. Loste dat op door avonds extra te kolven en soms overdag een keer extra. Als dat niet lukt, zou je wat kunnen aanvullen met kv. Krijgt ze in ieder geval nog al het goed van bv. 
 
Ik zou inderdaad ook reserves mee doen. Mijn zoontje drinkt ook meer bij de gastouder! Maar is daar ook mee wakker en word nonstop vermaakt door lachende kindjes zich heen. En aangezien hij n stuiterbal is vreet dat energie!
Zou ze gewoon vertrouwen! Liever iets teveel dan te weinig en huilen!
 
Ik gaf flesjes van 150 ml mee en dat was voor mijn dochter voldoende.  Ik denk dat die 180 waar hun het over hebben kunstvoeding is. Het lijkt mij nogal veel. 
Het lastige is inderdaad om de juiste hoeveelheid te bepalen omdat je ook niet weet hoeveel ze drinkt aan de borst. 
Kun je niet een flesje extra meegeven?  Of daar in de vriezer een extra voeding leggen? 
 
Ik geef altijd meer dan genoeg, want bv kan je niet teveel geven. En wat als ze iets omstoten? Mijn dochter van ruim 5 mnd (zon 7 kilo) klokt zo 500 cc weg, terwijl ze thuis minder drinkt.. ik zeg ook tegen ze dat ze zoveel moeten geven als mijn dochter wil. Ik kolfde 1x extra per dag om wat voorraad op te bouwen. Oh en op de opvang ligt ook 1 zakje bv in de vriezer, voor het geval nodig. 
 
Ik gaf mijn zoontje altijd 2x 220 ml borstvoeding mee, mijn dochtertje meestal 2x120-150 ml en daar liet ze regelmatig een behoorlijke hoeveelheden van staan. Ik kolfde 1x vaker dan ze dronken omdat ik anders niet genoeg had om mee te te geven.
Ze geven zelf aan hoeveel ze nodig hebben. 
 
Bedankt voor jullie snelle reacties. Jaa, 150 lijkt mij een mooie hoeveelheid. Mss moet ik daar nu maar op gaan zitten. Dat lukt wel met een x extra kolven s avonds. Ik heb sowieso ook bv in de vriezer daar, dat mogen ze sowieso gebruiken natuurlijk.
Ik vind het verschil tussen de richtlijnen alleen zo groot (tussen bv en kv) En nergens kun je echt goed vinden waarom dat nou is. Onze dochter heeft daarbij verborgen reflux, 60 ml meer geven gaat ze echt last van krijgen ben ik bang.
Punt is dat ze altijd super gulzig is. Ze kan bij mij prima 2 borsten helemaal leeg drinken om vervolgens grote plassen uit te kotsen (en uren daarna nog voeding weg aan het slikken is, met als gevolg ontroostbaar huilen). 
 
Terug
Bovenaan