Help! Hoeveel bv kolven?

Ik gaf eerst 140 ml mee en ze zeiden ook dat hij nog honger had dus geef nu 160/170 mee en kijken of dat het verschil maakt
 
Mijn zoontje van 3,5 maand (grote jongen, 7kg)  drinkt in de ochtend en avond bij mij. Overdag krijgt hij minimaal 180cc per flesje afgekolfde melk. Meestal is dut 210-220cc, dat heb ik met twee kolfbeurten bij elkaar. Gaat ook gewoon helemaal op! 
Omdat er voor mij niet tegenaan te kolven was, krijgt hij nu ook een keer per dag een flesje kunstvoeding van 180+6 schepjes. Dat doe ik nu een week en ik merk dat het me veel meer rust geeft. Ik hoef niet meer op de vrije dagen na iedere voeding te kolven om de voorraad aan te vullen. Omdat hij zo veel drinkt was dit ook het advies van de lactatiekundige. 
Wat ik dus wil zeggen is dat je vooral moet kijken wat je kindje aangeeft. Ik zou meer meegeven en kijken hoe het dan gaat. 
 
Ik denk dat het zo verschilt per baby en het advies wat gegeven wordt.
Mijn zoon is nu bijna 5 maanden oud en uit de fles krijgt hij 120/130ml bv. Ik geeft naar kdv altijd 4 voedingen mee. 3 uit de vriezer en 1 van de dag ervoor gekolfd. 
Ik heb niet t idee dat hij meer wil en nodig heeft. Zolang hij blijft groeien is t wel goed denk ik dan? 
 
Terug
Bovenaan