Help, iemand tips om relax blijven tijdens proberen om zwanger te worden?

A

Anoniem

Guest
<p>Hee Dames,</p><p>Sinds mei weten mijn vriend en ik het zeker. We willen heel graag ons eigen gezinnetje. Sinds dien is dit vooral bij mij zo sterk geworden dat Ik er niet meer relax en iets te geobsedeerd door ben. Vanwege een verre reis met kans op ZIKA infectie en het niet kunnen verwijderen van mijn spiraal hebben we even moeten wachten. Nu net een cyclus gehad en helaas ongesteld geworden. Ik was er alles behalve relax onder en zou dit heel graag wel willen omdat het zomaar nog even kan duren. Iemand tips hiervoor? Wel of niet dingen opzoeken en wel of niet delen met andere? </p>

Herken dit wel een beetje, had dit vooral de eerste cyclus ook. Het is natuurlijk ook ontzettend spannend en een soort geheim dat je samen hebt. Bij mij werd het wel minder gedurende de tijd. Maar vind het wel leuk om hier alvast mee te lezen met iedereen. 

Zelf hebben we het slechts een paar mensen verteld, juist zodat het een verrassing blijft en niet iedereen ernaar gaat vragen. Dat lijkt me vreselijk wanneer het langer duurt. 

Denk dat we op vandaag ook allemaal best wel gewend zijn dat alles wat we willen zo snel mogelijk moet gebeuren. En dit is iets waar je geen controle over hebt, dat maakt het misschien ook wel lastig. 

Wij gebruiken trouwens wel ovulatietests. Dan heb je in elk geval dat beetje zekerheid dat je op het juiste moment probeert ?

Fijn Rozenmeisje om te lezen dat dit herkend wordt. Omdat niemand er over praat lijkt het alsof iedereen zomaar opeens zwanger is. Wij hebben het ook alleen een aantal mensen verteld om het toch een beetje te kunnen delen. 
Hopelijk wordt het idd minder. Ik ben was wel zwanger geweest als je dat al zo kan noemen. Had veel symptomen en erg misselijk in de ochtend. 
Wij gebruiken ook ovulatietesten en ik heb mijn eisprong gevoeld dus dat is ook fijn. Was de eerste keer dus weet niet of ik dit nu weer heb.
Zijn jullie ook nog aan het proberen Rozenmeisje?

Haha, heel herkenbaar hoor! Zodra je het weet wil je het zo liefst zo snel mogelijk.

Mij hielp het om me niet zo bezig te houden met het zwanger worden, want daar heb je behalve op tijd seksen geen controle over. Maar ik hield me bezig met dingen waar ik wel controle over had: gezond eten, genoeg bewegen, ontspannen, etc. En lekker dagdromen over hoe het zou zijn met baby, jullie als gezinnetje. 

Veel succes! Hopelijk hebben we snel een positieve test in onze handen.

Nalaa, ja zijn in mei met de pil gestopt en sinds oktober serieus bezig.
Hier op het forum vertel ik verder niet elke maand hoe het gaat en wat ik hoop, dan valt het voor mij persoonlijk nog meer tegen als het niet zo is.
Heb er op dit moment wel nog redelijk wat rust in, al is dat sommige dagen wat meer dan andere dagen. Vind het wel heel spannend of alles gaat lukken.. 

Ja proberen niet te veel mee bezig te zijn buiten seksen op de vruchtbare dagen is inderdaad slim. En ook niet te veel verwachtingen hebben. Spannend is het zeker, en leuk om samen over te dromen en onszelf voorste stellen als gezinnetje. Hopelijk is het snel raak en kunnen we in het nieuwe jaar genieten van een zwangerschap. Thanks voor jullie reacties.

Goedemorgen Nalaa,
Ik heb dit ook.. wij zitten nu in ronde 3, zou afgelopen zondag ongesteld moeten worden, nog steeds niet de rode duivels gezien. Super frustrerend! Ik zit op cyclusdag 36 momenteel, en mocht ik volgende nog steeds niet ongesteld worden, dan kan ik maar weer een test doen. De test van maandag was negatief. En ik zit nu ook allemaal dingen op het internet te zoeken, want heb wel degelijk mijn eisprong gehad, is namelijk bevestigt via een inwendige echo... maar het wachten maakt mij zo nerveus.

Hopelijk binnenkort voor ons beiden een positieve test.
Fijne dagen alsnog.
Liefs.

Hoi Nalaa, Heel bekend verhaal. Wij zijn vorige maand gestopt met de pil en gaan proberen zonder ovulatietesten zwanger te worden. Is trouwens ons 2de kindje waar we voor gaan en heb bij de eerste wel ovulatietesten gebruikt en mezelf helemaal gek gemaakt omdat ik het zo graag wil.  Is vooral hopen dat we allemaal snel kunnen vertellen dat we zwanger zijn. Liefs 

Terug
Bovenaan