Help, iemand tips om relax blijven tijdens proberen om zwanger te worden?

Heel herkenbaar! Ik wil al een jaar een kindje, maar vriend wilde nog even wachten. Wij zijn nu 3 maanden bezig en het voelt voor mij als een rollercoaster van emoties. De ene keer heel hoopvol en de andere keer pessimistisch en als ik ongesteld wordt of een negatieve test heb ben ik heel verdrietig. Vooral omdat in de 3 maanden dat we aan het proberen zijn ondertussen al 3 aankondigingen van zwangerschappen van vrienden hebben gehad merk ik dat ik het heel moeilijk vind. Ik weet dat het nergens op slaat en dat 3 maanden nog niet lang is en dat dit juist een hele leuke en spannende periode moet zijn, maar mijn gevoel is gewoon heel anders.
gisteren ongesteld geworden nadat ik 2 dagen overtijd was (ben ik nog nooit geweest) dus weer heel verdrietig geweest. Toen ook een goed gesprek gehad met mijn vriend en ga de komende dagen ook even goed bedenken hoe ik het de komende periode makkelijker voor mezelf kan maken. Want ik besef wel heel goed dat door er iedere dag zo mee bezig te zijn het vooral voor jezelf heel moeilijk wordt. 

echt tips voor hoe je het meer los kan laten heb ik niet voor je helaas, want ik kan dat zelf dus ook echt nog niet. Denk dat het per persoon ook verschillend is hoe je het fijn vind om er mee om te gaan. Ik ga in ieder geval proberen de komende periode wat minder zelf in mijn gedachten te verdrinken en wat meer open met mijn vriend te praten als ik ergens mee zit of merk dat het heel erg in mijn hoofd zit (je doet het niet alleen!) misschien helpt het ook om een dagboekje bij te houden waarin je alles soms een beetje kunt relativeren en van je af kan schrijven  

Ook bij mij heel herkenbaar. Tijdens onze vakantie in september besloten om voor een kindje te gaan. Ergens heb ik altijd al het gevoel gehad dat het bij mij wel eens langer zou kunnen duren... geen idee waardoor. Afgelopen 4 maanden is mijn cyclus heel regelmatig en zitten nu in de 3e ronde. De eerste rond waarin ik ovulatietesten heb gebruikt. Ik zag een mooie piek, al liep hij wel 4 dagen heel donker door. Maar goed de piek was op 20 december en let nu op elk dingetje wat ik voel. Mega irritant en ben er nu zó mee bezig. Lees elke avond allerlei dingen en wordt gestrest van mezelf... ik merk dat ik echt obsessed ben en ben bang dat het juist alleen maar tegen werkt. Afwachten is helaas het enige wat we kunnen doen... good luck meiden en laten we hopen op een wondertje in het nieuwe jaar!

Terug
Bovenaan