HELP! Ik ben zwanger

Hoi Mama Has,

Wat zal dat schrikken zijn, vooral met al die hormonen in je lijf. Ik heb nu ook twee kindjes en wilde er altijd drie, maar nu denk ik, wat als ik weer zwanger word. Hoe zou ik reageren en wat zou ik doen? Ik zou het echt niet weten. Ligt ook aan onze financiële situatie en hoe ik me lichamelijk voel. Ik vind namelijk een zwangerschap een behoorlijke aanslag op je lijf en je moet het zelf natuurlijk allemaal wel aan kunnen.   Het hangt natuurlijk van zoveel factoren af. Meestal komt het allemaal wel goed, dus wat je ook beslist het komt goed. Veel succes met je keuze en Sterkte.

Groetjes Mij

Hee mama Has,

Jeetje zeg, dat is schrikken. Mijn mening is dat hierover goed moet nadenken voordat een keuze maakt.  Ik ga er van uit dat je dat ook doet, en ga anders eens langs de huisarts. Ik veroordeel niemand maar het laten weg halen zou voor mij geen optie zijn. Ik wens je veel succes in het maken van een keuze. Laat eens weten hoe het met je gaat.

groetjes Sonja

Hallo,

Twee kindjes op een kamer kan best, en ik ben opgegroeid zonder auto thuis (ouders hebben geen rijbewijs), dus laat je niet gek maken door de praktische materiële zaken, dat komt echt goed.

Probeer goed naar jezelf te luisteren in het maken van deze keuze.
Als je het echt niet wilt dan moet je iets doen, maar laat je niet opjagen door anderen of ideeën die je zelf hebt over wat moet of zou moeten. Daar is het echt te belangrijk voor.

Heel veel succes.

Ik kan me je schrik heel goed voorstellen! Ik denk dat je je weinig moet aantrekken van wat anderen vinden en je al helemaal niet gek moet laten maken over materiële problemen. Het belangrijkste is de vraag of jij en je gezinnetje het willen en kunnen.Ik vind dat de opmerking die hierboven werd gemaakt (sorry, weet even niet meer door wie) de spijker op zijn kop slaat: elke beslissing is goed, maar zorg dat je die beslissing weloverwogen neemt. Niemand kan voor jou beslissen, luister naar je eigen gevoel!

Heel veel sterkte ermee!

Groetjes,
Dionne

Gefeliciteerd met je zwangerschap, geniet ervan, ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat het echt heeeel leuk is twee kindjes vlak  na elkaar!!!
Enne kzou echt geen abortus doen, daar ga je echt spijt van krijgen...

groetjes mieke
mama van Bryan 16,5mnd en Renske 7,5weken

Lieve Mama Has,

Wat rot voor je dat je niet weet of je je kindje wilt houden...

Zelf ben ik 23 jaar en ik ben getrouwd. Ik ken mijn man pas een jaar, na een maand was ik ongepland zwanger geworden, ik studeerde, ik woonde in Amsterdam in een instelling voor mensen met een handicap, waar je niet samen kunt wonen, dus ook niet met een baby. Ik wist in het begin ook niet zeker of ik het wilde houden.
Johan en ik hebben goed gepraat en we wilden het kindje graag houden. De enige reden voor een abortus was als het medisch niet verantwoord zou zijn om zwanger te zijn)
In oktober zijn we getrouwd en we zijn bij mijn schoonouders gaan wonen. Tijdens mijn zwangerschap heb ik ergotherapie gehad in kinderverzorging met 1 hand en toen Arjun geboren was had ik 6 weken lang hulp van de thuiszorg.
We hebben ons ingeschreven bij de woningbouw.

Ook schelen mijn broertje en ik 13 maanden. Ik weet dat het zwaar was voor m'n moeder, maar het is allemaal goed gekomen.

Alles in mijn leven is veranderd, maar ik weet zeker dat alles goed zal komen en dat wens ik jou en je gezin ook toe!

Veel liefs Lovely Rose

Hoi mama Has,

hoe gaat het nu met je? Je hebt al een paar dagen na kunnen denken en misschien heb je je keuze al gemaakt, maar misschien twijfel je ook nog.

Ik kan je niet zeggen wat je moet doen, ik weet niet hoe je er financieel voorstaat en hoe je woont etc. Dus ik kan alleen maar zeggen dat in jouw geval een abortus de juiste keuze zou kunnen zijn.

In ieder geval telt mijn mening in jouw situatie niet en ik vind dat je je daarom ook niet door anderen over moet laten halen dit kindje toch te laten komen. Die keuze is voor jou en je man.

Wat een moeilijke beslissing! Heel veel succes ermee en ik hoop dat alles snel weer in wat rustiger vaarwater komt.

Liefs Ilona

Hai

Ook ik heb drie kinderen maar wel bewust.
Esra is 5 jaar
Nurdin is 19 mnd en
Ceylin is van 12 maart 2007

Ik vind het gaat allemaal vanzelf.
komt echt wel goed.
Kinderen weghalen zal ik nooit doen, ik ben gelovig en het
is volgens mij niet voor niets gebeurt.
het zal wel zo moeten zijn.

en over het spiraaltje.??!!!
Ik heb hem ook laten plaatsen en toen was ik niet ongesteld hoor!!!!
deed ook niet meer pijn ofzo het was te doen.

ik hoop dat je de juiste keuze maakt!!

Terug
Bovenaan