Help, ik heb een oppepper nodig!

Ik ben vandaag bijna 11 weken zwanger. Ik heb met 8 weken een goede echo gehad. Kloppend hartje en ook de groei lag goed op schema.
Nu krijg ik de 25ste de 12 weken echo, maar toch ben ik er in mijn hoofd van overtuigd dat het niet goed is. Komt waarschijnlijk omdat ik bijna niets voel. Alleen wat moe af en toe en verder niets.
Bij mijn vorige zwangerschap kon ik mijn kleren niet meer aan bij 9 weken en nu hoef ik nog niet eens mijn riem een gaatje losser te doen.
Of te wel: er is helemaal geen reden om te denken dat het niet goed is, maar toch heb ik de halve ochtend lopen janken van de stress.

Pep me up please!!

Liefs Karin
 
meis dit had ik ook bij mijn 2e! alles leek zoooo anders, geen kwaaltjes, minder groeien enz. dus het kon gewoon niet goed zijn!!
ook enorm zenuwachtig enz.. heb zelfs een eerdere echo gekregen daarom!
nou ik heb een kerngezonde dochter gekregen hoor!!!

liefs en toi toi toi
 
Zoals je zelf al aangeeft, 't zal vast wel goed zitten. Elke zwangerschap is anders!
Even vol houden tot de 25e nog!! Succes..

Liefs Vissen
 
Ik zit met precies hetzelfde als jou.. Met 7 weken, en 11 weken heb ik een super goede echo gehad.. Was goed gegroeit, en hartje klopte goed.. Maar nu ben ik 14 weken, en ben ik zo bang dat het hartje ineens gestopt is met kloppen.. Heb gelukkig 20 Mei controle.. Ga het dan ook aangeven, dat ik zo bang ben dat er iets niet goed is.. Omdat ik amper wat voel.. Alleen heel erg moe.. Dus ben benieuwd.. Maar zal inderdaad wel goed zitten.. Liefs
 
Hoi,

Maak je niet te veel zorgen, stress is zo slecht voor je baby.
Als je echt zo over je toeren bent kun je beter je vk bellen en vertellen hoe jij je voelt.
Ook bij onzekerheid kun je gewoon bellen al kunnen ze je alleen het hartje maar laten horen ben je al weer gerust gesteld en zal het met je kindje beter gaan.
En hoe idd in je hoofd dat geen zwangerschap hetzelfde is.
Bij mij was het namelijk precies andersom bij de eerste nooit iets gehad en deze zwangerschap best wel aan het klooien geweest met ook mijn gezondheid.
Ondertussen ben ik 26 april bevallen van een gezonde dochter (was pas 11 mei uitgerekend). Ergens rond de 30 weken voelde ik al 1.5 dag geen beweging, heb toen na veel twijfelen de vk gebeld, ik was bang dat ze me een zeur vonden. Ze waren eigenlijk wel een beetje boos dat ik niet eerder had gebeld na een halve dag ipv 1.5 dag.
Kreeg toen echt op mijn hart gedrukt bij twijfel gelijk bellen hoever je ook bent in je zwangerschap.

Heel veel succes,
groetjes
Petra
 
Ik heb hetzelfde, alleen ben ik zwanger van nummer 3. Bij mijn meiden was ik misselijk, kon echt geen warm eten op. En nu heb ik eigenlijk nergens last van. Dinsdag voor het eerst een echo gehad en ik dacht echt dat het niet goed was, maar het hartje klopte, alles goed. Maar het voelt gewoon raar.
Dus ik herken het wel.
 
Hey meid,

Rot hè die onzekerheid. het is allemaal zo onwerkelijk. Iets groeit in je lichaam, je hebt er geen invloed op en jij moet er maar vanuit gaan dat het allemaal goed gaat daar. Heel logisch dat je af en toe flink in de stress schiet. Echt, dat kan helemaal geen kwaad voor je kindje. Petra zei dat stress heel erg slecht is! Nou, er is nog nooit een foetus aan gestorven hoor. Het is slecht als je je hele zwangerschap gejaagd bent en voortdurend stress hebt, maar een paar weken is niet slecht voor je kind. Ik heb zelf ook veel gepiekerd en veel angst gehad en was ook bang dat daardoor mijn baby niet goed zou groeien. Nou de vk heeft die angst helemaal weg gewuifd. Het gaat er niet om dat je eens een week superangstig bent, het wordt pas slecht als je heel je zwangerschap gestressd bent. En dan is de consequentie dat je kind je met een lager geboortegewicht ter wereld komt. Accepteer je angst en probeer bij de dag te leven. Huil het er maar lekker uit, dat lucht op en dat geeft ruimte aan de stress zodat die verdwijnt. Goed voor je baby dus. Opkroppen is echt niet verstandig.
Let er op dat je niet gaat lopen malen over wat er nog niet is gebeurd. Ik zag tijdens mijn zwangerschap allerlei doemscenario's voorbij komen. Zeg tegen jezelf als je weer in het 'als dit... als dat...' gaat denken: "Stop stop... het heeft geen zin om na te denken over wat misschien wel nooit gebeurd. Ik heb geen reden om te twijfelen en daarom ban ik het als-dit als-dat uit mijn gedachten!" en dan gelijk afleiding zoeken.

Mijn moeder heeft 6 kinderen gehad en heeft 6 verschillende zwangerschappen gehad... maar 6 gezonde kinderen. Logisch dat je vergelijkt maar het is ook logisch dat je je anders voelt... je draagt een ander kindje bij je! Ik zag het aan mijn zus, die was bij haar tweede heel anders zwanger, ze droeg het gewoon heel anders. Dat zal bij jou waarschijnlijk ook het geval zijn, hoor!

Probeer het nog een week vol te houden, zoek afleiding afleiding afleiding. En je zult zien: over een week heb jij een prachtige echo. En laat je het ons weten???

Sterkte hoor, het is heerlijk om zwanger te zijn maar het brengt ook angst en spanning mee. Het is een hele verantwoordelijkheid zo'n kindje. En je wilt het nu al niet meer missen. Dat is beter dan dat het je allemaal niet zou interesseren. dat voelt een kindje ook hoor, hoe klein ze nog zijn...

xx
 
Volgens mij heb je wel ergens last van...hormonen!!! Wat kunnen die stomme hormonen je toch labiel en onzeker maken. Ben benieuwd of de echo goed is, maar als ik het zo hoor ga ik ervan uit van wel!

Sterkte!
Groetjes, Irene
 
Terug
Bovenaan