<p>Dag allemaal,</p><p>Ik ben 30 jaar en nu 13 weken zwanger van mijn eerste kindje. Dit was geheel gepland en wij zijn er erg blij mee!</p><p>Ik weet dat het een wonderlijke gebeurtenis is en ik ben erg blij. Maar ik vind het idee dat er 'iets' in mij groeit en leeft erg "naar". </p><p>Ik kan ook niet goed naar de echo beelden kijken (nu 3 echo's ervaren) en na elke echo voel ik mij zo naar en misselijk dat ik er echt letterlijk van moet overgeven. Het is een andere misselijkheid dan de misselijkheid die ik ervaar in het eerste trimester. Echt alsof mijn maag zich omdraait bij het zien van de echobeelden.</p><p>Ik vind het erg beschamend, want je moet dit als aanstaande moeder natuurlijk als prachtig ervaren en zien als een wonder. Maar als ik teveel stilsta bij wat er nu in mijn buik gebeurt of lees over wat er in een precieze week gebeurt wordt ik echt misselijk en naar. Alsof ik het een "vies" idee vind. (Ik weet even geen beter woord, sorry).</p><p>Ik heb al wat op internet gezocht, maar kon geen soortgelijke ervaringen vinden. Is er iemand die dit wellicht herkent? Hoe ben je hiermee omgegaan? Wat kan ik hieraan doen?</p><p>Groetjes, Steffie</p><p> </p><p> </p>