Hoi
Mijn ouders zijn in mijn pubertijd gescheiden na 25 jaar huwelijk!
MIjn moeder had vrij snel daarna een relatie met een oude vriend van de familie.
Dit vonden wij ook verschrikkelijk moeilijk, konden ook niet echt blij zijn.
Mijn moeder deed ons niks te kort en de twee oudste woonde zelf al samen en ik en mijn andere zus gingen ook al bijna op onszelf.
Langzamer hand wende we aan de situatie, maar we bleven het moeilijk vinden.
Toch koos mijn moeder voor haar geluk. Ze bleef goed voor ons, maar met hem in haar leven.
Na ik denk een paar jaar wilde ze trouwen.
Ik was de jongste van ons vier meiden. Ze had 2 dochters gevraagd om getuige te zijn, mijn zussen hebben beide nee gezegd....omdat ze dat niet konden...wij waren gewoon emotioneel nog helemaal niet klaar met de scheiding.
Ik ben toen naar mijn moeder gestapt, als jongste en heb gezegd dat ik heel graag haar getuige wilde zijn..
Wij hadden het nog steeds heel moeilijk met het feit dat onze ouders uit elkaar waren en het voelde als verraad dat we dan getuige gingen bij een nieuw huwelijk
Toch nam ik de beslissing om voor mijn moeder en haar man te kiezen. Voor haar geluk....ik werd haar getuige!
Ze is mijn mama, ze zorgt altijd verschrikkelijk goed voor ons en ik wilde haar gelukkig zien.
Nu ben ik daar zo blij om. Haar man is in de loop der jaren een soort tweede vader voor ons geworden. Onze kinderen waren helemaal gek op hem. Alles kon en hij was altijd lief voor hen (11 stuks)
Nu is hij twee weken na de geboorte van Chris overleden aan longkanker.
Wij alle 4 de dochters hebben het er zo moeilijk mee gehad dat hij overleed.
We zijn heel veel van hem gaan houden in die jaren.
Iedereen zag in dat hij mijn moeder nog 15 jaar zoveel geluk heeft gebracht.
Door hun relatie had zij opnieuw geluk gevonden. Dat is echt goud waard.
Alsjeblieft zet je zorgen en gevoelens voor je moeder opzij.
Gun haar nieuw geluk, want ook zij heeft maar 1 leven en moet daar uithalen wat er in zit. Je kan tegen haar vriend ook vertellen dat je het best moeilijk vindt omdat je je vader zo mist. Dat zal hij goed begrijpen en dan maak je het ook bespreekbaar.
Dat is voor je moeder en voor hem prettig.
En ... je vader heeft heel veel van je moeder gehouden...dat blijft hij doen.
maar hij zal haar ook gelukkig willen zien.
Wat zij hadden wordt hun nooit meer afgenomen, dat zit diep van binnen.
Succes!
Pascal