Help , (ik moet even van me afschrijven)..

heey,

hier ff verkort mijn verhaal van de bevalling van de 2de, moet zo naar de VK.
Heb net zoals jij echt wel een paar weken voor de tijd al last gehad van stevige voorweeen, deze waren zo soms zo erg dat ik tijdens de bevalling de weeen niet serieus heb genomen...ze waren bijna te laat! Ik kan je dus alleen maar meegeven dat je zelf je lichaam in de gaten moet houden en gelijk moet bellen als het anders wordt of als je het niet meer vertrouwd.....ze kan wel geirriteerd doen maar hiervoor heeft ze de opleiding gedaan en wordt ze voor betaald dus de VK vermand zich maar even!

Succes met de laatste loodjes!

Oja, als je de weeen van te voren hebt gehad heb je minder kand op naweeen, bij mij klopte het dus das weer een voordeel!!!!

Groetjes Brechtje

wat vervelend zeg dat die verloskundige zo doet.. maar hopen dat je haar niet met je bevalling krijgt!
Ik vind echt dat ze je gerust moet stellen en zeggen dat het geen enkel probleem is dat je belt al bel je elke minuut, zo zou je bijna niet meer durven te bellen..
Volgende keer gewoon een andere praktijk nemen, heb ik nu ook gedaan bij de tweede ben er nog niet geweest dus ben benieuwd hoe ze hier te werk gaan..

Bij mij eerste bevalling heeft de verloskundige te strak gehecht, ben hierdoor aan elkaar gegroeid daar beneden en heb daarna een operatie moet ondergaan, heb 2 jaar geen gemeenschap kunnen hebben met mijn man!!het doet nu nog steeds pijn...heb niet eens een bloemetje gekregen vind dat niet kunnen hoor... dusja

je kan volgens mij ook de zwangerschap bij je huisarts doorlopen als je daar wel goed mee kan opschieten is het misschien fijner voor je..

nou goed veel succes ermee iig..

hoop dat je inmiddels iets minder pijn hebt

Het verhaal begint inderdaad wel steeds vervelender voor je te worden. Ik kan me voorstellen dat je erg aan je vk twijfelt. Ik moet eerlijk zeggen dat die van mijn echte schatten zijn.

Ik vind het ook raar dat ze je niet getoucheerd heeft. Ik kan me herinneren dat ik ook wat rose slijm verloor en buikpijn had en moest toen direct langskomen en heeft ze alles gecontroleerd. Dat is zo fijn.

Kun je niet blijven bellen tot je iemand anders aan de lijn krijgt of zo? Anders zou ik haast gaan voorstellen om nog 'even' een andere verloskundige te zoeken. Dit schiet toch niet op? De verloskundige is er voornamelijk om je gerust te stellen.

Groetjes en heel veel sterkte!

Marisa

Je kunt je pijnen wat tegengaan door warme kruiken tegen je buik te leggen.
Verder zou ik echt;

NAAR EEN ANDERE VERLOSKUNDIGE GAAN OF GEWOON NAAR JE HUISARTS!!!

Als dat 1987 je geboortejaar is, ben je precies evenoud als mij (jan87)
Ik werd ook steeds niet serieus genomen door de vk.
Dit is mijn tweede en had ook voorweeen. Terwijl iedereen doodleuk riep;
meid het zijn gewoon wat harde buiken!
Ik hoefde zelfs helemaal niet langs te komen!
Uiteindelijk heb ik ee verloskundige in een andere stad gebeld
en daar mijn verhaal gedaan. Ik mocht meteen komen
en wat bleek; flinke voorweeen, mijn baarmoedermond was al verweekt,
en als het zo nog een week of 2 door zou gaan, zouden er echte weeen van kunnen komen. Heb een spuit gekregen, weeenremmers, kleine hoeveelheid,  die hielpen prima! Heb daarna amper nog last gehad, wel elke week controle natuurlijk!

Ik sluit me aan bij Ikke...
Kijk eens of er misschien een andere vk in de praktijk zit die je wel serieus neemt! Vraag anders eens aan je ha of je misschien niet toch naar een gyn mag, want uit je verhaal maak ik op dat deze je wel serieus nam en zich verbaasde over het gedrag van de vk!
In ieder geval veel sterkte en ik hoop dat je kleine nog even wil wachten!!!
Sas

hoi,

vervelend allemaal

als je het niet vertrouwd zou ik naar een ander gaan hoor, een second opinion is nooit mis,
ik lees dat je vocht hebt verloren, dat had ik toen ook bij mijn eerste,  ik was toen 23 en dat bleek achteraf vruchtwater te zijn, op het moment dat ik beviel stond mijn zoontje op een koffiekopje na droog, arme kind. dus pas wel op met vocht, je kunt het ook opvangen in een maandverbandje en ermee naar je huisarts die kan kijken wat   het is.

als je geen rust kunt krijgen van   je verloskundige dan is er iets niet goed en zij is wel degeen die je moet helpen bij de bevalling he!!! Je moet je wel goed voelen bij haar, is er bij jou geen mogelijkheid tot een andere verloskundige, een andere in dezelfde praktijk of eventueel in een andere praktijk???

sterkte!

Hoihoi meiden,

Nou inmiddels weer een aantal dagen verder en het rusten begint wel zijn vruchten af te werpen. Heb minder last van steken alleen ja zo nu en dan blijft het toch wel komen.

Ik heb met mijn man afgesproken dat we de volgende keer gaan proberen bij één van de andere verloskundigen terecht te komen omdat   we toch het liefste wel binnen die praktijk blijven. Dan kunnen we het wellicht aankaarten dat ze er dan rekening mee houden dat we niet meer bij haar ingepland worden.

Moet zeggen dat ik de laatste tijd ook wel het een en ander heb meegemaakt, gisteren ook te horen gekregen dat mijn oma ongeneeselijk ziek is en nog maar een paar maanden te leven heeft en ik denk dat dit ook wel voor enige stress heeft gezorgd, ik hoop dat onze kleine uk nog even lekker blijft zitten maar ja de tijd zal het leren. En zodra we het niet vertrouwen bellen we inderdaad naar het ziekenhuis en we gaan proberen om er samen met de verloskundige uit te komen!

Heel erg bedankt voor jullie reacties en tips meiden!
Liefs Maaike

Hoi,

Ik herken je klachten wel hoor. Van de steken en pijnlijke harde buiken tot de vk aan toe.
Je had haar gewoon moeten confronteren met het feit dat ze de eerste keer al had gezegd dat het kindje helemaal ingedaald was. Het kan namelijk wel gebeuren dat je kindje weer omhoog gaat als het nog ruimte heeft, maar gebeurd volgens mij zelden.
Bij mij wordt het er steeds opgegooid dat ik door de bekkeninstabiliteit een gevoelige baarmoeder heb en daardoor sneller harde buiken heb en dat ze daardoor ook pijnlijker zijn.Toch reageerd de ene vk  anders dan de andere vk en ja het moet maar net klikken. Ik wens je nog veel sterkte voor de laatste loodjes en goed naar je lichaam luisteren hoor. Beter 10 keer voor niks komen, dan 1 keer te laat.

Evelien mv Dylan en 32+5 zwanger

Terug
Bovenaan