Help, ik snap het even niet..

Hoi!

Het geval: ik ben ongesteld geweest na de stoppen met de pil op 7 april. Dit duurde netjes 7 dagen en ik werd na 30 dagen (7 mei) weer ongesteld. Dit duurde 9 dagen. Ik heb een app waarin ik bij kan houden wanneer ik dan zou ovuleren. In de app stond dat ik de dag na stoppen met de pil al vruchtbaar was en 6 dagen na laatste dag ongesteld zou een eisprong komen.

Dag na stoppen menstruatie heb ik een ovulatietest gedaan. Hier was een heel licht streepje. Dag erna weer gedaan en toen was de streep echt donker. Dag daarna was er geen streep. Spanningen liepen hoog op en nouja we hebben seks gehad zonder condoom. Als ik kijk naar de app staat er dat het de dag voor mijn ovulatie was.

Mijn vraag: is er nu een verhoogde kans op zwangerschap en hoe kan het dat er geen streepje op de ovulatietest kwam? Ik ben helemaal nieuw op het gebied van ovulatietesten en gebruiken van de app.

Een zwangerschap is zeker welkom, alleen dachten wij nog even te wachten. Mocht het zo zijn, is het ons tweede kindje en zijn we super blij natuurlijk :)

Wanneer jij je piek hebt gevonden met je ovulatie test dan heb je meestal binnen 24 – 48 uur je eisprong. De donkere streep geeft dus niet het moment van ovuleren aan, maar dat het moment eraan zit te komen. Het kan heel goed dat je piek maar 1 dag zichtbaar was. Als jij je piek hebt gevonden kan je het best klussen omdat je dan heel vruchtbaar bent. Hopelijk heb je hier wat aan ?

2 dagen voor de positieve ovulatietest, de dag van de positieve ovulatietest en de dag erna zijn de 4 meest vruchtbare dagen. Dus ja er is zeker een grotere kans dat je zwanger raakt. Na de eisprong duurt het 5 tot 12 dagen tot de innesteling. Als deze succesvol is zul je 1 dag na je nod (niet ongesteldheid dag) kunnen testen voor de meest betrouwbare uitslag.

Een ovulatietest is allen positief als beide streepjes even donker zijn of de test streep donkerder dan de controle streep. Al is de test streep iets lichter is de test negatief!
Hopelijk heb je hier wat aan. Als het in 1x lukt zou ik het zien als een enorm gelukje en geschenk. Dat is namelijk niet vanzelfsprekend. En ja wachten gaat nu heeeel lang duren haha. Succes, laat je iets weten?
Ps:we lopen gelijk kwa cyclus alleen bij mij was de ovulatietest gisteren pas positief. Eerste week juni testen. ?

Ik laat het zeker weten! Spannend!
Ik gebruik het allemaal nu pas, maar als ik het zo lees is de kans er wel dat het raak is (niet heel groot want ja 1x tijdens de vruchtbare periode).

Maar heel erg bedankt in ieder geval want nu snap ik die testen ook wat beter! Ik zal zeker laten weten wat de uitslag zal zijn. Testen is waarschijnlijk rond 1 juni want mezelf kennende kan ik niet langer wachten dan dat! Haha

Het hoeft ook maar 1 keer raak te zijn hè ?
Is er een reden dat je het zo bij houdt met die testen? Ik begrijp uit je bericht dat je er nog niet lang mee bezig bent. Je kan het ook even loslaten, het hele rekensommetje. Lekker seksen wanneer jullie zin hebben en het aan de natuur overlaten. In de meeste gevallen tel je dan vanzelf aan ?
Soms is het meteen raak, soms duurt het een half jaar of langer. In enkele gevallen heb je wat hulp nodig.

Hi,

Nee, de reden was eigenlijk om even te kijken wanneer ik ovuleerde na de menstruatie omdat ik dat zelf niet voel en ik ook een hele onregelmatige cyclus heb. Bij de eerste was ik na het stoppen met de pil direct zwanger dus ik wilde even checken wanneer ik ovuleerde nu ik na de bevalling heel onregelmatig ongesteld werd. Toen een maandje aan de pil gegaan maar de wens voor een tweede kwam al heel snel om de hoek kijken dus toen ook de pil eruit gegooit :)

Wij doen het eigenlijk sowieso niet omdat het moet, puur omdat we allebei zoiets hebben van; als het gebeurd, gebeurt het. Het is nu Alleen wel super toevallig dat ik precies op de goede dag seks heb gehad waardoor het eind van de maand/begin juni toch een stukje spannender wordt! Haha

Bij mijn vorige poging om zwanger te raken was m'n vriend het moe om echt als een moetje plezier te hebben in bed. Hij werkte toen veel buiten huis. Hebben toevallig een gezellige avond gehad toen ik m'n eisprong voelde en twee weken later een positieve test en 9 maanden later een mooi en wondertje op de wereld gezet. Ik wil even zeggen dat het mogelijk is

Terug
Bovenaan