Help! Ik voel me zo uitgeput........wie heeft er een tip....

Ik heb echt een heerlijk kind, ze is vrolijk, grappig, lief en slim, ze ontwikkeld zich reuze snel, maar......
ze slaapt niet......
ik geef nog steeds borstvoeding en probeer dit af te bouwen in de hoop dat ze meer pap etc gaat eten en verzadigder is, waardoor ze doorslaapt......

ze komt nu nog 2 a 3x per nacht en overdag wil ze eigenlijk ook niet slapen, ze geeft wel aan moe te zijn (wrijvn aan oortje, in oogjes, gapen, klagen) maar alleen door te lopen met kinderwagen, baby bjorn of wikkeldoek.....dan slaapt ze.

ze wil vooral veel oefenen en spelen.....

heeft iemand een tip?

we proberen haar nu met baby speel groepjes, artis en zwemparadijs moeier te maken, helpt niet.

rustige dag om overprikkeling te voorkomen helpt niet.

avondritueel hebben we.....maar ze wil steeds later naar bed....nu rond 20.00 en rond half 8 weer helemaal op....

ik ben wel erg moe nu, wil een nacht doorslapen, kan niet meer helder een oplossing verzinnen......dus helpppppp
 
hey,

hier hebben we precies het zelfde gehad, er lijkt nu verbetering in te komen ( 2 nachten). ik weet, doordat we fles geven, dat ze genoeg heeft gehad voor de nacht. Nu ga ik er uit als ze huilt geef een aai over de bol, fop en ga weer weg. en dit heb ik echt 2 weken moeten volhouden maar nu lijkt het te gaan werken. Het is slopend maar ik kan nu sinds 2 nachten eindelijk weer 6 uur doorslapen..........

ik hoop dat het bij jou ook snel mag veranderen! succes
 
Hoi,
wat een verhaal! Ik word er inderdaad al moe van als ik het lees...
Dat je kleintje overdag niet wil slapen, prima (wel jammer voor jou, maar dat kan) maar dat ze dan 's nachts ook niet wil, dat kan niet.
Zorg dat je voor jezelf weet dat het allemaal goed is (schone luier/genoeg voeding gehad/speen of knuffel), leg haar op bed en laat haar maar.
Het worden echt geen leuke avonden/nachten, maar je ziet echt heel snel verschil!! Hou het zelf vol, want je bent al zo moe en kan nog maar weinig hebben. Zorg anders dat je even een stuk kan gaan lopen ofzo in de avond.
Ze weet dat jij toch wel komt en haar aandacht geeft, dus daarom gaat ze door.
Wij hebben er oook eentje gehad die na een ziekte weer elke nacht kwam en wij legden ze gewoon op zolder in een camping bedje. Het gaat echt door je hart als ze zo huilen, maar ze krijgen er niets van...

Heel veel succes!! En sterkte!!
 
Ons zoontje heeft dit ook gehad rond acht maanden en heeft er nu ook weer last van.
Maar voeden doen we s'nachts al vanaf 3 mnd niet meer....
Ze maken overdag een hoop mee and dat verwerken ze s'nachts dus worden zeweleens wakker... maar de kunst is om ze er niet uit te halen of er teveel aandacht aan te schenken. \Omze Levi nam ons op een geg mom. ook in het ootje. Want hij wist dat we kwamen...
Nou dat lastig om weer af te leren maar het is gelukt en nu gaat het echt een stuk beter.
Alleen als ie zijn speentje kwijt (uit bed) is gaan we er heen en geven we die en dan krijgt ie van ons een slokje water en dan zeggen we weltrusten lieverd tot morgen en gaan dan weg.
Ook ritme is niet verkeerd overdag dat helpt ook voor s'nachts. Levi had eerst niet echt een ritme maar eet en slaapt nu echt op vaste tijden en nu gaat het s'nachts echt een stuk beter....
Heeft jou kleine meid ritme?

Groetjes Kim
 
Terug
Bovenaan