Help, ik voel mijn baby amper!!!


Hay meiden,

ik ben nu 19 wkn en 4 dgn zwanger... Maar ik voel maar heeeeel af en toe de baby. En het is niet dat ik het niet herken, want alles wat de baby maar zou kunnen zijn, tel ik dus mee. En ook dan voel ik maar zelden iets. Zijn er misschien meiden die hetzelfde hebben of hebben meegemaakt? Maak me hier erg ongerust over. Daar ik anderen hoor, waarvan de baby dan al zeer actief is.
Hoop dat iemand mij hierin kan helpen!

Thanx!

Liefs Cody
 
Hoi Cody,

Helaas ken ik het niet, want ik heb wat ze noemen een zeer actief kindje. Ben nu 30 weken zwanger.
Maar mijn zus heeft nu alweer 4 jaar geleden een kindje gekregen, en die zei gisteren nog dat ze bijna niks had gevoeld tijdens haar gehele zwangerschap. Je zou natuurlijk even contact op kunnen nemen met je vk zodat ze voor je eigen gemoedsrust even naar het hartje luisteren.

succes en laat je ff weten wat eventueel de vk heeft gezged..
 

Hay Ctje,

maar was het bij je zus verders wel normaal en gezond dan? Of maakten de vk zich daarover zorgen? Ik heb thuis zo ´n apparaat die de vk ook hebben, het hartje is dus goed en gaat heel snel.
Is het kindje van je zus wel gezond geboren? En wat waren de redenen dan dat dat bij haar ook zo was?

Liefs Cody
 
Hai Cody,


Bij mijn eerste zwangerschap begin ik de baby in de 20e week te voelen en zover ik weet is dit gewoon normaal.
Bij een tweede zwangerschap voel je het ietsje eerder maar dat heeft te maken met de herkenning van het gevoel.

Ik zou me dus helemaal geen zorgen maken, meid!

Volgens meerdere bronnen...o.a de VK, de gyneacoloog en internet is dit geheel normaal...

Dus nog ff afwachten en dan lekker genieten van het wondertje in je buikje..
liefs Wendy
 
Hoi Cody,

Wil je even geruststellen.
Ik voelde m'n kindje voor het eerst met 18 weken zwangerschap en helemaal niet veel!
Dit was ook al zo met de echo met 11 weken. Het was een gezond kindje, maar ook toen al erg rustig (de echografiste had er meestal meer moeite mee om een mooi plaatje van het kindje te maken).

De hele zw.schap is het een heel rustig kindje geweest. Op een bepaald moment kon ik hem wel 'lokken' door op m'n zij te gaan liggen en dan m'n hand op m'n buik te leggen. Als ik het kindje al een tijd niet gevoeld had ging ik dus even liggen 'spelen' en dan was ik weer gerustgesteld.

Inmiddels is dat rustige kindje uit de buik een zeer gezonde jongen van 10,5 maand! Gaat keurig in z'n ontwikkeling, maar nog steeds geen wildebras of een jongen die heel vroeg dingen doet....neemt lekker de tijd voor de fysieke dingen als zitten en tijgeren/ kruipen, maar dat doet hij inmiddels dus ook allemaal.

Hij is nog steeds rustig. Kan (in tegenstelling tot een heleboel leeftijdsgenootjes) zich prima een hele tijd vermaken in de box en dan houdt hij hele kletsverhalen tegen alles en iedereen om daarna weer iets te gaan bestuderen.

Als je je echt zorgen maakt zou ik je vk bellen, maar er zijn nu eenmaal drukke en rustige kindjes.

Groetjes,
Marije
 
Hoi!Maak je geen zorgen! Ben zelf nu 30 wk. zwanger van de eerste en voelde de kleine voor het eerst rond de 21 weken,zat me toen helemaal niet lekker! Nu, 9 weken later is ie de schade flink aan het inhalen,zo weinig als ik hem toen voelde zoveel voel ik hem nu! Slaap nog maar amper want zodra ik even ga liggen is het feest in mijn buik! Hij schopt me zo hard dat mijn ribben er zeer van doen maar ben desondanks hardstikke blij dat ie nu zo levendig is. Het komt dus allemaal vast wel goed,geniet lekker van je zwangerschap
 
Hallo, maak je niet te veel zorgen.
Bij mijn eerste kindje (meid, nu 2 jaar en 3 maanden) bleek mijn placenta voorop te liggen,waardoor ik haar hooguit 3 keer echt heb voelen bewegen gedurende de zwangerschap. Misschien is dat bij jou het geval? Weet je dat?
Ik ben nu 25+3 dagen zwanger van de 2e en dit kindje voel ik al vanaf 15 weken bewegen, is dus weer heel anders.
Mijn vk zegt dat je vanaf 24 weken je kindje moet voelen, dus er is ook verder nog zeker geen reden je ongerust te maken.
probeer te genieten!
 
Hoi,

Ik ben nog niet ver genoeg om de baby al te voelen.
Maar tijdens de echo bij 12 weken, meldde ze al wel dat mijn placenta voor ligt en dat ik dus waarschijnlijk pas later het kindje zal gaan voelen. Volgens haar  is het normaal om rond de 20 weken bij je eerste kindje de bewegingen te voelen.

Groetjes,

Nicoline



 
Terug
Bovenaan