Help, ik weet het niet meer met een dreumes 18 mnd

<p>Goeiemorgen</p><p> </p><p>de titel zegt al genoeg. Onze Thijs is nu 18,5 mnd. Ik denk dat we in die tijd max 3 weken hebben door kunnen slapen. Het begon met een hevige reflux en ik gok dat dat de boosdoener is van zijn slaapprobleem. <br /><br /></p><p>Maargoed, de afgelopen 2/3 weken is hij echt niet te doen. Constant huilen, jammeren. Alles is ‘te veel’. Kan absoluut niet tegen het antwoord nee, dan begint hij te schreeuwen en krijsen.. ik vind het ook sneu voor zn zus Lot (3,5 jr).</p><p>alleen nu is het zo dat hij smiddags amper 45 minuten slaapt en snachts aan het spoken is. Word dan rond 3:00u wakker en begint keihard te krijsen. We hebben hem wel eens een fles gemaakt maar dan krijst hij nog, door merg en been.. het klinkt echt als pure paniek.. Hij schreeuwt om ons, help.. vannacht was het 5:00u  toen hij met moeite in slaap viel. We laten hem nu maar huilen omdat er echt niks is.. gelukkig slaapt zn zus er door heen..</p><p> </p><p>iemand die dit herkend of tips heeft?</p><p> </p><p>help!!</p>
 
Ik sluit me aan bij het vorige antwoord. Je zou ook nog eens kunnen lezen over de 'sprongen' van een dreumes. Misschien dat je daar nog wat in herkent of zinvolle tips krijgt.
 
Ik vond rond 18 maanden ook verschrikkelijk met slapen. Wij hebben een dochter van inmiddels 21 maanden. Maar die sliep ook bijna nooit door. En rond 18 maanden... De regressie, maar ook waterpokken en een vakantie. Het was rampzalig. Ene nacht elk uur even wakker en andere nacht 3 uur lang krijsen voor het slapen weer lukte. Wij zijn wel steeds opgestaan en hebben getroost (wel in bedje troosten). Inderdaad hielp een flesje niet zoals vanouds. Soms was het echt 3 uur lang heen en weer lopen. 
Maaaaaaar na een aantal weken, maandje of 2 gok ik, ging ze juist beter slapen. Sindsdien slaapt ze de helft van de nachten door. Tot ongeveer 5.30/6.00 uur in de ochtend, vroege vogel. Ik denk dat de 18 maanden regressie zeker meespeelde. Het resultaat is nog heel wisselend. Maar beter dan bijna nooit doorslapen ?
 
Wellicht dat er achterliggende problemen zijn die je niet ziet / weet. Mijn zus loopt bij een osteopaat met haar zoontje omdat hij ook heel vaak wakker werd s nachts. Sindsdien slaapt hij stukken beter.
 
Heeft hij geen pijn? Denk aan oorontsteking oid. Of zou hij, denk jij, dat al goed kunnen aangeven?
Omdat het echt krijsen is..

Sterkte!
 
Terug
Bovenaan