Help.. ik wil slapen!

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi....

Wie heeft er tips.
Ik ben drie weken geleden bevallen van een nachtbraker. Hij komt om de twee uur voor een voeding en ik zit er nu helemaal doorheen.
Hij krijgt BV en overdag kan ik het nog wel rekken tot een bv om de drie uur, maar in de nacht is het echt drama.
Ik twijfel nu over of hij wel genoeg bv krijgt. Mijn toeschietreflex is prima, dan hoor ik het echt gropte slokken maken. Hij kan het dan amper bijhouden, maar daarna lijkt het wel alsof hij niets meer krijgt en dus ook niet genoeg vettere achtermelk. Wie kan mij helpen??

Groeten Korrine

Hoi!

Ik kan me voorstellen dat je doodmoe bent, als je kleine ook 's nachts om de 2-3 uur komt. Finn is nu 3 wkn en krijgt ook volledige borstvoeding, maar hij zit nu op 6 voedingen per 24 uur. Hij krijgt 's avonds rond 23.00 uur zijn laatste voeding en komt dan om 4.30 uur en om 8.30 uur weer.
Als je twijfelt of je genoeg voeding hebt, is het misschien verstandig om eens een lactatiedeskundige te raadplegen. Bij het consultatiebureau hebben ze wel telefoonnummers voor je. Mocht je te weinig bv hebben, dan kun je (tijdelijk) bijvoeden.

Succes!

groetjes,
Ikke mv 2

Hoi, ken je www.borstvoedingsforum.nl? Daar kun je terecht voor al je vragen over bv en krijg je heel goed advies.
succes met de bv!
Mamamiek

Hoihoi,

hier nog een moeder van een nachtbraker...
Het lijkt wel alsof Arvin een omgekeerd ritme heeft: overdag slaapt ie makkelijk 4uur achter elkaar, maar snachts...
Volgens mij heeft ie snachts last van darmkrampjes en drinkt ie te kort, maar ik weet zeker dat ik voldoende bv heb: hij komt goed aan en het spuit eruit...
Wat ik doe is savonds tussen 8 en 9 naar bed en dan heeft mn vriend babydienst tot 12uur... Zo heb ik in ieder geval 3a4uur slaap voordat mn gebroken nacht begint. Zo is het uit te houden...

Succes ermee!

Liefs Nika  

Hi, hi

Hier even een tipje, Ik had ook een nachtbraker. Kreeg toen de tip om haar 's avond in bad te doen in plaats van 's ochtends. Hiervan worden baby's redelijk moe. Dit heb ik gedaan en die avond sliep ze inderdaad al gelijk tot een uur of 4 's nachts door (vanaf 11 uur!). Sinsdien gaat het ook steeds beter. Ze ligt nu rond een uur of 11 in bed. Komt dan tussen 3  en 4 en wordt vervolgens 's ochtends tussen 7 en 8 wakker.

groetjes,
Sietske

Hoi Korrine,

Je zou bij de thuiszorg een weegschaal kunnen lenen, dan kun je je baby wegen voor en na de borstvoeding, zo weet je wat je kindje per voeding binnenkrijgt. Je kan dit een paar dagen opschrijven, zo zie je meteen of hij/zij per dag genoeg binnen krijgt.

Hoelang ligt je kindje aan de borst? Ik heb altijd geleerd te streven naar 10 min rechts en 10 minuten links. En de voeding erna dus met de borst beginnen waar je mee geëindigd bent. Misschien moet je net wat langer aanleggen?
Bij mijn jongens hoefde ik 10 min 1 borst en 5 min andere borst te doen, dat was meer dan voldoende. Nu bij mijn dochter doe ik dus 15 min 1 borst en 10 min andere borst, dit omdat ze soms tussendoor stopt met drinken. Dus zij heeft iets langer tijd nodig.
Trouwens ik heb hetzelfde als jij: als ze begint te drinken hoor ik het klokken en kan ze het bijna niet meer voorslikken, daarna hoor ik haar helemaal niet meer slikken. Maar ze zuigt wel goed en is daarna tevreden.

Sterkte en ik hoop dat je wat aan de tips hebt!!

Groetjes Renata.

quote: Gabrielle26 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('16-12-2007 12:04:08'));

Hoiiii,

ja dat slapen is wat he?

De hoeveelheid bv zegt niets over de kwaliteit.

Misschien is je bv wel wat waterig zodat er te weinig voedingsstoffen inzitten??? Vooral bij slaapgebrek en stress hoor je dat vaker.
Of misschien heb je een hongerig kindje? Gelukkig zijn daar allemaal oplossingen voor!

Onze dochter krijgt bijvoeding af en toe, omdat ze aan mijn bv niet voldoende heeft. Ze slaapt als een roos!

Groetjes

Terug
Bovenaan