Help.. ik wil slapen!

Tja, hier nog een hoor. Schreef net al een reactie op het wel doorslapen. Ik voed mijn dochter liggend  en vaak vallen we alletwee tijdens het voeden in slaap. Dan voelen de onderbrekingen  niet zo erg.  Mijn oudste dochter sliep pas tegen haar 1e verjaardag (!)  voor het eerst door dus ik ga van het ergste uit. Kan het deze keer alleen maar meevallen. Al ga ik wel die tip van 's avonds badderen proberen. Het klopt inderdaad dat ze daarna altijd langer slaapt.

gr. Anne

Dag Korrine,
Helaas herken ik je verhaal helemaal
Ook onze dochter Maaike (20 november) is zo'n nachtbraker...
Overdag zit er best een strak ritme in van 3 a 4 uur (houdt ze zelf aan) maar 's nachts is het helemaal hommeles. Als ik de laatste vier nachten in totaal meer dan 4 uur heb geslapen is het veel, echt niet vol te houden dus! Zodra ik haar na een voeding in het wiegje leg, is het mis....

Helaas heb ik nog geen oplossing ontdekt maar wil je wel laten weten dat je niet de enige bent die er helemaal doprheen zit! Het is zo slopend dit en de combi met een drukke 2-jarige zoon maakt het er hier niet makkelijker op.

Wat betreft de BV: ook heb ik me eerst afgevraagd of ik wel genoeg had etc., of ze wel genoeg achtermelk kreeg enzo. Maarja, het lijkt me ergens sterk dat het overdag wel goed gaat en 's nachts opeens niet, toch?! Ook ik heb een prima TSR etc. Overigens geef ik wel maar 1 borst per keer want daar lijkt ze meer dan noeg aan te hebben...

Op het borstvoedingsforum kreeg ik nog de tip om goed te kijken of het 's nachts nu wel met het voeden te maken heeft of dat het probleem 'm niet meer zit in het niet meer kunnen inslapen na de voeding. Na afgelopen nacht zit ik me af te vragen of dat laatste niet het probleem is.... dan zou inbakeren wellicht een idee zijn. Overschakelen op 's avonds een badje ga ik zeker ook proberen...

Pfff, sorry voor het warrige verhaal (dat krijg je met slaapgebrek he) en dat ik je niet echt verder kan helpen. Maar zoals ik al zei: je bent niet de enige... hopelijk is gedeelde smart ook halve smart! Ik ga voor je duimen dat je snel wat meer nachtrust krrijgt... soms kunnen een paar uurtjes al een slok op een borrel schelen!

Heel veel sterkte, Juul
ps. was 4-12 uitgerekend dus zit normaal op decemberforum maarja daar nog niet heel veel babies en blijkbaar nog geen slaapproblemen vandaar dat ik even hier kwam neuzen...

Terug
Bovenaan