HELP, ik word gek van de jeuk......

Hallo allemaal

Sinds een paar weken heb ik kleine bultjes op mijn benen en soms op mijn armen en buik. Ze gaan vreselijk jeuken. Vooral 's nachts en dat is lastig met slapen. M'n VK heeft me direct naar het ziekenhuis gestuurd voor een bloedtest omdat jeuk een teken van een leveraandoening kan zijn. Gelukkig was er niets aan de hand. De dermatoloog kon niets zinnigs zeggen omdat natuurlijk net op het moment supreme de bultjes redelijk waren weggetrokken. Ze komen vooral op als het warm is (onder het dekbed, bij de verwarming etc).

Volgens het boek van Beatrijs S. is het een soort allergie waar weinig aan te doen is. Een hormoonkwestie.

Ik smeer wel wel flink in met mentholpoeder, douche na met koud water en heb een zalfje gekregen dat een beetje helpt.

Wie heeft er ervaring met dit soort jeuk. Wie kent dat geniale huis-tuin-en-keuken-middeltje dat wel helpt?

Ik hoop dat zo iets bestaat want ik word soms echt helemaal gek van de jeuk!!!

Alvast bedankt,

Mama Co
27 weken

O nee chips! jeuk is ellendig! heb zelf ook veel last van jeuk op benen(bij mij met name als het koud is buiten of wordt) eigenlijk doe ik ook altijd alle dingen die jij doet maar echt helpen...tja. Niet krabbelen is de beste remedie maar o zo moeilijk.  ik heb liever een pijntje dan jeuk vind ik.

iig douchen met parfumloze douchegel enzo. en met de benen boven het dek bed.

Sorry niet echt hulp maar als me ineens nog iets te binnen schiet wat bij mij  wel een helpt laat ik het je weten!  

Hoi Hoi,

Je heb van balneum   jeuk stillende creme en ook badolie.
Misschien dat het helpt.

beterschap ermee zou ik zeggen want er is niks ergers dan jeuk.

groetjes aafje

Hoi mamaco,

Wat vreselijk he die jeuk!

Ik had het met 5 a 6 weken tot de 9 a 10 wk.
mijn huisarts zei dat t netelroos was, aangezien de zwangerschapsjeuk meestal aan t eind van de zwangerschap plaats vind.
ik werd gek van de jeuk vooral s'nachts. idd benen boven de dekens niet te warm aankleden en koelen, werkt t beste.
Metholpoeder werd mij afgeraden door de huisarts.
Menthol schijnt wee opwekend te werken??
Ik kreeg de tip om me in te smeren met maizena.
eerlijk gezegd hielp niet veel alles voor maar even.
Het is t proberen, succes.

groetjes nicole

Hoi,

Ik weet precies wat je bedoel.
Ik ben er nooit voor naar de dokter geweest hoor.
Wel voor mijn moedervlekken, die jeukte ook zo. Ik dacht eerst wat anders, mar niks aan de hand.
En je rug is zo erg, net alsof hij zo droog is.
Ik smeerde mezelf in met vaseline dat essential moisture... hielp goed bij mij.
Het reukt niet echt lekker ofzo.
Ik gebruik nu ook de buikbalsem van Zwitsal Mama die is ook goed en lekker vet.
Amandelolie hielp niet bij mij, dus ik blijf het houden bij deze twee.

Bij  mij gingen die rode puntjes ongeveer met de 20 weken weg.
Terwijl ik ze nog steeds onder mijn borsten en boven benen heb zitten.
En de jeuk komt en gaat. het is niet meer zo heel erg bij mij (gelukkig).

Als ik jeuk heb smeer ik me lekker in.

Veel succes

Groetjes Sandra
25 weken en 3 dagen

Hoi,

Ik ben nu ruim 38 weken zwanger en heb sinds een paar dagen ook gigantische jeuk. Vooral 's nachts en echt overal over mijn hele lijf jeukt het dan. Ik heb echter geen bultjes of droge huid, er is verder helemaal niets te zien. de verloskundige had het over Bepanthen-lotion. Ik heb dat nog niet kunnen vinden bij de drogist dus ga straks naar de apotheek. Gister hoorde ik dat er ook Bepanthen is voor in bad tegen de jeuk.

Sterkte ermee (ik weet helaas hoe ontzettend vervelend het is!!)!

Groetjes Landi

Hoi,

Ik ben nu ruim 38 weken zwanger en heb sinds een paar dagen ook gigantische jeuk. Vooral 's nachts en echt overal over mijn hele lijf jeukt het dan. Ik heb echter geen bultjes of droge huid, er is verder helemaal niets te zien. de verloskundige had het over Bepanthen-lotion. Ik heb dat nog niet kunnen vinden bij de drogist dus ga straks naar de apotheek. Gister hoorde ik dat er ook Bepanthen is voor in bad tegen de jeuk.

Groetjes Landi

Hoi,

Groetjes Landi

Terug
Bovenaan