Hallo dames,
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb de jeuk redelijk onder controle. Mentholcreme, zinkdioxidekalkwaterzalf (goed woord voor scrabble, komt van de dermatoloog) en lekker smeren met bodylotion en in bad met balneum hermal anti jeuk. Ik sta wel midden in de nacht m'n benen opnieuw in te smeren maar dat is niet zo erg. Ik word toch 's nachts altijd een keer wakker om te plassen.
Van de gyn kreeg ik ook pilletjes die werken tegen jeuk maar je wordt er ook heel erg duf van. Die zou ik moeten nemen voor het slapen gaan. Bij de apotheek waarschuwden ze me dat je er heel snel, heel slaperig van wordt. Hoewel je het op doktersvoorschrift wel mag slikken bij zwangerschap ben ik er toch heel erg huiverig voor. Ik kan me niet voorstellen dat het geen effect heeft op m'n kindje. Die zal er sowieso wel slaperig van worden. Op z'n minst..... Ik heb ze dan ook nog niet geslikt. Misschien ga ik ze nog wel een keertje gebruiken als ik 's nachts echt niet meer kan slapen en ik gewoon een nachtje goede nachtrust nodig heb maar de kans is ook heel erg groot dat ze gewoon in de kast blijven staan.
Morgenochtend mag ik alweer naar de gyn voor controle. Het heeft me wel verbaasd hoe serieus iedereen het neemt. Veel serieuzer dan ik zelf. Drie keer naar het ziekenhuis en twee keer bloedprikken vind ik best veel. Maar ja,beter zo dan dat ze je helemaal niet serieus nemen. Ik begrijp dat dat ook nog wel eens gebeurt.
Veel groeten en bedankt,
Mama Co