help! ik wordt er depri van!!!

A

Anoniem

Guest
hallo meiden!! hier ben ik dan met mijn gezeur (sorry hoor moet ff ) ik ben sinds 1 jan gestopt met de pil en maar klussen en klussen en de afgeloopen tijd elke keer weer ongi dan naa 20 dag dan naa 21 dag en de laaste 2 keer heel weinig met veel slijm dat duurt 4 dag en dan is het weer over!!! ik snap er niks meer van!! zijn er meer dames met deze ervaring? als zo op ons forum kijk zijn er al veel dames die met mij hier begonen en al zwanger zijn ik ben bang dat het niet gaat lukken!!!! heb deze maad ook elke dag getempratuurd maar ik heb geen een dag verhooging gehad!! zal ik al naar de dokter gaan? ik heb gehoordt dat er pillen zijn om de eisprong op te wekken? help wat zal ik doen !!! wie kan   mijn een advies gev  groetjes en alvast bedankt!! springkikkertje

Hoi Springkikkertje.

Het kan heel goed zijn dat je nog aan het ontpillen bent, bij mij heeft dat ook minimaal 4 a 5 maanden geduurd. Voor het temperaturen kun je misschien even kijken op fertilitiefriend.com. Hierop kun je alles invullen en dan helpt het programma met het interpeteren van alles.
Wat het opwekken van de eisprong betreft. Je bent gewoon redelijk regelmatig ongie, dus een ha zal je waarschijnlijk niet binnen het jaar doorsturen.
Verder duurdt het gemiddeld 1 jaar voordat meiden zwanger zijn, daar zitten meiden tussen die de eerste maand al zwanger zijn, maar ook die er veel langer over doen.
Hoe moeilijk het ook is (eigen ervaring) probeer voor jezelf je niet te druk te maken zolang je nog niet op dat jaar zit, hoe drukker je je maakt, hoe kleiner de kans is dat je zwanger wordt. Ikzelf ben zwanger geraakt, net binnen het jaar, in een maand dat ik het even helemaal gehad had en eigenlijk al met de ha had afgesproken dat ik binnen 2 mnd naar de gyn zou gaan. Ik heb die maand niet "op tijd" geklust, eigenlijk voor het laatst 3 dgn voor mijn eisprong en verder niet, en nergens op gelet. (blijven liggen enz enz) en jahoor, ineens was ik zwanger.
Heel veel succes en hopelijk heb je snel een pos. test in je handen

Liefs Natalie

hallo springkikkertje:

allereerst zijn er natuurlijk genoeg mensen die er helemaal niet lang over doen om zwanger te raken, maar er zijn er natuurlijk ook waar het wel langer duurt.
je wilt het zo graag maar waarom lukt het dan niet?
maar je zit zelf pas in de 4e ronde bij ons op het forum zitten er al in de 12e ronde en ikzelf in   de 9e.
je moet het eerst de tijd geven en dan kun je denken aan naar de huisarts gaan, want je word waarschijnlijk niet geholpen als je nog niet bijna een jaar bezig bent....
maar bij ons op het forum zijn er pas gewoon zwanger geraakt in de 11e en in de 10e ronde dus het komt allemaal goed.
heb nog een beetje geduld ook al weet ik dat het moeilijk is...

succes...

groetjes anoeska

Hey springkikkertje,
Ik begrijp je reactie heel goed... Bij mij is mijn spiraaltje verwijdert sinds november en het is ons ook nog niet gelukt  Je verlangt er zo naar, ziet zoveel dikke buikjes, zoveel baby's ineens om je heen en je hebt het gevoel dat het jou net niet wordt gegund. Heb al 2 kindjes en bij hun was het direct raak... nu dus niet... voel me daar ook heel slecht bij en vooral in de tijd van mijn maandstonden en laat dan wel een traantje...  Probeer er niet teveel aan te  denken... Het zal wel eens lukken hoop ik dan... maar het blijft tocht in je achterhoofd zitten! T'is afwachten hé... Hoop dat het je snel lukt... Weet dat je niet alleen bent...
Liefs Sannekeuh XxX

Hi kikkertje, misschien moet je het idd wat tijd geven meis, ronde 4 is nog niet heel lang. Wij zitten zelf in ronde 3. Wat me opvalt is dat je cyclus niet heel lang is, maar wel al mooi regelmatig. Als je je zorgen maakt kun je misschien je huisarts eens bellen en met hem/haar erover praten en vragen stellen. Of misschien ff op de site kijken wie in de eerste post gegeven is. We willen allemaal graag zwanger worden meis. Je kunt je helaas niet meten aan een ander. Er zijn meiden in onze topic die in ronde 1 zwanger mochten worden. En andere in wat meer rondes. Maar als je hier soms lees dat al meiden 1,5 jaar bezig zijn, dan heb ik zo iets van tja we moeten het de tijd geven. Ik denk idd hoe meer we ermee bezig zijn des te minder het zal zijn. Ook al begrijpt iedereen dat je zo graag wilt. Geef het de tijd en GENIET!

Liefs Nathalie

hoi springkikkertje

Toen ik voor de eerste keer zwanger wilde worden toen was ik 19 jaar
ja ik weet het het is jong maar voor mij was het al laat ik wilde al op mijn 14 de
maar ja na lang wachten hebben mijn vriend en ik besloten om voor ons eerste kindje te gaan.Was ik gestopt met de pil.En heb echt alles geprobeerd.We kregen maar teleurstelling op teleurstelling.Ik had de moet eigelijk opgegeven.En we gingen samen
wonen dus had eigelijk even me verstand op verhuizen gezet.En je raad het al tussen het verhuizen door en er niet mee bezig te zijn had ik ineens zo van die rare dingen echt pijn in mijn borsten met harde knobbels dat waren de klieren.Ik dacht toen dus laat ik maar testen.En wat bleek zwanger het was een heel licht steepje te zien.Ik was helemaal blij.Ik was toen al 8 weken.  nu is mijn dochter al 2,5 jaar en willen nu heel graag voor een tweede.Heb nu op het moment ook erg veel last van mijn borsten en onderbuik  maar denk dat ik het me ook kan verbeelden omdat ik weet hoe het voelt.Ik moet 4 juni ongi worden dus ik moet nog afwachten.Nou meid maak je niet te druk het komt echt wel misschien moet je het juist een beetje los laten en van je af zetten.En ga leuke dingen doen die je niet steeds laat denken aan zwanger worden.Ik begrijp dat het moeilijk is vind ik ook namelijk maar bij mij was het toen wel raak en ik hoor dat het bij veel vrouwen toch ook wel zo is.Soms zijn ze er zo mee bezig en lukt het niet.Dan nemen ze even een tussenstop  of geven het op.en ja hoor zwanger.Dus wie weet heel veel succes.Oja ik had bij mijn eerste er iets langer dan een jaar over gedaan.  

Ronde 4 is echt nog heel weinig (ik zit in ronde 11). Je kan er weinig zelf aan doen, behalve eventueel temperaturen en ovulatietesten gebruiken om je eisprong te bepalen.

De verhoging in temperatuur is echt heel klein (0,3 t/m 0.5 graad) dus moeilijk zelf te vinden. De site die eerder genoemd werd is "fertilityfriend.com" en die geeft inderdaad zelf aan wanneer je een eisprong hebt. Als je eraan twijfelt of je wel een eisprong hebt, zou ik daar 2 of 3 maanden je temperaturen in ingeven. Als er dan geen eisprong uitkomt, dan kan je best een afspraak maken met de huisarts, want een eisprong heb je dus wel nodig.

Als ik jou was zou ik rekening ermee houden dat het minstens een jaar kan duren en dan nog is het iedere maand weer een teleurstelling als het niet zo is, maar dan heb je in ieder geval een doel om naartoe te leven. Wij gaan ook na ronde 12 een stap hogerop...

O ja, en de verhalen over meteen de 1e maand neem ik meestal maar met een korreltje zout. Er zullen er best wel tussen zitten die dat hebben, maar het merendeel doet er volgens mij langer over...

Succes, Esk

is natuurlijk megabalen maar ontpillen kan bij sommige mensen echt lang duren en erop wachten en er zo mee bezig zijn (alsof je iets anders kent of wilt snap ik ook wel dat dat moeilijk is) werkt niet echt mee allemaal.

Ik heb zelf een persona apparaat gebruikt en was meteen die 1e maand zwanger, best handig ding (hij is bedoeld als anticonceptie maar om zwanger te worden zijn ze ook erg handig en al helemaal om je cyclus goed in kaart te brengen ikzelf vind tempen te onbetrouwbaar (je hebt allemaal weleens een virusje zeker zoals mij als je cronisch ziek bent) dan is de persona een goed hulpmiddel, maar probeer het relax te houden, boek lekker een weekendje weg of ga op vakantie en denk er even niet aan je zult zien DAN komt het meestal..succes!!

Terug
Bovenaan