help! ik wordt er depri van!!!

Mag ik vragen welke chronische ziekte je hebt imd? Misschien wil je antwoord geven in de topic reuma en zwangerschap. Ik heb geen reuma, maar ben chronisch ziek vandaar dat ik erg benieuwd ben na jou verhaal.

Liefs Nathalie

quote: 1984_Nathalie_1984 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('26-05-2008 17:34:57'));

Mag ik vragen welke chronische ziekte je hebt imd? Misschien wil je antwoord geven in de topic reuma en zwangerschap. Ik heb geen reuma, maar ben chronisch ziek vandaar dat ik erg benieuwd ben na jou verhaal.

Liefs Nathalie

Ik heb ME (CVS-chronisch vermoeidheidsyndroom) heb altijd pijn (soort van spierpijn) en hele lage weerstand en verschillende vitaminetekorten (B12 kan mijn maag niet aanmaken / uit eten halen dus krijg ik via spuiten) en B11 (foliumzuur moet ik grotere aantallen slikken zeker als ik weer zwanger wil worden dus ben nu al bezig weer (5 mgr ipv de normalere 0,5 mgr) daarnaast heb ik nu weer iets met mijn eiwitten daar ga ik voor naah het ziekenhuis, hierdoor houd ik heel veel vocht vast. en das voornamelijk lastig.

De eerste periode in mijn zwangerschap ging het prima HEERLIJK zelfs, de twee periode kwam alles weer terug en op het eind vond ik het wel heel erg zwaar (vooral omdat ik een hele grote buik had, heel veel vocht vasthield en depresief begon te raken (ik slik anti depresiva tegen de moeheid dan heb je soms net effe dat pufje om toch je bed uit te komen als je niet "kan" ) hierdoor moest ik ook in het ziekenhuis bevallen en 3 dagen blijven (was vooral voor mijn zoon)

MAAR alles was het helemaal waard hoor, we willen graag een tweede ga straks ontpillen maar nog wel even veilig doen totdat alles weer (zo'n beetje hihi)   gezond is..

Hallo;

Ik zal me eerst even voorstellen, ik ben Marie, ben 25 jaar  en ben al 6 1/2 jaar samen met mijn vriend! We zijn nu precies een jaar bezig om zwanger te worden, ik heb vorig jaar in juni mijn mirena er uit laten halen! We zijn gisteren naar de dokter geweest en nu hebben we een afspraak in het ziekenhuis waar we dan samen heen moeten! Wel spannend allemaal en erg frusterernd ook! Ik ben er ook erg mee bezig!  Je ziet inderdaad overal zwangere vrouwen en baby's! En heel veel oud klasgenootjes en  vroegere vriendinnen die zwanger zijn, tja hyves he! Dat vind ik steeds moeilijker dan baal ik er gewoon van , waarom zij wel en  wij niet! Ik verlang er zo naar, mijn vriend zegt wel je moet er niet zo mee bezig zijn maar als vrouw hou je dat niet tegen! We gaan binnenkort ons huis laten verbouwen misschien dat het dan wel raak is dan ben je er toch minder mee bezig haha! Wil heel graag met mensen in contact komen die dit nu ook doormaken, bij mij weten een paar mensen dat we hier mee bezig zijn zoals mijn moeder, een goede vriendin en mijn zus! Daar kan ik ook wel mee praten maar is toch anders heb ook een vriendin die nu het zelfde mee maakt en dat is toch wel fijn om er samen over te hebben zei begrijpt je echt! Ik ben nog een beetje aan het uizoeken hoe deze site werkt! Ik hoop dat mensen er wat aan hebben, praat er over zou ik zeggen!

Liefs Marie

Hey springkikkertje,

ik ben een van die meiden die tegelijk met jou gestopt is. Ik ben in de 3e ronde zwanger geraakt. We zijn ERG blij natuurlijk, maar wij hebben er serieus altijd rekening mee gehouden dat het wel een jaar kan duren.

Het probleem is alleen, op een bepaald moment beslis je dat je zwanger wilt en KUNT worden en dan verwacht je ook dat het snel komt...je bent er namelijk klaar voor! Helaas werkt ons menselijk lichaam niet zo.

Ik denk dat het een kwestie is van lichaam en geest. Tuurlijk er kan lichamelijk van alles gebeuren waardoor het bij jou nog even niet raak is. maar ook geestelijk (en dat hebben al meer meiden boven mij gezegd) moet je er "goed" mee bezig zijn.

Hoewel het heel moeilijk is, helpt het je niets om te gaan vergelijken met anderen. Ja, sommige zijn zo gelukkig om meteen zwanger te raken, maar anderen pas na een jaar of..helemaal niet! Dit zeg ik niet om je bang te maken, das nergens voor nodig, maar gewoon om je er bewust van te maken dat het niet een pak koffie is dat je in de winkel koopt, maar dat het gaat om een mensje dat in jouw lichaam moet gaan groeien. Alles moet op dat moment gewoon goed zijn.

Ik had zelf ook gehoopt meteen zwanger te zijn..wie niet he? Maar in de 3e ronde toen ik alles een beetje doorhad en me er gewoon niet meer zo mee bezig heb gehouden (ik heb nooit getemperatuurd of iets dergelijks) toen was het ineens raak. En het feit dat meerder mensen dat zo zeggen, dat het moment dat ze er niet zo intensief mee bezig waren, het raak was... dat zegt al heel wat.

Tuurlijk mag je heel teleurgesteld zijn wanneer je weer ongi bent geworden, maar ga de volgende ronde weer met frisse moed in. Praat erover met je vriend/man of met een vriendin.

Je zit in de 4e ronde en hoewel het klinkt alsof ik makkelijk praten heb...de 4e ronde is nog niet zo heel lang. Ik wens je heel veel succes!

He meiden daar ben ik weer bedankt voor jullie leuke reacties ik had het ff nodig ik zal probeeren om er niet te veel mee bezig te zijn  groetjes xxxxjes springkikkertje

Hi Springkikkertje, wanneer is nu je nod? Temperatuur je deze ronde ook? Ik heb gehoord dat dat erg nauwkeurig moet. Elke ochtend voordat je uit bed stap of naar de wc gaat, op dezelfde tijd. Niet met oorthermometer, onder je tong of oksel, want dat schijn niet betrouwbaar genoeg te zijn. En dat het ook nog uit maakt hoelaat je 's avonds naar bed gaat. Tis wat allemaal hè. Wens je heel veel geluk deze ronde! Hopelijk kun je het wat meer los laten. Geniet lekker en dan groeit er binnenkort hopelijk een klein hummeltje in je buik!

Liefs Nathalie

Terug
Bovenaan