Help ik zie het even niet zitten....

hoi sammich,

zoals ik het lees, ben je een slimme meid en kom je er wel, af en toe heb je een zetje in de juiste richting nodig omdat de onzekerheid dan de overhand krijgt, maar jullie rooien het wel. ik ben 8 jaar alleen geweest met mijn drie kindjes en een mager salarisje en heb het prima gered in mijn eentje, tis een aanpassing en je moet overal rekening mee houden, maar met een beetje creativiteit kom je een eind!
en net wat panini zegt, met nuchterheid, lol en heel veel liefde heb je een heerlijk leven met je kindje.
Ik snap je bezorgdheid, maar zie onvoorziene kosten als een uitdaging en vertrouw op je eigen sterke karakter!

18 weken is bijna de helft, dus heel veel plezier bij je echo en enjoy
 
@ supertje bedankt voor je reactie ik heb zelf idd ook al gekeken voor andere luiers en voeding dan de standaard pampers en andere merken.. mijn vriend en ik zijn wat dat betreft vrij makkelijk die luiers worden vol en gooi je toch weer weg dus of er nou een merkje aan hangt of niet niemand die er wat van merkt want je verschoont zo'n kleintje vaak genoeg.

@ jorik idd af en toe slaat de onzekerheid me om de oren..ik ben een typje wat altijd genoeg buffers en spaarcentjes had toen ik nog werkte.. ik heb geen hoge eisen kwa mezelf een broek of een shirtje van een paar centen was en is voor mij al genoeg. Tis voornamelijk dat ik het voor onze kleine smurf goed wil hebben... en ik denk idd met een beetje creativiteit komen we een heel eind..
 
Merk is inderdaad niet belangrijk. Maar mij bevallen ze ook nog eens veel beter. Bij de echte pampers, ging zijn zakje kapot omdat ze zo goed absorberen. Kruidvat stinkt ook minder snel ahhahaah. Ik heb de flesvoeding ook van het huismerk van de kruidvat even als de potjes fuit. (of olvarit moet in de aanbieding net goedkoper zijn) Groente heb ik altijd zelf gemaakt, omdat we zelf onze groenten verbouwen. (goedkoop en zeer gezond) Voor als we weggaan hebben we wel eens een potje, maar dan weer van de kruidvat hahaha. Die ruiken tenminste nog naar eten, ipv nou ja hoe zal ik het zeggen, kots. Eigen merk of een bekend merk, scheelde me in het begin al gauw een 10 euro in de week. Dat is tenminste de moeite waard en hij doet het er ook prima op.
 
Hier een mama die al sinds 2007 in de wajong zit. Mijn vriend studeerde, maar is nu ook gestopt, maar had als enige 'inkomsten' stufi van 250 per maand, waarmee hij dus zijn school moest betalen. Ik heb een volledige wajonguitkering, inclusief extra toeslag (ook van het uwv), omdat mijn vriend dus geen inkomen heeft. Wij zitten hierdoor op het sociaal minimum van inkomen. En we kunnen hiervan nog altijd rondkomen, ook met de kleine (inmiddels 4,5 maand). Wij krijgen dus ook volledige huur en zorgtoeslag en kindgebondenbudget. En kunnen hierdoor ook onze aanvullende verzekering betalen.
Misschien ben ik heel erg zuinig, ik weet het niet, maar we hebben nog nooit rood gestaan.

Het kan dus allemaal echt wel en wij komen echt niets tekort, de kleine ook niet! ;-)

Kop op meid, het komt echt wel goed!
Liefs, Marieke
 
Hoi,

Wat een vervelend verhaal zeg,wel fijn dat je zwanger bent,hoever ben je nu precies.

Het is inderdaad vervelendst de kosten om in het ziekenhuis te evalueren zo duur zijn,ik heb het ook nagevraagd.
Nu moet jij eens aan je vk vragen of jij niets automatisch in het ziekenhuis moet bevallen,lijkt mij wel....

Heel veel succes en probeer er toch maar van te genieten.
 
@ supertje klinkt idd een stukje goedkoper en als de kleine het er goed op doet waarom niet ik eet ook een potje groente van eigen merk inplaats van hak of bonduelle..verdwijnt net zo makkelijk....Ik begin nu langzaam aan met een voorraadje luiers alvast te verzamelen heb ik een keer wat extra boodschappengeld over dan neem ik alweer een pak mee geloof dat ik van elke maat al wel wat heb en idd van de kruidvat of etos of naja waar ik net ben...

@ marieke...Fijn om te horen dat er meer mensen zijn en dat het gewoon kan ik denk dat het niet zozeer is dat je heel erg zuinig bent maar gewoon kijkt wat goedkoper is of aanbiedingen althans zo ben ik kom uit een 1 oudergezin dus ben zo opgevoed... Mijn vriend en ik hebben ook geen schulden, nog nooit rood gestaan niks...en daar zijn we best wel trots op...denk dat het net is hoe je zelf bent
 
Ja precies :) Ik denk ook echt dat het ook bij jullie helemaal goedkomt hoor. Zo te lezen zijn jullie al heel goed bezig, daar zal de komst van de kleine echt geen (of misschien maar heel weinig) verandering in brengen :)

Succes en geniet nog lekker van je zwangerschap!

Liefs, Marieke
 
@ Rian-Sanne ik denk idd dat het er op uit draait dat het zo ie zo medisch word ben er gister geweest en met 20 weken gaan ze kijken hoe de kleine smurf groeit en aangezien mijn vriend een flinke stevige vent is denken ze dat onze smurf tog ook wel een redelijk kindje word en dan word het waarschijnlijk een keizersnee omdat het voor me lichaam dan teveel zou zijn dus nog ffies wachten tot 12 april
 
Terug
Bovenaan